7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morzach:

Lustigt att alla säger att det inte låter så mycket. Jag tycker det låter som #!*.
Kanske är jag helt enkelt bortskämd med Windforce-kylarna...

Skulle inte tro att du är bortskämd, snarare nånting annorlunda med ditt kort. Jag körde tidigare ett ASUS Gtx 460 som var väldigt tyst, men har även kört passivt i en dator, och mitt 7970 är verkligen inte illa jämfört med det heller. Jag bor i en minimal etta och kör i ett Sonata 3-chassi med pwm-styrda chassifläktar och Hyper 212S på processorn, och jag hör inte ens datorn om den står på på natten.
Jag har visserligen inte hunnit hårdtesta det ännu, så det kanske är som natt och dag. Jag körde upp kortet till 77° i Unigine Valley, men det började på sin höjd surra lite lätt, så får prova furmark i kväll om jag hinner...

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk

Jag kan inte heller se gpu2 temp... Och såklart att de låter en hel del med CF men det är bara en bråkdel mot när jag körde med 2st 7970 referens!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Jag kan inte heller se gpu2 temp... Och såklart att de låter en hel del med CF men det är bara en bråkdel mot när jag körde med 2st 7970 referens!

Kan inte heller se GPU2 temp. Misstänker senate beta drivers stå till svars för detta.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett och fick det ca. en vecka efter beställning.
Det fungerar inget mindre än bra, kanske låter lite mycket om man ska vara petig men det överklcockar åandrasidan välldigt bra.
Om man är välldigt petig med ljudet går det säkert att få ned det genom att sätta varvtal på fläktarna manuellt.
Jag kör det i cf med mitt Gigabyte 7970 Ghz edt. därför blir det ju lite varmare än om man bara hade ett kort. Jag har underklockat mitt Gigabyte kit till 1 Ghz och kör mitt PowerColor kort på 1 Ghz det också. Det rullar på finfint.

Som svar på H4nsson:
Ja, PCB:n är röd vilket jag såg lite som en besvikelse. Däremot om man är petig vad det gäller sånt så finns det ju backplate att införskaffa.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

tycker kortet inte låter mycket alls när jag är i desktop

när jag spelar spel så har jag hörlurar men har inte märkt någon extrem volym där heller

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Problemos... får ej upp temp på GPU2 i MSI Afterburner när jag har Crossfire aktiverat. Om jag deaktiverar CF och startar om Afterburner så dyker det däremot upp...

Med CF aktiverat så ligger användningen på GPU2 på 0%, men startar jag t.ex. Firefox så dunkar den upp i 99%. Nu testade jag deaktivera CF. Då ligger GPU2 på 99% hela tiden. Har testat den nyaste drivrutinen samt den ännu nyare betan... verkar inte funka med nån av de Temperaturerna är verkligen inte roliga...

http://i.imgur.com/cTCKYZV.png

EDIT: En helrensning av allehanda drivar och test med 13.4 löste problemet... dock syns ej tempen på kort 2

Inte så att du valt att inte visa tempen i diagrammen? I settings kan man ju välja vilka värden man vill logga. Värt att kika på.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

När jag har stoppat in nya 7970 i burken och satt i pci-express kabeln och försöker sätta igång datorn blir något snett. Fläkten snurrar på som det borde och allt ser frid och fröjd ut men min dator kan inte hitta min(a) monitorer. Även om jag har lagt i dom precis som med mitt gamla. Det är bara som att dom inte är i och det står "no signal" på båda skärmarna.

Är det jag som har gjort fel eller är det fel på kortet?

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Inte så att du valt att inte visa tempen i diagrammen? I settings kan man ju välja vilka värden man vill logga. Värt att kika på.

Det är inte det som är problemet...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Ligger på 70-90 fps. CPU flaskar korten runt 70-80%.
Upplever ingen microstuttering alls.

Settings:

Så den flaskar t.om i 2560x1440?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Webhallen

Hej. För er som inte fått korten än men beställt tidigt:
Jag ber om ursäkt men jag har inte kunnat återkoppla då jag varit bortrest igår och idag. Sitter på ett flyg nu så har begränsade möjligheter att kolla vad som hänt specifikt med Uppsala. (Yay för norwegian in flight wi-fi dock )

I måndags skickades korten till Uppsala, någon slags prioritetsordning baserat på bokstavsordning är felaktig info från vår kundtjänst.
Jag kollar upp vad som hänt och återkopplar inatt när jag kommer hem.

Vi ser också att några av er stött på problem. I några av fallen vi hanterat verkar det bero på biosproblem där moderkortet "vägrar" förstå att det inte ska mata ut bild genom integrerade grafiken. En uppdatering av bios samt att man ställer in bios på att använda pci express över igpu verkar ha fixat problemen för nästan alla.

Menmen. Ursäkta informationsbristen de senaste två dagarna. Jag är bara en person som själv sköter detta kontot och har som att varit bortrest i två dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka till forumet, blev lite orolig där
Inte bara i Uppsala saknas leverans utan även i Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi ser också att några av er stött på problem. I några av fallen vi hanterat verkar det bero på biosproblem där moderkortet "vägrar" förstå att det inte ska mata ut bild genom integrerade grafiken. En uppdatering av bios samt att man ställer in bios på att använda pci express över igpu verkar ha fixat problemen för nästan alla.

Mitt kort fungerar när jag kopplade bort adaptern. Jag får dock sämre resultat i 3D Mark än jag fick med mina två 4890...

Och problemet med din beskrivning ovan är när man vill använda integrerad grafik för en tredje skärm. Ett alternativ är att köpa en aktiv adapter för HDMI till minidisplayport, men de kostar så mycket att jag lika gärna kan lämna igen kortet och köpa ett 280x på CDON för samma pris.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Jag kan inte heller se gpu2 temp... Och såklart att de låter en hel del med CF men det är bara en bråkdel mot när jag körde med 2st 7970 referens!

Skrivet av CreX:

Kan inte heller se GPU2 temp. Misstänker senate beta drivers stå till svars för detta.

Nu kör jag inte Crossfire men jag har absolut inga problem att se temp på CPU 1 och GPU 2, om jag kollar i GPU-Z med den senaste versionen, kan ni inte testa det och se om ni med får upp tempsen där?

Edit:

FOldar med båda korten till 98%.
GPU 1 70 ° Fläkt @ 47%
GPU 2 67 ° Fläkt @ 43%

Testade för övigt att ställa fläkten vid olika % utan load.
(Idle 31% ljudlöst.) med örat imot..
0-40% Ljudlöst.
45% Aaaaaningens liten fläktljud.
50% hörs lite.
55% hörs "mycket"

Så enligt mig måste jag säga att grafikkorten är MYCKET tysta och jag är supernöjd.
Synd bara att mitt Corsair 750W TX tycker det är lite jobbigt med 100 % load @ CPU och 2X 7970 @ 98% Load. Så agget stack iväg och låter tornado
Dags att plöja lite nätagg recentioner..

har ni några frågor just ask

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej. För er som inte fått korten än men beställt tidigt:
Jag ber om ursäkt men jag har inte kunnat återkoppla då jag varit bortrest igår och idag. Sitter på ett flyg nu så har begränsade möjligheter att kolla vad som hänt specifikt med Uppsala. (Yay för norwegian in flight wi-fi dock )

I måndags skickades korten till Uppsala, någon slags prioritetsordning baserat på bokstavsordning är felaktig info från vår kundtjänst.
Jag kollar upp vad som hänt och återkopplar inatt när jag kommer hem.

Vi ser också att några av er stött på problem. I några av fallen vi hanterat verkar det bero på biosproblem där moderkortet "vägrar" förstå att det inte ska mata ut bild genom integrerade grafiken. En uppdatering av bios samt att man ställer in bios på att använda pci express över igpu verkar ha fixat problemen för nästan alla.

Menmen. Ursäkta informationsbristen de senaste två dagarna. Jag är bara en person som själv sköter detta kontot och har som att varit bortrest i två dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gärna kolla upp Linköping också då jag sitter och väntar på mitt grafikkort. Min käre broder som beställde två dagar efter mig, för det nyare högre priset, har redan fått sitt kort (han bor inte i Linköping dock, men ändå).

Ordernr: 5388598

Tack på förhand.

EDIT: Det är inget gnäll från min sida, vill bara gärna få en liten statusuppdatering. För 1899 :- kan jag vänta en vecka extra

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Webhallen

Angående leveranserna till butikerna så har något gått snett, endast extremt begränsade antal gick ut till ett par av butikerna av en anledning som jag inte vet nu. T.ex. fick Uppsala bara 1 kort av de 30 vi skickade i första batchen men jag kan inte se hur det kunnat bli så utan måste kolla med våra lageransvariga imorgon.
Jag ska ta reda på det och förhindra att sådant händer igen beroende på vad det är som hänt men just nu är det inte mycket vi kan göra åt.
Nästa batch ska anlända på fredag och den kommer räcka och bli över till alla.

Jag är hemskt ledsen att det strulat får vissa av er.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Angående leveranserna till butikerna så har något gått snett, endast extremt begränsade antal gick ut till ett par av butikerna av en anledning som jag inte vet nu. T.ex. fick Uppsala bara 1 kort av de 30 vi skickade i första batchen men jag kan inte se hur det kunnat bli så utan måste kolla med våra lageransvariga imorgon.
Jag ska ta reda på det och förhindra att sådant händer igen beroende på vad det är som hänt men just nu är det inte mycket vi kan göra åt.
Nästa batch ska anlända på fredag och den kommer räcka och bli över till alla.

