7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Korten kommer in till samtliga butiker i stockholm nu under dagen. Övriga butiker imorgon.

Betyder detta att min order från Uppsala inte kommer att behandlas förens imorgon? (beställde 30/10)

Permalänk
Medlem

Synd att korten inte kom in förrän idag, är borta 11 dagar nu så kommer inte kunna hämta ut kortet. Kanske går att ändra till frakt via Posten eller att ni inte avbokar min order? 5388381

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kazoom:

Betyder detta att min order från Uppsala inte kommer att behandlas förens imorgon? (beställde 30/10)

Ja som sagt: de komme rin till de andra butikerna imorgon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tomle:

Synd att korten inte kom in förrän idag, är borta 11 dagar nu så kommer inte kunna hämta ut kortet. Kanske går att ändra till frakt via Posten eller att ni inte avbokar min order? 5388381

Jag har skrivit i din order att de ska låta den ligga kvar så att den inte blir avbokad.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webhallen;

Kan ni ta en titt på order: 5385738.
Varför dröjer postandet? ;>

Kanske är det moderkortet som ställer till med problem?, ni borde ha den på lagret nu efter en vecka.

Mvh

Permalänk

Jag hänger på tidigare skribenter och drar en fråga om min order. Den står bara som "under behandling" :/.

Nr 5386390
Nätagget skulle ni få hem utan bekymmer?

Man är ju som ett barn på julafton när det är prylar påväg

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 3v0:

Webhallen;

Kan ni ta en titt på order: 5385738.
Varför dröjer postandet? ;>

Kanske är det moderkortet som ställer till med problem?, ni borde ha den på lagret nu efter en vecka.

Mvh

Fyndvaran du beställt fanns i vår butik i danmark, det tar några dagar att få den hit tyvärr.

Skrivet av stukastini:

Jag hänger på tidigare skribenter och drar en fråga om min order. Den står bara som "under behandling" :/.

Nr 5386390
Nätagget skulle ni få hem utan bekymmer?

Man är ju som ett barn på julafton när det är prylar påväg

Nätagget har tyvärr inte inkommit ännu men ser ut att komma in imorgon, leverantören fick in dem idag och bör ha skickat men tyvärr kunde jag inte nå någon där nu för att bekräfta de då de slutat jobba för dagen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Går det fortfarande beställa 7970 eller är dom slut när det står som "beställningsvara"?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fuzzmeister:

Går det fortfarande beställa 7970 eller är dom slut när det står som "beställningsvara"?

Det går att beställa, finns lediga kvantiteter av nästa leverans som landar på fredag troligen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Någon annan vanlig själ som vill tala om deras upplevelser på kylaren? I normalt spelande? Alltså ljudet

Vad tycker ni om era kort än så länge? Jag får mina 2 imorgon.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sms att mitt kort finns att hämta. Beatällde den 29/10. Skickades igår så snabb leverans av webhallen, tack för det.
Får se hur det fungerar i CF när jag kommer hem. Nu väntar jag bara på min Koreaskärm med som beställdes i söndags

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Webhallen säljer 7970 för 1899:-, ganska lockande må jag säga. Men är powercolors kylning något att ha? Erfarenheter? Det är inte Vortex II vad jag förstått, utan en annan dubbelfläktslösning. Kan man få den tyst med varm fläktkurva och undervoltning tros?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/powercolor-...

Jag skulle säga att det verkligen är något att ha, iaf om du redan har ett 7970 att para med. Eller köp 2 st Powercolor!! Priset är sjuuukt billigt. Är ju exakt samma kort som 280X (som man hittar billigast för run 2 500 sek)

Jag fick mitt Powercolor 7970 igår. Hoorah!

Jag parade ihop det med mitt befintliga 7970 GHz ed och stötte på en del problem. BSOD efter BSOD.

Detta löste problemet:
1) Avinstallation av drivarna, reboot
2) Körde senaste versionen av DDU (från Guru3D), reboot
http://www.wagnardmobile.com/DDU/
3) Reset av BIOS
4) Install av senaste drivarna (beta)
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Nu fungerar det perfekt!

Powercolorkortet klarar dessutom att clockas upp tillsammans med mitt Gigabyte GHz Ed.
Så kör båda nu i 1125MHz GPU och 1550MHz Mem.

Fick härlig boost i senaste 3DMark. Grymt nöjd!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

får man spelkorten (koderna) med grafikkortet eller skulle det skickas senare?

man måste avinstallera drivrutiner för gamla grafikkortet först eller är det bara att installera grafikkortet och sen avinstallera allt gammalt? (kör win 7 pro home 64-bit)

Permalänk
Medlem

Jag var också tidigt ut och beställde detta grafikkort.
Det hämtades ut idag men tyvärr lyckas jag inte få igång det i datorn.
Datorn POST:ar inte, men kör igång fläktar/tangentbord. Byter jag tillbaks till mitt gamla kort så fungerar allting som det ska igen..

Nuvarande config;
Intel 3570K
beQuiet 530W PSU
AMD 7770 GHZ Edition

Tycker inte att jag borde vara i närheten av vad nätagget ska klara, och även om så var fallet borde väl 7970:et klara en boot?
Ser två veckor av ytterligare väntan på retur/felsökning framför mig..

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

fick mitt kort idag,beställde förra veckan.tack webhallen för snabb leverans!!!

nu får vi se om det blir nån skillnad mot mitt 4870x2

Permalänk

En Dumfråga satte du i pci expresskontakterna i kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

En Dumfråga satte du i pci expresskontakterna i kortet?

Var frågan riktad till mig så är svaret; ja!
Ska kila iväg och köpa ett annat nätagg för att testa med.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Någon annan vanlig själ som vill tala om deras upplevelser på kylaren? I normalt spelande? Alltså ljudet

Vad tycker ni om era kort än så länge? Jag får mina 2 imorgon.

Jag hämtar ut mitt efter jobbet, rapporterar imorrn hur det gått. Jag är väldigt kräsen på ljud så hoppas det är Ok tyst i alla fall

Skrivet av granis:

Jag var också tidigt ut och beställde detta grafikkort.
Det hämtades ut idag men tyvärr lyckas jag inte få igång det i datorn.
Datorn POST:ar inte, men kör igång fläktar/tangentbord. Byter jag tillbaks till mitt gamla kort så fungerar allting som det ska igen..

Nuvarande config;
Intel 3570K
beQuiet 530W PSU
AMD 7770 GHZ Edition

Tycker inte att jag borde vara i närheten av vad nätagget ska klara, och även om så var fallet borde väl 7970:et klara en boot?
Ser två veckor av ytterligare väntan på retur/felsökning framför mig..

Hmmm skumt fel, håller med om att det definitivt inte borde vara nätagget, du borde ha 100+W till övers... Däremot kanske du måste uppdatera BIOS, om du inte har gjort det så prova det härnäst.
Sen kan ibland nya kort vara lite trögare att få i, jag har haft ett par fall där jag fick vålda ordentligt för att det skulle sitta rätt i PCIE-porten. Förutom det har jag inte så mycket tips just nu... :s

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av under_t:

fick mitt kort idag,beställde förra veckan.tack webhallen för snabb leverans!!!

nu får vi se om det blir nån skillnad mot mitt 4870x2

Skulle gärna vilja ha en uppföljning på detta då jag själv sitter på 2st 4870 512MB och är riktigt sugen på att uppgradera.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazzie:

Hmmm skumt fel, håller med om att det definitivt inte borde vara nätagget, du borde ha 100+W till övers... Däremot kanske du måste uppdatera BIOS, om du inte har gjort det så prova det härnäst.
Sen kan ibland nya kort vara lite trögare att få i, jag har haft ett par fall där jag fick vålda ordentligt för att det skulle sitta rätt i PCIE-porten. Förutom det har jag inte så mycket tips just nu... :s

Tack för tipset. Jag kör GA-Z77-DS3H (rev. 1.0), och efter att ha uppdaterat till BETA bios F10f (hade F6 innan) så resettades BIOS-inställningarna och datorn startade upp. Att den startade upp nu antar jag är för att jag hade disablat interna grafikkortet, och nu blev det inställt på auto. Det blir alltså bild på interna skärmen, men datorn beter sig som att 7970-kortet ej sitter i. Fläktarna snurrar dock fortfarande.

Byter jag tillbaks till mitt 7770 så fungerar allt fint igen.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

får man spelkorten (koderna) med grafikkortet eller skulle det skickas senare?

man måste avinstallera drivrutiner för gamla grafikkortet först eller är det bara att installera grafikkortet och sen avinstallera allt gammalt? (kör win 7 pro home 64-bit)

Mitt råd (då jag själv hade problem, vilket är naturligt vid byte av kort och man har samma mjukvara installerad) är att:
1) Avinstallera drivrutinerna, reboota

2) Ladda hem och köra DDU (Display driver uninstaller) som cleanar datorn ren från allt skräp drivarna må lämnat kvar (detta var huvudsteget till att det löste sig för mig)
http://www.wagnardmobile.com/DDU/

3) ladda hem senaste drivarna från AMD's hemsida och installera dessa.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Skrivet av granis:

Jag var också tidigt ut och beställde detta grafikkort.
Det hämtades ut idag men tyvärr lyckas jag inte få igång det i datorn.
Datorn POST:ar inte, men kör igång fläktar/tangentbord. Byter jag tillbaks till mitt gamla kort så fungerar allting som det ska igen..

Nuvarande config;
Intel 3570K
beQuiet 530W PSU
AMD 7770 GHZ Edition

Tycker inte att jag borde vara i närheten av vad nätagget ska klara, och även om så var fallet borde väl 7970:et klara en boot?
Ser två veckor av ytterligare väntan på retur/felsökning framför mig..

Testat att avinstallera drivers samt köra driver cleaning med DDU? (se länk ovan)

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Testat att avinstallera drivers samt köra driver cleaning med DDU? (se länk ovan)

Kommer inte såpass långt att drivrutinerna får säga varken bu eller bä, kommer alltså inte ens in i BIOS/att den försöker boota. (antar att BIOS säger stopp pga. ingen video tillgänglig)

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Trevligt med sms som säger att jag har paket från
Webhallen att hämta ut Beställde inte förrän 3/11 så jag måste haft tur!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk

Har ni Uppsalabor fått era grafikkort än? Jag beställde 30:e Oktober och jag väntar fortfarande på mitt mail. Kan det vara så att kortet har kommit till Uppsala och så har dom helt enkelt inte mailat än?

EDIT: Det kan vara bra att säga att jag ska hämta ut det i butik.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Fick sms om att jag kan hämta mina 2 för några timmar sedan, nu är det raka vägen mot posten!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort ligger på posten och väntar på mig

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Skulle gärna vilja ha en uppföljning på detta då jag själv sitter på 2st 4870 512MB och är riktigt sugen på att uppgradera.

Det kan knappast råda några tvivel om att ett 7970 är flera gånger snabbare än två 4870. Hur stor skillnad du kommer märka beror någ mest på vad du har för CPU.
Hämtar ut mitt kort ikväll

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Har nu fått mitt 7970 och kör det tillsammans med ett 7950...Det verkar inte fungerar alls i BF4 och slår till och med i maxtaket på VRAM över hela 3GB Vram använding och nu går det inte ens att starta..CS:GO och furmark var det enda som jag märkte att det fungerade i änsålänge.. Någon som vet vad problemet är?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

får man spelkoderna med post senare eller hur funkade det med den delen?

Permalänk
Skrivet av dammskog:

får man spelkoderna med post senare eller hur funkade det med den delen?

Vad för spelkoder? Har jag missat nåt?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650