Permalänk
Skrivet av XPerion:

Bästa är att nedgradera till iOS6 så länge och undvik att uppgradera till iOS7. Sök bara på downgrade iOS7 to iOS6.

Skulle du kunna hjälpa mig med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Skulle du kunna hjälpa mig med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inget om Iphone, har aldrig ägt och kommer aldrig att göra det heller. Den enda gång som jag fick hjälpa farsan att med IP4S/IP5 förbannade jag över dess begränsningar och irriterade över Itunes.
Fråga nån som vet bättre eller googla på det. Eller fråga i nån Apple/Iphone forum.
En viktig sak, är att hitta rätt iOS 6.1.3 IPSW till IP4S (måste exakt vara 6.1.3) och MÅSTE använda en äldre version av Itunes för nedgradera. Då Apple har satt stopp för signering av äldre iOS versioner och endast signerar iOS7 med senaste Itunes.
Men om du har gjort en backup av iOS 6 innan uppgradering till iOS7, är det bara köra igång med en äldre Itunes version och "flasha" in den via Itunes. (vad man nu kallar det för)

Fast om det är garanti kvar av din mobil, så är det bara köra tills WiFi chippet går sönder och gå hämta ut en ny hos Apple butik. Begär att den skall vara iOS6 på telefonen då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Pratade med en kille på Apples support.
Hur ska man göra om det inte går att nedgradera till Ios 6 som fungerar förutom att köpa en ny telefon med Ios 6?

Här är våran chatt..

Hej, Jag heter Benjamin. Vänta ett ögonblick medan jag läser de kommentarer du skickat.

Hej Jesper! Du verkar ha stött på problem vid återställning/uppdatering?

Hej, jag uppdaterade nyligen min iPhone 4s till Ios 7.0.3 och Wifi har slutat fungera. Wifi knappen är grå och går inte att aktivera.

Finns det något sett att fixa detta?

Oj då, tråkigt att höra. Har du testat att återställa telefonen som en ny telefon (måste ha säkerhetskopia i iTunes) bara för att se om problemet kvarstår?

ja det har jag gjort och en vän har samma problem. Och har prövat återställt nätverksinställningarna. Har även läst "iOS 7 orsakar "överhettning" på WiFi antennen på IPhone 4S och till slut så "bränns" den sönder. Det är p.g.a iOS 7 skickar för stark signal till Iphone 4S wifi antennen och orsakar överhettning.

Ibland fungerar wifi till och från men vågar inte använda det om chippet överhettas..

I detta fall skulle jag vilja att du ringer in till supporten för övriga alternativ. Särskilt när du återställt telefonen som ny.

Är det sant att iOS 7 skickar för stark signal till wifi?

på iPhone 4s?

Inte vad jag hört talas om faktiskt, och jag har svårt att tänka mig det

Gjord en ren återställning via iTunes när jag uppdaterade kan jag lägga till

Kommer Apple att släppa en ny uppdatering som löser detta? Då telefonen fungerar utmärkt med iOS 6?

Det har kommit en 7.0.4 nyligen faktiskt!

Ska jag pröva uppdatera och se om det löser sig?

Ja, det tycker jag absolut! Annars får du ringa 0771-199519

Okej ska göra det. Men känns lite surt när Apple släpper en mjukvaru-uppdatering som ska strula så telefonen blir oanvändbar inom vissa områden.

Jag förstår, ja, det är ju väldigt irriterande när ens saker inte fungerar som de ska. Men testa att uppdatera och återkom om det inte hjälper!

Ska pröva uppdatera och tack för hjälpen!

Dold text

Det är inte mjukvaran det är fel på. Det är ett hårdvaruproblem. Din antenn är mest troligt skadad.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Vet inget om Iphone, har aldrig ägt och kommer aldrig att göra det heller. Den enda gång som jag fick hjälpa farsan att med IP4S/IP5 förbannade jag över dess begränsningar och irriterade över Itunes.
Fråga nån som vet bättre eller googla på det. Eller fråga i nån Apple/Iphone forum.
En viktig sak, är att hitta rätt iOS 6.1.3 IPSW till IP4S (måste exakt vara 6.1.3) och MÅSTE använda en äldre version av Itunes för nedgradera. Då Apple har satt stopp för signering av äldre iOS versioner och endast signerar iOS7 med senaste Itunes.
Men om du har gjort en backup av iOS 6 innan uppgradering till iOS7, är det bara köra igång med en äldre Itunes version och "flasha" in den via Itunes. (vad man nu kallar det för)

Fast om det är garanti kvar av din mobil, så är det bara köra tills WiFi chippet går sönder och gå hämta ut en ny hos Apple butik. Begär att den skall vara iOS6 på telefonen då.

Tack för svar
Var lite brydd om det skulle fungera, då Apple slutat signera ios 6.. Men gjorde så med en iPhone 4 att jag hade äldre iTunes och nedgradera från Ios 7..

Men fungerar det om jag använder äldre version av iTunes?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är inte mjukvaran det är fel på. Det är ett hårdvaruproblem. Din antenn är mest troligt skadad.

Tror inte min antenn har gått sönder än då den fortfarande fungerar till och från medans en väns wifi var stendöd..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tack för svar
Var lite brydd om det skulle fungera, då Apple slutat signera ios 6.. Men gjorde så med en iPhone 4 att jag hade äldre iTunes och nedgradera från Ios 7..

Men fungerar det om jag använder äldre version av iTunes?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, ladda ner Itunes 11 och kör restore bara. Om du har en backup av gamla iOS 6, använd den istället och annars får du ladda ner iOS 6.1.3 för IP4S.
http://www.ipswdownloader.com/download-iphone-ipsw-files.php

Direkt länk IP4S iOS 6.1.3: http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2611.20130319.Fr54r/iPhone4,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw

Eller följa denna enkla guide: (OBS! Jag vet inte hur säkert denna metod är! Som sagt aldrig haft Iphone innan och vet inte hur det fungerar i Iphones värld.)

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Ja, ladda ner Itunes 11 och kör restore bara. Om du har en backup av gamla iOS 6, använd den istället och annars får du ladda ner iOS 6.1.3 för IP4S.
http://www.ipswdownloader.com/download-iphone-ipsw-files.php

Direkt länk IP4S iOS 6.1.3: http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091-2611.20130319.Fr54r/iPhone4,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw

Eller följa denna enkla guide: (OBS! Jag vet inte hur säkert denna metod är! Som sagt aldrig haft Iphone innan och vet inte hur det fungerar i Iphones värld.)
http://www.youtube.com/watch?v=vCHv8gARc2A

Den där videon verkade bara vara bluff då det är surveys.. Och tror det är omöjligt att nedgradera då man inte kunnat nedgradera tidigare från 6.1.3 till 5.1.1 till exempel..

Men har iPhone 5 annat wifichip än 4s?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av zOlid:

Japp dom har 12 månader på Apple. Men vi har 3år reklamations rätt i Sverige.
Och man tycker ju tämligen att om WiFi kretsen pajar pga Apples egna programvara och det till på köpet är ett känt fel.
Så ska det inte vara några som helst problem att få det fixad inom dom 3 åren.

Så gå och reklamera den om du har problem.

Värt att tillägga är att det rätten att reklamera som är 3 år, det är alltså inte en förlängd garanti. Du måste själv kunna påvisa att felet har uppkommit pga ett produktionsfel under garantitiden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Någon som vet om Wifi fungerar bra med iPhone 5 gentemot 4s?
Alltså om 5ans chip klarar av den extra strömmen?

Och om man nu skulle få till Wifi via ren ominstallation/återställning med iOS 7, borde inte den gå sönder ändå eller är det att den fixar till strömmen?

Hoppas ni förstod

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Min 4s fungerar felfritt med iOS 7.0.3. Visst är den segare än när man hade iOS 5, men det känns som att det förklarar sig självt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Haha den där youtube filmen lite högre upp är nog bland det falskaste jag sett.

Apple har nyligen släppt iOS 7.1 beta till utvecklare, så den lär nog dyka upp. Av vad jag hört så har den flera förbättringar vad gäller hastighet.

Jag kör själv en iPhone 4S med 7.0.3 just nu och tycker det funkar helt perfekt. Tycker fortfarande iOS 6 var snabbare, men iOS 7 börjar kännas bättre

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Jag kan även säga att jag börjat vant mig vid iOS 7 men det enda jag hatar är att wifi inte fungerar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Exakt så här är det på min nuvarande 4s
Wifi brukar fungera mellan 1-3 minuter sen håller den på så här, och går man in i inställningar så fastnar/hänger sig inställningar, så man får trycka på home-knappen och stänga ner inställningar eller bara vänta..

Då detta är ett mjukvarufel, kommer Apple fixa de drabbade telefonerna med uppdatering eller kommer dom strunta i det?

Apple säger själva att det är hårdvarufel men så är det inte, vet även folk som har fått sina iphones med iOS 7 med trasig/buggande wifi utbytta men som fungerat i några dagar sen har det blivit likadant eftersom det är mjukvarufel.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Exakt så här är det på min nuvarande 4s
Wifi brukar fungera mellan 1-3 minuter sen håller den på så här, och går man in i inställningar så fastnar/hänger sig inställningar, så man får trycka på home-knappen och stänga ner inställningar eller bara vänta..

Då detta är ett mjukvarufel, kommer Apple fixa de drabbade telefonerna med uppdatering eller kommer dom strunta i det?

Apple säger själva att det är hårdvarufel men så är det inte, vet även folk som har fått sina iphones med iOS 7 med trasig/buggande wifi utbytta men som fungerat i några dagar sen har det blivit likadant eftersom det är mjukvarufel.

Citerar mig själv här

Skrivet av NordhNet:

Om det stämmer med överhettning på wifikretsen så är det hårdvaran och då måste man tyvärr lämna in den.
Apples produkter har 12 mån garanti men du kan starta ett reklamationsärende (dock inte garanterat att det går genom) och påvisa att det är ios 7 som är roten till problemet. Det bästa hade nog varit att vända sig direkt till en Apple butik om du kan.

