Powercolor 7990 sensor problem

Permalänk
Medlem

Powercolor 7990 sensor problem

Hej!

Har ni med 7990 lust att kolla om ni ser tempen, Core speed och osv för GPU2 på era 7990.
Det verkar som det är nåt glapp i mitt kort. Jag har sett värden för GPU 2 ibland men mestadels ser jag dem inte. GPU2 usage syns, men det är ju ifrån själva GPU'n och har ingen sensor, så det är inte så konstigt.

Har för övrigt provat med olika Afterburner versioner. I Catalyst får jag kostiga värden som inte verkar ha med verkligheten att göra (för GPU2).

Tack på förhand!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

GPU2 stängs ju av när den inte används. Ser du inga värden om du spelar ett spel som stödjer crossfire heller?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

GPU2 stängs ju av när den inte används. Ser du inga värden om du spelar ett spel som stödjer crossfire heller?

Nej, kan inte se dem oavsett CF eller inte. Precis när jag fått kortet så verkade det vara slumpmässigt, dvs. jag kunde se GPU2 temp i MSI Afterburner varannan eller var tredje gång det startades upp. Nu finns dessa värden inte längre.
När jag mailade powercolor så skrev de följande:

Try updating the Afterburner software to a more recent version. Usually if a problem like this occurs, it’s a result of the software not the card. In the later model of the software, they might update it to support our card.

när jag fyllde på med mer info skrev de även:

It might be due to the software issue that is causing the problem, you might need to wait until they support it. You can try updating the card bios if there is an update available.

Alltså, hur skulle det kunna ha med mjukvaran att göra när jag sett värdena ibland och ibland inte.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Testa att starta ditt spel, tabba ur och sedan starta afterburner. Då bör du få för båda.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hermelinen:

Testa att starta ditt spel, tabba ur och sedan starta afterburner. Då bör du få för båda.

Ja, det verkar fungera nu. Tror alltid jag startat afterburner innan förut. Det borde iofs inte spela någon roll. Gjorde aldrig det när jag körde GTX690. Hur som helst, tack för tipset

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.