Jag är hemskt ledsen att det strulat får vissa av er.

Jag fick mitt kort i tid och det fungerar utmärkt. Fick dock en skärm i samma paket, en Eizo FS2333 var det. Jag har än så länge upptäckt fyra döda subpixlar, vad har ni för policy angående döda pixlar på Webhallen? (Eller följer ni kanske Eizos policy?)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Artic cooling xtreme 3 funkar på denna PCB ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Jag fick mitt kort i tid och det fungerar utmärkt. Fick dock en skärm i samma paket, en Eizo FS2333 var det. Jag har än så länge upptäckt fyra döda subpixlar, vad har ni för policy angående döda pixlar på Webhallen? (Eller följer ni kanske Eizos policy?)

Rent generellt:
Vi följer de garantipolicies som leverantörerna utfärdar eftersom det helt enkelt är den garantin vi i vår tur får.
Är lagstiftning eller våra egna policies (dvs ett års garanti i allmänhet på allt vi säljer) mer generöst än vad tillverkaren bjuder på så går vi på det istället förstås.

Men rent allmänt i tråden här: frågor som inte specifikt berör produkten tråden handlar om blir lite för off topic dels för trådens bästa men också för vad jag klarar av att hantera själv så är det andra frågor som är off topic eller för specifika om en viss order osv. så måste jag få be att hänvisa till vår ordinarie kundtjänst då de är bättre rustade att besvara det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Angående leveranserna till butikerna så har något gått snett, endast extremt begränsade antal gick ut till ett par av butikerna av en anledning som jag inte vet nu. T.ex. fick Uppsala bara 1 kort av de 30 vi skickade i första batchen men jag kan inte se hur det kunnat bli så utan måste kolla med våra lageransvariga imorgon.
Jag ska ta reda på det och förhindra att sådant händer igen beroende på vad det är som hänt men just nu är det inte mycket vi kan göra åt.
Nästa batch ska anlända på fredag och den kommer räcka och bli över till alla.

Jag är hemskt ledsen att det strulat får vissa av er.

Okej, tack för förklaringen. Jag höll på att brinna upp av frustration igår men då vet jag vad det berodde på iallafall.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Problemos... får ej upp temp på GPU2 i MSI Afterburner när jag har Crossfire aktiverat. Om jag deaktiverar CF och startar om Afterburner så dyker det däremot upp...

Med CF aktiverat så ligger användningen på GPU2 på 0%, men startar jag t.ex. Firefox så dunkar den upp i 99%. Nu testade jag deaktivera CF. Då ligger GPU2 på 99% hela tiden. Har testat den nyaste drivrutinen samt den ännu nyare betan... verkar inte funka med nån av de Temperaturerna är verkligen inte roliga...

http://i.imgur.com/cTCKYZV.png

EDIT: En helrensning av allehanda drivar och test med 13.4 löste problemet... dock syns ej tempen på kort 2

Har exakt samma problem som dig, ska prova att ominstallera drivrutinerna imorgon, now of to bed!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Vilken överklockningsguide ska man då följa med det här kortet? Har instalerat MSI Afterburner men inte börjat peta något än...

Är den här vettig? http://www.overclock.net/a/getting-started-with-radeon-hd-797...

Permalänk
Medlem

Hej!

När jag kollar i GPU-Z så går mitt kort som jag har som nr 2 i Xfire alltid i fullclock medans mitt första kort som är ett Gigabyte klockar ner sig när jag inte spelar. Är det så när man kör Xfire eller är det något fel?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Hej!

När jag kollar i GPU-Z så går mitt kort som jag har som nr 2 i Xfire alltid i fullclock medans mitt första kort som är ett Gigabyte klockar ner sig när jag inte spelar. Är det så när man kör Xfire eller är det något fel?

Mvh J

Samma för mig. Visar nog bara fel. kortet blir ju inte varmare och fläkten ligger på lågt varvtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakhor:

Samma sak för mig - verkar vara DOA.

Ingen bild ingen signal men fläktarna snurrar. Gamla kortet 560 ti inga problem och de behövde samma 2x6 pins kontakter. (7970 har en 8 till 6 pin adapter)

/DaK

Efter att ha läst lite på diverse forum kan det vara så att mitt BIOS kräver en uppdatering till BETA BIOS. Senaste icke BETA verkar folk ha problem med just 7970 - har ett MSI Z68A-GD55 G3 REV B3

Jaja vi får se när jag kommer hem från jobbet - EDIT: Nope den är död, blir retur EDIT 2 fick den o fungera med BETA BIOS för Ivy Bridge

Läs igenom allt innan ni flashar BIOS på vissa står det tydligt att endast under vissa förutsättningar bör man använda en viss version av BIOS - tex endast om ni har eller ska installera en IvyBridge CPU.

