BF4 ljudloop crash, har någon fix?

Permalänk
Medlem

BF4 ljudloop crash, har någon fix?

Hej, har problem med ljudloops crash och skärmen fryser sig.
I början när spelet släpptes så hände detta över allt och hela tiden, sen efter första patcen+AMD beta drivers så krashade jag bara på kartorna Siege of shanhai och dawnbreaker. Nu efter senaste patchen har jag börjat krasha på dom resterade mapsen med!

Mina komponenter
I5 3570K
MSI GD65
Gigabyte HD7950
Corsair 16 gb dominator 1600 minnen
Fractal design Newton R3 600W

Alla komponenter kör orginal klock och har senaste driversarna (bf4 beta driver på grafikortet) samt win 8.1 fullt uppdaterat.
Kör orgin och spelet som administrador.
Har någon möjliga bug fixes eller andra tips? Börjar bli extremt frustrerande att spela nu.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Skaffa ett usb-ljudkort så löser det sig. Jag hade samma problem med BC2 och BF3 när jag körde med det interna ljudkortet.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det har att göra med om man har externt ljudkort eller inte, har själv externt och har samma problem med bf4 ibland

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...
Denna fixen funkade för mig, händer att det krashar med det är väldigt ovanligt nu

Permalänk
Medlem

Nått med BF4 som inte är kompatibelt med ljudkretsen i datorn. Jag kraschar oxå med ljudloop på Shanghai (100%) och lite random ibland på andra banor (max en gång var annan timme).

Nått du kan pröva är att köra x86 versionen och välja "Hi-Fi" eller annan inställning på ljudet i Bf4. För mig funkar Hi-Fi bäst. Jag kör med ett externt ljudkort (Xonar DX).

Permalänk
Avstängd

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064... lite om krascher och liknande, ifall det elias D länkade inte fungerar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Kört ljud via moderkortet, G110 och via grafikkortet, spelar ingen roll, x64 eller x86, borderless, windowed eller fullscreen, får likt förbannat samma krasch med ljudloop på Shanghai-banan, i princip aldrig annars. Provat alla ljudinställningar i själva spelet. Tror inte det är ljudrelaterat. Så länge jag undviker Shanghai på Conquest så slipper jag för det mesta krascher. Efter sista patchen så har jag dock börjat krascha vid banbyte ibland.

System:

I5-3570K
Gigabyte GTX660
8 GB Ram
Allt på stock
Windows 8.1
Nvidia drivers 331.82

Extremt irriterande för det är ett väldigt kul spel när det fungerar.

Permalänk
Medlem

tack för alla tipsen, testat ändra lite och har inte krashat en enda gång än.. tom fått spela min första Sige of shanghai från början till slut Ska bli kul att se hur det går i längden!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

undra om det rotas med samma problem som bfbc2 , då var det realteks ljudkort som hade så grava problem att man var tvunget att inaktivera moderkortets interna ljudkrets för att kunna spela, tror inte ens dice gav en kommnetar till det i bfbc2 men ja köpte nytt ljudkort då och har inte haft det problemet i bf3, men nu i bf4 så tror inte det är samma fel även om ja inte skulle bli förvånad... att de nu stoppat expansionerna tills de fixat spelet säger ju det mesta..... men 2-3månader lär det ju iaf ta till spelet är krashfritt... någon som vill slå vad? gissar att 6månader till balanserat o klart, mantle kommer väl till sommaren

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf