Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Nu har Nordea vekrligne sötng tjufn a v unelogn ime med e-legititmation och jag hatar dom för det och egentligen borde amjn ngför a processen kort med hela bunten av oiillla kjklääddda våp iknmn ihb ohchhg snelia fornminnen som lurara av gamlingar deras pengar och tvingar dom att skriva på avtal som dom inte vill ha men dom vet att dom kan lu7ra dom ändå. brinn era imkopmentetn aoch hippfjolliga girigbukar.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Nu har Nordea vekrligne sötng tjufn a v unelogn ime med e-legititmation och jag hatar dom för det och egentligen borde amjn ngför a processen kort med hela bunten av oiillla kjklääddda våp iknmn ihb ohchhg snelia fornminnen som lurara av gamlingar deras pengar och tvingar dom att skriva på avtal som dom inte vill ha men dom vet att dom kan lu7ra dom ändå. brinn era imkopmentetn aoch hippfjolliga girigbukar.

Ursäkta, men du bör nog korrekturläsa dina inlägg. Jag tolkar det som att du är missnöjd på Nordea och något med e-legitimation och avtal?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ursäkta, men du bör nog korrekturläsa dina inlägg. Jag tolkar det som att du är missnöjd på Nordea och något med e-legitimation och avtal?

ja dom har nu verkligen stängt av inloggning med eligitimation.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Jag är verkligen ledsen att jag är så IT dum
Kan så lite...

Lyckades precis roota en SONY Z1. Vad glad jag blivit. Och märkte jag. Vad blir nästa? Jag vet inte ens hur man använder det...

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens tips! Dagens tips! Fallarallalla! Dagens tips!

Plingar det på dörren och du aldrig i vanliga fall får besökare. Öppna inte för det är radiotjänst som suger pengar ur dig.

Dagens tips! Dagens tips! Fallarallalla! Dagens tips!

En för mycket dagens tips!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Dagens tips! Dagens tips! Dagens tips! Fallarallalla! Dagens tips!

Plingar det på dörren och du aldrig i vanliga fall får besökare. Öppna inte för det är radiotjänst som suger pengar ur dig.

Dagens tips! Dagens tips! Dagens tips! Fallarallalla! Dagens tips!

Jag som trodde alla smitare redan visste hur man undviker att betala. Men eftersom du troligtvis redan har någon enhet som kräver avgift gör du ju redan det.(betalar)
Annars kanske vi ska skita i forums reglerna?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Moderator har fått i sig lite för mycket eee dåliga filmer? haha

Permalänk
Medlem

Lade en beställning hos Dustin 16:30 och valde Budbil express som leveranssätt för leverans samma dag.
21:50, 5 timmar och 20 minuter senare har budbilen ännu inte varit på plats och ingen åkare har hört av sig.

Tur att det bara var reservdelar till min privata server, värre hade det varit om jag hade beställt reservdelar åt en kund...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Hemma på svensk mark igen, satan vad skönt! Borta bra men hemma bäst som man säger. Lite drygt två och en halv månads resande i en grupp på tre personer totalt som jag inte trivs med för fem öre. Hem och ladda batterierna och hoppas på bättre lycka nästa år.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Hemma på svensk mark igen, satan vad skönt! Borta bra men hemma bäst som man säger. Lite drygt två och en halv månads resande i en grupp på tre personer totalt som jag inte trivs med för fem öre. Hem och ladda batterierna och hoppas på bättre lycka nästa år.

Varför plåga sig själv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Varför plåga sig själv då?

Tja, det är inte bara skit, men mycket skit. Finns en del bra saker också, som att få se andra kulturer, bo hos värdfamiljer, träffa nya och gamla vänner osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Tja, det är inte bara skit, men mycket skit. Finns en del bra saker också, som att få se andra kulturer, bo hos värdfamiljer, träffa nya och gamla vänner osv.

Och vara med idioter i 3 månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Och vara med idioter i 3 månader?

Tja, jag kan ju undvika dom så mycket som möjligt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Problemet är att jag inte har några möjligheter alls att få ett jobb som det ser ut trots en civilingenjörsexamen. Jag har gjort allt för att hitta en arbetsprövnings/-tränings plats utan att få något även om det innebär att jag skulle jobba helt gratis i ett år. Detta beror troligtvis på en konflikt mellan mig och min tidigare arbetsgivare som urartat och bl.a. blivit polisärende. För några år sedan sökte jag ett ett halvtidsjobb som paketerare på ett bageri och jag var den enda sökande som verkligen var intresserad av jobbet. Det slutatde med att ingen fick jobbet. Så just nu är jag rätt nöjd med att i alla fall ha sjukpension och slippa leva på socialen.

Er det låter ju helt sjukt, att efter en konflikt med föredetta arbetsgivare inte kunna få ett jobb. Bor du i en liten ort eller vad?

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Er det låter ju helt sjukt, att efter en konflikt med föredetta arbetsgivare inte kunna få ett jobb. Bor du i en liten ort eller vad?

Som f.d. personal ansvarig kan jag instämma. Det blir svårt att hoppa på hästen. Det bästa är att söka jobb utomlands i 2-3 år. Sen komma tillbaka...

