Permalänk

Mini ITX Vattenkylning med kopparrör

Mini ITX bygge med kopparrör

Komponentlista:
Chassi: Lian Li H20
GPU: Palit 4070 Ti Super med Alphacool block
CPU: Amd 7600x med Alphacool Core 1 block
MB: Asrock A620i
PSU: Corsair SF750
Reservar: EKWB FLT 80 med DDC pump
Radiator: XSPC TX240
Aquacomputer fläkt/temp kontroller

90 böjar främst från Alphacool och 2 st från EKWB
12mm Hardline fittings från Corsair
Rören är 12mm halvhårda kopparrör

Besök galleriet här

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Medlem

Snyggt, 5/5. Hur har du fäst PSU:n när du inte har shrouden kvar?

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Snyggt, 5/5. Hur har du fäst PSU:n när du inte har shrouden kvar?

Tack :], Borrade hål i botten och monterad på några standoffs så att strömkontakten och fästet på sidopanelen får plats

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Medlem
Skrivet av znyggisen:

Tack :], Borrade hål i botten och monterad på några standoffs så att strömkontakten och fästet på sidopanelen får plats

Ah, spännande. Drog du strömkabeln ned mellan moderkortet och PSU:n och räckte längden på originalkabeln, eller har du fått byta? Är det originalkablarna till SF750 också?

Permalänk
Skrivet av Tom76:

Ah, spännande. Drog du strömkabeln ned mellan moderkortet och PSU:n och räckte längden på originalkabeln, eller har du fått byta? Är det originalkablarna till SF750 också?

Den räcker ut från chassit. Har lett den genom pci platsen just nu, försökte hitta en replacement men alla vinklade kontakter jag kunde hitta byggde ut ca 1cm mer så atm kör jag originalkabeln, men den räckar då inte upp till originalplaceringen.

24 pin och pci kablarna har jag gjort custom för att ha rätt längd, blev för mycket till kabelhärva annars. 8 pin cpu är bra längs som den är om man trär upp den och ner igen bak på chassit till cpu kontakten

Visa signatur

Kalas