Permalänk

PS3 till Datorskärm

Jag har ju ett problem att koplla in min PS3 till min datorskärm som har VGA och DVI. Min skärm kan dock inte läsa mitt PS3 pågrund utav HDCP. Men om man använder en annan adapter så kanske det funkar, jag vet inte.

Jag har ju en sån här adapter nu:

Men jag har kollat runt lite och jag har hittat andra adaptrar.

Vet ni om dom här skulle funka?

1.

Borde vara samma sak som den jag har nu.

2.

Så vet ni om 1an eller 2an skulle funka?

Tack!

Permalänk

VGA är analogt och kan inte bära HDCP-signalen. Såg din andra tråd där du säger att skärmen inte stödjer HDCP. Har du testat med DVI-anslutning?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Nummer två kommer fungera. Du behöver använda DVI.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Jag anslöt min PS3:a till en gammal Asus 20" med DVI-adapter liknande den på bilden.
Så det bör fungera utan problem för dig.
Tänk på att ändra inställningarna i PS3:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFunkY:

Jag anslöt min PS3:a till en gammal Asus 20" med DVI-adapter liknande den på bilden.
Så det bör fungera utan problem för dig.
Tänk på att ändra inställningarna i PS3:an.

Kommer _ENBART_ funka om hanns skärm stödjer HDCP.

Sedan varför använder du inte dina befintliga trådar? Jag har redan gett dig all svar du vill ha, att fortsätta spamma ut trådar kommer inte få dig att hitta fler sätt.

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Tack för hälpen.

Jag använder inte dom trådarna för det bara rullar in massa nya trådar här ju. vet inte om ni kommer svara då

Permalänk

Vilka inställnigar ska jag ändra i ps3?

Permalänk
Testpilot

Det räcker med en tråd, använd den första du skapade. Det är inte tillåtet att skapa nya trådar om samma ämne och här i konsollavdelningen är det absolut ingen risk att din tråd försvinner på några dagar.

*tråd låst*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]