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar skildes i somras. De har nu båda nya sambos och min pappa och hans nya tjej har nu bestämt sig för att flytta ihop, vilket kommer göra att jag kommer flytta ifrån mitt barndomshem. Det enda som tröstade mig under deras skilsmässa var att jag i alla fall skulle bo kvar i samma hus (mamma köpte lägenhet). Känns som att sorgen över att mina föräldrar separerade börjar komma ut nu. Usch! Fast det är inte långt bort och det kommer bli ett större hus. Allting känns så omtumlande. Så mycket dåligt som har hänt på dessa åtta månader, skilsmässa, plast föräldrar och död etc. Tur att det är vinterlov snart så man hinner gå igenom allt.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Jahopp då har man sepnderat lördagen åå aktuen och natten på hjärtintensiven på huddinge sjukhus. 40c feber, svårt att andas och ett dåligt ekg. Mår bättre idag fas har fortfarande dåligt ekg. Lagom kul. .. =s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jahopp då har man sepnderat lördagen åå aktuen och natten på hjärtintensiven på huddinge sjukhus. 40c feber, svårt att andas och ett dåligt ekg. Mår bättre idag fas har fortfarande dåligt ekg. Lagom kul. .. =s

Skickades från m.sweclockers.com

Usch, krya på dig!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ikväll hände det jag länge fruktat. Undersidan av tungan fastnade i tandställningen. Försökte rucka loss den men gick inte, fick panik. Sprang till badrummet för att hitta något att peta med. Hittade en pincett som jag lyckades stoppa in under tungan så jag kunde dra i den i olika riktningar tills den till slut lossnade. Bland det obekvämaste jag varit med om tror jag.
Tungan svällde sedan upp rejält och det svider som bara den. Ingen blodsutgjutelse som tur var.

Ni som har tandställning, använd tandpetare istället för tungan om ni försöker peta loss mat ur tandställningen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast

Welbeck och Cleverley... sälj ASAP!
Rooney... vad fan gör du?

Ska nog ta en paus från fotbollen på obestämd framtid. Inte bra för hjärta eller hals

Permalänk
Medlem

Läst om kondens på kameror efter fotorundor i kylan, sitter och väntar på att skiten ska tina upp långsamt så man får se om det blivit några bra bilder. Tålamoood, where are youuuu.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Läst om kondens på kameror efter fotorundor i kylan, sitter och väntar på att skiten ska tina upp långsamt så man får se om det blivit några bra bilder. Tålamoood, where are youuuu.

Stoppa kameran i en påse och förslut innan du går in. Låt den värmas upp och sen är det bara att köra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Stoppa kameran i en påse och förslut innan du går in. Låt den värmas upp och sen är det bara att köra

Det är ju det jag väntar på

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ikväll hände det jag länge fruktat. Undersidan av tungan fastnade i tandställningen. Försökte rucka loss den men gick inte, fick panik. Sprang till badrummet för att hitta något att peta med. Hittade en pincett som jag lyckades stoppa in under tungan så jag kunde dra i den i olika riktningar tills den till slut lossnade. Bland det obekvämaste jag varit med om tror jag.
Tungan svällde sedan upp rejält och det svider som bara den. Ingen blodsutgjutelse som tur var.

Ni som har tandställning, använd tandpetare istället för tungan om ni försöker peta loss mat ur tandställningen.

Haha, vad fan! Jag har haft tandställning i flera år och brukar använda tungan för att få bort matrester men har aldrig ens varit i närheten av att fastna med den. Pratar vi räls eller tandställning i gommen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Haha, vad fan! Jag har haft tandställning i flera år och brukar använda tungan för att få bort matrester men har aldrig ens varit i närheten av att fastna med den. Pratar vi räls eller tandställning i gommen?

Riktig tandställning, räls. Dock så har dom där gummiringarna som sitter runt fästena lossnat (inte bytt på tre månader) så det var nog därför tungan kunde fastna. Ska till tandläkaren imorgon bitti och sätta in nya.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Ikväll hände det jag länge fruktat. Undersidan av tungan fastnade i tandställningen. Försökte rucka loss den men gick inte, fick panik. Sprang till badrummet för att hitta något att peta med. Hittade en pincett som jag lyckades stoppa in under tungan så jag kunde dra i den i olika riktningar tills den till slut lossnade. Bland det obekvämaste jag varit med om tror jag.
Tungan svällde sedan upp rejält och det svider som bara den. Ingen blodsutgjutelse som tur var.

Ni som har tandställning, använd tandpetare istället för tungan om ni försöker peta loss mat ur tandställningen.

AAAAAaaaaaaaa skrek jag inombords när jag läste och fick typ ont i tungan.. -.-

Permalänk
Avstängd

Argh!
frustrationen på max. För 20 månader sedan köpte jag tolv 2Tb diskar från Seagate. Av dessa har nu hela sex stycken rasat, den senaste bara för någon kvart sedan. Ytterst ytterst frustrerande!

Permalänk
Medlem

Blergh! Åker till skolan, och när jag kommer fram får jag veta att alla lektioner är inställda...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Usch, krya på dig!

Har blivit utskriven för någon timma sen, inflammation i hjärtmuskeln och hjärtsäcken.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Har blivit utskriven för någon timma sen, inflammation i hjärtmuskeln och hjärtsäcken.

Då går det åt rätt håll då iaf antar jag, eftersom dem skrev ut dig. Hemma frisknar man bäst så, god bättring!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö