Permalänk

Köpråd LG 60LA6208

Hej!

Såg att netonnet hade en 60" LG för 11990

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Men när jag söker på modellen på google hittar jag ingen fakta, nån som köpt eller vet om det är en bra tv?

eller finns det någon annan prisvärd tv, minst 55" och maxpris på 12k?

/marcus

Permalänk
Inaktiv

Googlade precis också efter den..tyvärr kan jag inte hjälpa mer än att den verkar nice enligt speccsen..

Någon som vet om det går att koppla datorn till den i mer än 60hz? Står ju att den opererar i 200hz.
Annars kan man ju köpa en och prova. 14 dagar öppet köp. Har handlat en del hos dem och de har aldrig krånglat med returer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonOrb:

Hej!

Såg att netonnet hade en 60" LG för 11990

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Men när jag söker på modellen på google hittar jag ingen fakta, nån som köpt eller vet om det är en bra tv?

eller finns det någon annan prisvärd tv, minst 55" och maxpris på 12k?

/marcus

Gissar på att det är en variant av Amerikanska LA6200 modellen, som heter 620V i EU i början av året/namnet kan antyda annan färg på ramen, eller inlagd smartfunktion med appar anpassad för EU. Den har input lag på 40ms i 60tums varianten vilket är rätt så ok för en Casual gamer TV. De mindre modellerna har lite högre Input lag 44ms i 55 och 50tums klassen.

2013 60" LG 60LA6200 1080p 120hz 3D LED HDTV AVG 40ms

User revs Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Googlade precis också efter den..tyvärr kan jag inte hjälpa mer än att den verkar nice enligt speccsen..

Någon som vet om det går att koppla datorn till den i mer än 60hz? Står ju att den opererar i 200hz.
Annars kan man ju köpa en och prova. 14 dagar öppet köp. Har handlat en del hos dem och de har aldrig krånglat med returer.

Det kan du säkert om du är en moddare och är villig att riskera härdsmältan

Generellt är det dock så här: TV´n tar bara emot 60Hz som Max från dator eller spelkonsol. Oavsett vad det står att TV´n har för Hz så stöder den bara max 60Hz.