QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk

[QUOTE="Oneinalifetime;14021644"]Skönt det har gått bra för dig, från vem och vilken version beställde du?

Denna: http://www.ebay.com/itm/111088789065

Permalänk

[QUOTE="hogberg1982;14021658"]

Skrivet av Oneinalifetime:

Skönt det har gått bra för dig, från vem och vilken version beställde du?

Denna: http://www.ebay.com/itm/111088789065

Permalänk

Är det värt att köpa Pixel perfect? Enligt hardforum.com:
Q: Is it worth it to buy a pixel perfect monitor?
A: No. All evidence as of now suggests that probability of receiving a monitor with no or little dead pixels is random, even if purchasing a 'pixel perfect' monitor. It seems that it is a marketing ploy for them to get more money.

Dock har man ju garanti om man nu får en som har döda pixlar... kanske dumsnålt att inte göra det.
Verkar som de flesta här har köpt pixel perfect. Är det någon som ändå fått en skärm med döda pixlar?

Edit: Menade http://www.overclock.net, inte hardforum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwiz:

Är det värt att köpa Pixel perfect? Enligt hardforum.com:
Q: Is it worth it to buy a pixel perfect monitor?
A: No. All evidence as of now suggests that probability of receiving a monitor with no or little dead pixels is random, even if purchasing a 'pixel perfect' monitor. It seems that it is a marketing ploy for them to get more money.

Dock har man ju garanti om man nu får en som har döda pixlar... kanske dumsnålt att inte göra det.
Verkar som de flesta här har köpt pixel perfect. Är det någon som ändå fått en skärm med döda pixlar?

Alla forum jag har läst har just sagt att pixel perfect inte gjort någon skillnad, jag beställde utan och fick inga problematiska pixlar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Alla forum jag har läst har just sagt att pixel perfect inte gjort någon skillnad, jag beställde utan och fick inga problematiska pixlar.

Jo det är ungefär den uppfattningen jag fått också. Dock så beror det på garantin. Är det 0 pixlar som gäller, ja då kanske det ändå kan vara värt det. Men om garantin enbart gäller för mer än säg 3 pixlar, så är det ju knappast värt det.

Permalänk
Medlem

AccessoriesWholes pixelgaranti är mycket tydligare och mer tänkande än de andra säljarnas. Se ett av mina tidigare inlägg i tråden någon sida bak.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Har nu läst lite. En användare på ett annat forum sa att han köpt en pixel perfect från AccessoriesWhole som hade en defekt pixel. Som "ersättning" blev han erbjuden mellanskillnaded mot en icke pixel perfect.

Med andra ord betalar man $30 mer, och om du får en skärm som har en död pixel så får du tillbaka dina $30. Varför vill man göra så? I bästa fall har man betalat $30 extra för en felfri skärm, i värsta fall har man betalat ordinarie pris för en med döda pixlar. Då kan man väl lika gärna köpa en icke pixel perfect. Om de nu inte skulle vara så att de verkligen testar skärmarna innan de skickar dem. Vilket jag tvivlar på...

Edit:
Så precis att AccessoriesWhole skrivit i annonsen:
No Dead pixel, No Stuck pixel guaranteed!
Free shipping, free charge of return and full refund assured!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogberg1982:

Hej. Jag beställde en qnix av Accessorieswhole 25/10 och fick den idag 28/10. Rätt imponerande. Jag glömde att be om att få priset nersatt på kvittot men jag slapp betala extra tror jag. Om det inte kommer något om det i efterhand.

Skärmen klara 96hz utan problem. Men det blev svart när jag testade 120hz.
Den har mycket back bleeding i överkanten men inget i övriga skärmen. Ska testa å lossa lite skruvar och se om det blir bättre.

Ville bara lämna lite info till er som funderar på att köpa en qnix.
Ha det gott!

Uppdatera gärna med vad du fick betala i tullavgifter osv.
Det som är mycket intressant just nu.

Permalänk
Medlem

Jag ändrar hz till 96 i Nvidias kontrollpanel och stänger jag sedan kontrollpanelen och går in igen står den på 96hz. Går jag in där dagen exempelvis dagen efter så har den ändrats till 60hz igen. Hur låser man den till 96hz?

Permalänk
Medlem

Om du patchat drivrutinerna och använt CRU på rätt sätt så borde det inte vara några problem.

Jag testade att patcha 331.58 med den senaste patchen och CRU, hursomhelst kan jag klocka upp i 120 hz nu utan synbara artefakter. Det är helt ok i skrivbordet, men om jag t ex kollar youtube så kommer de röda och vita linjerna tillbaka, eller om jag spelar med tror jag. Men jag har inget emot att köra i 96 hz, dock blir det 60 hz från och med nu.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Drog en lite chansning och beställde från red-cap: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3212229979...

Billigaste pixel perfect jag kunde finna! Hoppas bara på det bästa nu!

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Uppdatera gärna med vad du fick betala i tullavgifter osv.
Det som är mycket intressant just nu.

Det ska jag göra om det kommer någon inbetalning i efterhand. Men i nu läget har jag bara betalat för skärmen på Ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogberg1982:

Hej. Jag beställde en qnix av Accessorieswhole 25/10 och fick den idag 28/10. Rätt imponerande. Jag glömde att be om att få priset nersatt på kvittot men jag slapp betala extra tror jag. Om det inte kommer något om det i efterhand.

Skärmen klara 96hz utan problem. Men det blev svart när jag testade 120hz.
Den har mycket back bleeding i överkanten men inget i övriga skärmen. Ska testa å lossa lite skruvar och se om det blir bättre.

Ville bara lämna lite info till er som funderar på att köpa en qnix.
Ha det gott!

Våra paket har nog följts åt.
Jag beställde en likadan skärm från samma säljare, på samma dag och fick också min idag.
Har heller inte behövt betala tull/moms än, men det kommer säkert på posten.

Vansinnigt snabb leverans med tanke på att det skulle ta mellan 15-30 dagar

Har inte hunnit testa min än då jag håller på att bygga ihop datorn jag precis köpt och har stött på lite patrull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Drog en lite chansning och beställde från red-cap: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3212229979...

Billigaste pixel perfect jag kunde finna! Hoppas bara på det bästa nu!

red-cap har ganska dåligt omdöme av folk på den gigantiska tråden på overclockers.net så det finns nog en anledning att de är billigast. Förhoppningsvis slipper du problem dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Om du patchat drivrutinerna och använt CRU på rätt sätt så borde det inte vara några problem.

Jag testade att patcha 331.58 med den senaste patchen och CRU, hursomhelst kan jag klocka upp i 120 hz nu utan synbara artefakter. Det är helt ok i skrivbordet, men om jag t ex kollar youtube så kommer de röda och vita linjerna tillbaka, eller om jag spelar med tror jag. Men jag har inget emot att köra i 96 hz, dock blir det 60 hz från och med nu.

Tackl för ditt svar men där är ett par frågetecken..
Vad är det för patch man ska ha och var hittar man den? CRU har jag aldrig hört talas om så vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Drog en lite chansning och beställde från red-cap: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3212229979...

Billigaste pixel perfect jag kunde finna! Hoppas bara på det bästa nu!

Jag beställde också från honom och är mycket nöjd.
Inga döda pixlar och snabb leverans. Dock lite bleedning längst nere på skärmen men det hade jag nästan räknat med på dessa koreaskärmarna.

Permalänk

Ni som köpte från red-cap: fick ni värdet nedskrivet? Hur mycket moms och tull fick ni betala?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från green-sum som kan ge en liten bild av hur snabbt leveransen gick?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

har en Qnix2710 samt en MacBook pro från 2010 med GeForce 330M 256 MB, är det möjligt även för mig att överklocka till 96/120?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av hogberg1982:

Hej. Jag beställde en qnix av Accessorieswhole 25/10 och fick den idag 28/10. Rätt imponerande. Jag glömde att be om att få priset nersatt på kvittot men jag slapp betala extra tror jag. Om det inte kommer något om det i efterhand.

Skärmen klara 96hz utan problem. Men det blev svart när jag testade 120hz.
Den har mycket back bleeding i överkanten men inget i övriga skärmen. Ska testa å lossa lite skruvar och se om det blir bättre.

Ville bara lämna lite info till er som funderar på att köpa en qnix.
Ha det gott!

Efter att jag skruvade ner skärmen så var det själva inne ramen som var sned. Fick "bryta" lite i den för att få den till rätta. Det var detta som orsakade back bleedingen. Men var FÖRSIKTIG! Jag vek ramen direkt. Den pallar inte ett smack! Men jag fick den tillrätta efter lite pillande.

Så nu har jag minimalt med back bleeding uppe i toppen på skärmen. Inget som stör! Det syns om det är helt svart men då bara som lite små disigt men inte mkt alls!