Det är helt omöjligt för oss att säga om det är ett mjukvarufel eller inte. Jag hade lämnat in telefonen på apple eller hos din operatör för att utesluta ett av möjligheterna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Tragiskt att Apple ska förstöra. Väldigt många iPhone 4s som kommit ut på Blocket och Tradera med strulande wifi..
Och har chattat med Apple 2 gånger nu, kan inte vara mer skrattretande. Nonchalerar fullständigt...
Synd att förstöra ett så bra os som 6an var

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

"Kommer Apple fixa Ios 7? " - Nej.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

"Kommer Apple fixa Ios 7? " - Nej.

Wifi då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jailbreak?

Skrivet av juniorjesper:

Undrar om Apple kommer fixa Ios 7 med tiden? Då jag har en 4s som inte wifi vill fungera och vissa appar går ej att starta..

Eller kommer det finnas något sett att nedgradera till Ios 6?

Har din iphone varit jailbreaked kan vara det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Emgh:

Har din iphone varit jailbreaked kan vara det

Nope

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Du har antagligen ett hårdvarufel!
Ja, hårdvarufelet utlöstes möjligen av iOS 7 men då andra enheter med andra komponenter fungerar normalt gissar jag på ett hårdvarufel.

Varför lämnar du inte in enheten?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Du har antagligen ett hårdvarufel!
Ja, hårdvarufelet utlöstes möjligen av iOS 7 men då andra enheter med andra komponenter fungerar normalt gissar jag på ett hårdvarufel.

Varför lämnar du inte in enheten?

För jag inte tycker det är rimligt att jag ska få betala 1800kr för någonting Apple själva orsakat..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

För jag inte tycker det är rimligt att jag ska få betala 1800kr för någonting Apple själva orsakat..

Kan du påvisa att det är pga ett produktionsfel så kan du reklamera telefonen om den inte är äldre än 3 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kom ju nån ny update för två veckor sedan som skulle fixa wifi problem, installerat den?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Kom ju nån ny update för två veckor sedan som skulle fixa wifi problem, installerat den?

Vadå för updated? Nu blir jag väldigt nyfiken!
Har iOS 7.0.4 just nu. Laddade ner iOS 7.0.3 ipsw, men då hade ju Apple slutat signera den, så fick ladda ner 7.0.4 ipsw, men vad batteriet har runnit iväg! 100-15% utan att nästan använt den..
Och när jag uppdaterat så var wifi utgråad och telefonen väldigt seg i menyer, upp till 10 sekunder när man tröck på någonting i inställningar, men efter någon omstart så var inte wifi utgråad längre och telefonen vart snabb igen.
Men istället så har batteriet blivit sämre..

Och vågar man sitta och fippla och försöka ta på wifi, är lite rädd att jag bränner sönder wifichipet..

Hoppas iOS 7.1 fixar detta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Kan tillägga att internetsökning fungerar klockrent och bluetooth har jag inga problem med heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Bästa är att nedgradera till iOS6 så länge och undvik att uppgradera till iOS7. Sök bara på downgrade iOS7 to iOS6.

Går bara på iPhone 4 och neråt.

Skrivet av zOlid:

Japp dom har 12 månader på Apple. Men vi har 3år reklamations rätt i Sverige.
Och man tycker ju tämligen att om WiFi kretsen pajar pga Apples egna programvara och det till på köpet är ett känt fel.
Så ska det inte vara några som helst problem att få det fixad inom dom 3 åren.

Så gå och reklamera den om du har problem.

Skrivet av juniorjesper:

Jag kan även säga att jag börjat vant mig vid iOS 7 men det enda jag hatar är att wifi inte fungerar..

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som zOlid säger har du 3 års reklamationsrätt. Vill butiken inte byta ut den direkt i butik (utgråat wifi är välkänt fel), skickas den till verkstaden där beslutet tas. Felet går oftast igenom på reklamationsrätten, har du otur av annan anledning kan du alltid välja att få tillbaks luren mot undersökningskostnad på några hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vadå för updated? Nu blir jag väldigt nyfiken!
Har iOS 7.0.4 just nu. Laddade ner iOS 7.0.3 ipsw, men då hade ju Apple slutat signera den, så fick ladda ner 7.0.4 ipsw, men vad batteriet har runnit iväg! 100-15% utan att nästan använt den..
Och när jag uppdaterat så var wifi utgråad och telefonen väldigt seg i menyer, upp till 10 sekunder när man tröck på någonting i inställningar, men efter någon omstart så var inte wifi utgråad längre och telefonen vart snabb igen.
Men istället så har batteriet blivit sämre..

Och vågar man sitta och fippla och försöka ta på wifi, är lite rädd att jag bränner sönder wifichipet..

Hoppas iOS 7.1 fixar detta..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja 7.0.4 är senaste... Tråkigt att det inte fungerar, jag hade bytt ut telefonen!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Kan tillägga att internetsökning fungerar klockrent och bluetooth har jag inga problem med heller

Skickades från m.sweclockers.com

Nä det är för det är olika chip.,,

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Nä det är för det är olika chip.,,

Skrev fel, menade internetdelning*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile