Drivare för Fujitsu-Siemens Lifebook E8310

Permalänk
Medlem

Drivare för Fujitsu-Siemens Lifebook E8310

Har en "gammal" Fujitsu-Siemens Lifebook E8310 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=195732 men bättre spec!?) och den har ju ändå 1400x1050-skärm, 4 gig minne osv så SÅ dålig är den ju inte, så jag petade in först Windows 7 64-bit och nu även Windows 8.1. Blåtandsdrivare har hela tiden varit svårt att få tag i. Nu säger Windows 8.1 att det inte finns drivare till två "Okända enheter" och en "Okänd masslagringsenhet". Jag hittar inget för 64-bitars Windows på Fujitsu-Siemens hemsida. Är jag den enda med en sån här? Nån här som löst det eller sitter i samma sits?

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Skrivet av IRQ:

Har en "gammal" Fujitsu-Siemens Lifebook E8310 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=195732 men bättre spec!?) och den har ju ändå 1400x1050-skärm, 4 gig minne osv så SÅ dålig är den ju inte, så jag petade in först Windows 7 64-bit och nu även Windows 8.1. Blåtandsdrivare har hela tiden varit svårt att få tag i. Nu säger Windows 8.1 att det inte finns drivare till två "Okända enheter" och en "Okänd masslagringsenhet". Jag hittar inget för 64-bitars Windows på Fujitsu-Siemens hemsida. Är jag den enda med en sån här? Nån här som löst det eller sitter i samma sits?

"Okänd masslagringsenhet" skulle jag tro rör minneskortsläsaren, övriga två är det värre med, men troligen är en av dom chipset drivern, dvs den viktigaste av alla, som dessutom bör inst först av alla drivers...

Har ännu inga erfarenheter av W8, men oftast funkar Vista drivers även till W7, med det som utgångspunkt skulle jag testat med V/W7 drivers till ditt W8, har du tur så....

Permalänk
Medlem

Testa att dra ner Windows 7 64-Bit drivers. Fungerar inte det så kan du testa fujitsus Deskupdate vilket ofta fungerar riktigt bra.
Annars är det väl bara att kopiera enhets-ID och googla. :/

Permalänk
Medlem

Fujitsu skriver "Your product is not supported for Windows 8.1" - och W8 - och W7!! Senaste chipsetdrivare är för Vista och från 2007. Deskupdate är bara för XP och Vista, och bara 32-bitars. Tack för bra idéer men nu känns det som att man blir fett lurad av FS då man köper en dyr dator och supporten tar slut i princip direkt. Nu blåskärmar W8.1 lite då och då pga IRQ nånting.

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Skrivet av IRQ:

Fujitsu skriver "Your product is not supported for Windows 8.1" - och W8 - och W7!! Senaste chipsetdrivare är för Vista och från 2007. Deskupdate är bara för XP och Vista, och bara 32-bitars. Tack för bra idéer men nu känns det som att man blir fett lurad av FS då man köper en dyr dator och supporten tar slut i princip direkt. Nu blåskärmar W8.1 lite då och då pga IRQ nånting.

Förstår din frustration, det här med ständigt nya kommande os är ju inte endast av godo.
Dock lanserades burken enligt din länk 2007, så nåna os har det ju hunnits med under tiden.

Det som ofta förvånar mig ang poster i detta forum är mängden som rör just "moderna" drivers till åldrade burkar där man installerat os som i lansering ligger ett antal år senare i förhållande till aktuell burk. Min poäng är att det ju går att kolla om önskade drivers finns tillgängliga för aktuell burk och os, innan formatering av gammalt os och installation av modernare.....

Hoppas strulet löser sig för dig!