Så nu är jag SUPER NÖJD!

Jag följde denna videon för att skruva isär https://www.youtube.com/watch?v=IoxFU04b1Iw&list=PLnVkA6ZcoQv5piavGXZDJv3Wj2E4MT_iE

Ha det gytt allesammans!

Permalänk
Medlem

Fick min qnix QX2710 idag och är supernöjd. Inga döda pixlar eller märkbar blödning. Nedskriven till 200USD så blev skatt och tull 450kr. Beställde av accessorieswhole.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Någon som beställt från green-sum som kan ge en liten bild av hur snabbt leveransen gick?

Jag beställde i Söndags kväll (Typ 22.00)
Den blev skickad idag på morgonen.
Current status: 17:16 29-Oct-2013 Handed over to Air carrier

Jag hoppas jag får den denna veckan!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag beställde i Söndags kväll (Typ 22.00)
Den blev skickad idag på morgonen.
Current status: 17:16 29-Oct-2013 Handed over to Air carrier

Jag hoppas jag får den denna veckan!

Jo, jag har alltså också beställt en men skulle varit kul att se någon som redan fått den.

Jag beställde i Lördags, och igår meddelade han att de tyvärr inte hann skriva ner värdet för att skärmen redan var skickad (glömde säga åt honom vid köp, lär kosta en del), men det står "No estimate available. Shipping status: Unconfirmed". Kan ha att göra med att min adress på Paypal/Ebay inte är samma som på mitt Visa kort, men hoppas ändå på något vis att skärmen är påväg då han sa så igår.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

red-cap har ganska dåligt omdöme av folk på den gigantiska tråden på overclockers.net så det finns nog en anledning att de
är billigast. Förhoppningsvis slipper du problem dock.

Mjo läste en del, dock mailade jag lite med honom, och han verkar vettig ang. pixelgarantin iaf. Hoppas jag slipper mecka dock.

Skrivet av speffy:

Jag beställde också från honom och är mycket nöjd.
Inga döda pixlar och snabb leverans. Dock lite bleedning längst nere på skärmen men det hade jag nästan räknat med på dessa koreaskärmarna.

Låter lovande! Han har ju sålt en hel del med huvudsakligen goda omdömen också så!

Skrivet av kangarooster:

Ni som köpte från red-cap: fick ni värdet nedskrivet? Hur mycket moms och tull fick ni betala?

Bad han märka det som commercial goods och värde 150$, ska se hur mycket det slutar på när jag fått den.

Permalänk
Medlem

Fick min skärm idag på eftermiddagen förvånande nog. Skulle inte komma förrän på torsdag och FedEx höll medvetet kvar den på måndagen för att den inte var tänkt att levereras än. Blev faktiskt lite förvånad att de ringde när de var på plats för att ingen var kvar på kontoret. Åkte sedan hem till mig och levererade istället. Har aldrig varit med om att DHL, UPS, FedEx etc. har försökt göra det smidigt att leverera.

Andra gånger när jag explicit frågat om de inte kan ringa när de är där (lägenheten saknade portkod) så att jag kan komma ner till dörren och ta emot varan har jag fått svaret att de inte får ringa kunderna. Därmed har de bara åkt dit, konstaterat att de inte har fått någon portkod (vilket jag talat om inte fanns) och räknade det som en misslyckad leverans. Denna gång måste jag säga att FedEx skötte det riktigt bra dock. Förhoppningsvis är det en indikation på att denna typ av bolag börjar bli mer smidiga att ha att göra med.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1384767/official-the-korean-pls-mo...

Citat:

If using a crossfire (multi AMD GPU) setup, than multiple crossfire bridges must be used. For example, if crossfiring two GPUs than two crossfire bridges must be used.

Innebär detta att det ska se ut så här?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Uppdatera gärna med vad du fick betala i tullavgifter osv.
Det som är mycket intressant just nu.

Fick 450kr i tull mm. Han skrev tydligen ner värdet till 200$.

Permalänk
Medlem

Ja, som jag har tolkat de 100-200 sidorna jag läst trådarna där är det precis så de menar. Är för att öka bandbredden mellan korten.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad betyder "Shipping status Unconfirmed" Varit så i 1 dag nu :/

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vad betyder "Shipping status Unconfirmed" Varit så i 1 dag nu :/

Var står det så, eBay? Har du fått något mail om att din skärm är skickad?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q