Permalänk
Medlem
Skrivet av Serinos:

Jag brukar få det men nu får jag inte det längre, TROR jag iaf... just nu är jag inte hemma så kan inte kolla. Men om det skulle vara därför, vad måste man göra då? skulle det påverka så att datorn inte får någon bild??

POST beep kan hjälpa dig att felsöka varför du inte får någon bild - då berättar moderkortet för dig vad som är fel.... eller inte fel.
T.ex. så säger datorn POST ok med ett pip. På samma sätt kan moderkortet meddela om det är fel i cpu, fel i minne, fel på grafikkort med hjälp av olika sorters pip - typ som om datorn skulle tala genom morse-systemet

Vet inte vad du har för BIOS men kolla lite här:
http://www.computerhope.com/beep.htm#08

Läs på lite om POST så får du lättare att felsöka:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Power-on_Self_Test

Lycka till med felsökningen!

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk
Avstängd

Av egen erfarenhet skulle jag gissa på att moderkortet knasar. I mitt fall fick jag ingen bild ut efter ett tag, varken från det integrerade grafikkortet eller det "diskreta", vilket berodde på böjda pins på CPU-sockeln.

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

På moderkortet ska det finnas en liten display som visar två tecken.
Starta datorn och kolla vilken felkod som visas där. Detta är samma sak som ljud-felkoderna som moderkortets högtalare kan ge ifrån sig.

Bilden visar ett exempel på vad jag menar. Den kan sitta på en annan plats på ditt moderkort.

Edit: Hittade bild på ditt moderkort hos MSI: Displayen sitter i mitten av moderkortets nedre kant i bilden.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

En professionel gissning på moderkortet

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

På moderkortet ska det finnas en liten display som visar två tecken.
Starta datorn och kolla vilken felkod som visas där. Detta är samma sak som ljud-felkoderna som moderkortets högtalare kan ge ifrån sig.

Bilden visar ett exempel på vad jag menar. Den kan sitta på en annan plats på ditt moderkort.
http://tpucdn.com/reviews/ASUS/MAXIMUS_VI_EXTREME/images/post...

Edit: Hittade bild på ditt moderkort hos MSI: Displayen sitter i mitten av moderkortets nedre kant i bilden.
http://www.msi.com/pic/image/mb/z87gaming/images/pages/z87gam...

Hejsan, bilden du har där är en MSI Z87-GD65 GAMING ATX är jag ganska säker på, jag har tyvärr en MSI Z87-G45 GAMING ATX som inte har någon sådan display Men hur som helst så har jag lämnat in datorn hos inet så får dom kika på det, för jag har inte tid att så o fixa med det... tyvärr. Men tack så jätte mycket för all hjälp, tips och råd! Jag återkommer när jag vet vad felet var från Inet!
MvH Serinos

Visa signatur

| MSI Z87-G45 | ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 | Intel i7 4770K @ 4.0Ghz | Corsair 16GB (2x8GB) 1600MHz | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB | Corsair HX 650W 80+ Gold | Eizo Foris FG2421 |

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Känns det inte ytterst osannolikt att detta ska hjälpa? Vad tro ni ska ha hänt, har processorn hamnat på sniskan efter att ha fungerat i månader?

Nejdå, men eftersom TS frågade svarade jag, det är bra saker att veta om man vill pilla med datorn någon gång. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelschub:

Nejdå, men eftersom TS frågade svarade jag, det är bra saker att veta om man vill pilla med datorn någon gång. ^^

jag prövade faktiskt att lyfta ut processorn ur socketen, och det gav ingen resultat det heller :/ har prövat allt man kan tänka sig. Någonting är fel med moderkortet skulle jag tro, men de löser sig nog! Inet kan sin grej!

Visa signatur

| MSI Z87-G45 | ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 | Intel i7 4770K @ 4.0Ghz | Corsair 16GB (2x8GB) 1600MHz | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB | Corsair HX 650W 80+ Gold | Eizo Foris FG2421 |

Permalänk
Skrivet av Serinos:

jag prövade faktiskt att lyfta ut processorn ur socketen, och det gav ingen resultat det heller :/ har prövat allt man kan tänka sig. Någonting är fel med moderkortet skulle jag tro, men de löser sig nog! Inet kan sin grej!

Ja låter som något har dött, otur, hoppas det löser sig snabbt.

Permalänk
Skrivet av Serinos:

Jag har tagit ur grafikkortet och kört dvi kabel från moderkortet till skärmen utan att fått någon bild. Om du menar resetat bios så ja det har jag gjort

Har du kollat så att ingen pin är böjd i PCI-E porten?

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Provat att bara sätta 1 minnes modul enbart i Slot 2 fick ett sånt fel på annan dator

Visa signatur

CPU: AMD 1900X | Mobo: Asus Rog Zenith Extreme | RAM: G.Skill Trident Z RGB 4x8GB | GPU: Asus strix 3090 | Customloop| SSD: Samsung 960 Pro 512gb | PSU: EVGA Supernova G2 1000W | Chassi: Evga DG-87 | Asus Tuf VG27AQ + 1x Benq GL2460|