/Dac

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Rent generellt:
Vi följer de garantipolicies som leverantörerna utfärdar eftersom det helt enkelt är den garantin vi i vår tur får.
Är lagstiftning eller våra egna policies (dvs ett års garanti i allmänhet på allt vi säljer) mer generöst än vad tillverkaren bjuder på så går vi på det istället förstås.

Men rent allmänt i tråden här: frågor som inte specifikt berör produkten tråden handlar om blir lite för off topic dels för trådens bästa men också för vad jag klarar av att hantera själv så är det andra frågor som är off topic eller för specifika om en viss order osv. så måste jag få be att hänvisa till vår ordinarie kundtjänst då de är bättre rustade att besvara det.

Okej, sorry för off topic. Har dock en fråga om grafikkortet nu. Om man vill plocka bort kylaren för att byta kylpasta och sätta dit kylflänsar på minnena, förverkar man då garantin eller är det okej?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

När jag kollar i GPU-Z så går mitt kort som jag har som nr 2 i Xfire alltid i fullclock medans mitt första kort som är ett Gigabyte klockar ner sig när jag inte spelar. Är det så när man kör Xfire eller är det något fel?

Mvh J

Skrivet av mungo_skata:

Samma för mig. Visar nog bara fel. kortet blir ju inte varmare och fläkten ligger på lågt varvtal

Detta problem finns för alla som kör CF iallafall 7970... Det är inte dessa kort som det är problem med.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Håller med om att kortet är tyst. Har en tyst dator, och har inte hört att jag stoppat i grafikkortet mer än när jag dragit upp fläkten manuellt. I spel hörs det inte, och det håller sig rätt svalt ändå. Helnöjd.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Okej, sorry för off topic. Har dock en fråga om grafikkortet nu. Om man vill plocka bort kylaren för att byta kylpasta och sätta dit kylflänsar på minnena, förverkar man då garantin eller är det okej?

Ja tyvärr, mig veterligen är väl EVGA typ enda grafikkortstillverkaren som tillåter några fysiska modifikationer av deras kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Angående leveranserna till butikerna så har något gått snett, endast extremt begränsade antal gick ut till ett par av butikerna av en anledning som jag inte vet nu. T.ex. fick Uppsala bara 1 kort av de 30 vi skickade i första batchen men jag kan inte se hur det kunnat bli så utan måste kolla med våra lageransvariga imorgon.
Jag ska ta reda på det och förhindra att sådant händer igen beroende på vad det är som hänt men just nu är det inte mycket vi kan göra åt.
Nästa batch ska anlända på fredag och den kommer räcka och bli över till alla.

Jag är hemskt ledsen att det strulat får vissa av er.

Hej!
Har du fått någon klarhet med tex. Uppsala? Och batch på fredag, innebär de att de då kommer direkt till butik eller behöver vi som beställt vänta tills mitten av nästa vecka? Börjar bli drygt då de gamla korten är sålda sedan ett par veckor.... Har ni någon plan / kompensation för väntan?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Franzenmannen:

Hej!
Har du fått någon klarhet med tex. Uppsala? Och batch på fredag, innebär de att de då kommer direkt till butik eller behöver vi som beställt vänta tills mitten av nästa vecka? Börjar bli drygt då de gamla korten är sålda sedan ett par veckor.... Har ni någon plan / kompensation för väntan?

Problemet med vissa butiker var att lagret noterat att de fått in fler kort än vad de verkligen fått. Dvs det diffade en massa kort. Så när all var said and done fanns helt enkelt inte korten som det låg överföring på till vissa av butikerna. Jättetråkigt men förmodligen en konsekvens av att jag hetsade på lagerpersonalen så mycket på fredagen att de skulel hinna in med korten i lager innan de gick hem för veckan.

Korten kommer inte direkt till butik. De landar i Stockholm och distribueras ut därifrån. Det är inget vi kan påverka.
Kommer de tidigt på dagen hinner vi köra ut dem till Uppsala samma dag.
Kommer de sent så dyker de inte upp i Uppsala förrän måndag.

Kompensation sker i regel på en individuell basis. Det vi har gjort här är följande:
De som fått försenad leverans av korten får en specialversion av Never Settle vouchern som är giltig för fyra valfria spel.
(De som fått sina kort i tid eller fortfarande väntar kommer att få en voucher gällande tre spel och när dessa vouchers är slut gäller en voucher med två spel som det ser ut nu kommer det att räcka till alla)
Vi ska försöka få iväg vouchers till alla idag men just nu ligger det ärendet på IT-avdelningens bord. (Ska prova att muta dem med lite glass och snus dock, det brukar funka om man vill ha prio på något )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch