Remote desktop app till ipad.

Permalänk
Medlem

Remote desktop app till ipad.

Microsoft släppte i dagarna en remote desktop app till apple/android. Dock med världelösa beskrivningar för dom som inte har en susning om hur man ska göra.

Jag har laddat ner appen på min dator i Windows 8 appstore, samt på min ipad. Men längre än så har jag inte kommit. Finns det någon som kan göra en dum i huvudet guide som jag kan följa för att få det att funka?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Remote desktop är inbyggt i Windows. Du behöver bara aktivera det. http://www.guidingtech.com/13469/how-to-enable-remote-desktop...

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojje_c1:

Remote desktop är inbyggt i Windows. Du behöver bara aktivera det. http://www.guidingtech.com/13469/how-to-enable-remote-desktop...

Fast jag måste ställa in massa saker i deras appar, både den till Windows samt till paddan.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Kör själv med Splashtop och den är riktigt bra och snabb. Bättre än alla remote desktop jag testat till android.
Finns till iOS ockå: http://www.splashtop.com/personal

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Microsoft släppte i dagarna en remote desktop app till apple/android. Dock med världelösa beskrivningar för dom som inte har en susning om hur man ska göra.

Jag har laddat ner appen på min dator i Windows 8 appstore, samt på min ipad. Men längre än så har jag inte kommit. Finns det någon som kan göra en dum i huvudet guide som jag kan följa för att få det att funka?

Ingen som kan hjälpa mig?

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Fast jag måste ställa in massa saker i deras appar, både den till Windows samt till paddan.

Jag har aldrig varit med om att behöva "ställa in massa saker" i klienten, inte den på Windows iallafall. Det enda man behöver ge är adress att ansluta till. Inställningarna som finns har med prestanda att göra (dvs. hur avancerad grafik du vill ha) samt skrivardelning och sånt som är rätt självklart när man är inne och petar där.

Kan tyvärr inte testa med iPadversionen för jag har ingen PC att testa mot här hemma.

Och du ska inte ladda hem nånting ur windows 8 appstore. Det är klienten (det heter inte "app"...) du laddar ner där, och den behöver du när du ska ansluta mot en fjärrdator. Det du ska göra på Windows är att gå in och slå igång remote desktop-servern så du kan ansluta. Jojje gav dig en länk med information som visar hur du gör.

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen app i Windows, bara på din ipad. Du måste tillåta fjärranslutning i Windows, sök på nätet hur. "Det är i kontrollpanelen och system". Du måste även öppna upp port 3389 i din router till den dator du vill fjärrstyra.

Verkar det för krångligt så finns det tredjepartsappar som gör det lättare. Teamviewer eller splashtop tex. Då måste du dock installera programmet både på datorn och på din ipad.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Öppna "system" på kontrollpanelen, välj fjärrstyrning i vänsterspalten och aktivera. Se till att ha ett användarkonto med lösenord. Windows 8 home eller vad den kallas kan inte fjärrstyras, det måste vara pro eller bättre.

Ska det fungera utan för ditt lokala (lan) nätverk så behöver man köra en nat på port 3389 i routern annars är det bara att ansluta med den lokala (lan) ip-adressen.