Hur många har klantat sig första veckan?

Permalänk
Medlem

Hur många har klantat sig första veckan?

Hej, gör en tråd för att se hur många det är som har köpt nya saker datorer/mobiltelefoner/surfplattor osv osv, som sedan klantat sig och fått repor/skador på grejerna första dagarna, bara för kul. Berätta vad ni köpte för sak och vad som hände och vad det blev för skada.

Själv köpte jag en Lg lg2 i förrgår och har redan tappat den två gånger, dock så har det inte blivit någon skada, förutom ett litet litet märke längst ner på displayen som bara syns om man vet om den och under starkt ljus, så kan inte räkna det som en skada

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Köpte en Macbook pro retina för 13k. upptäckte ett litet märke/hål i displayglaset efter tre dagar. Trodde det var jag som hade åstadkommit skadan, ringde apple support och fick en ny levererad. Efter jag hade tittat igenom den nya datorn så upptäckte jag ett identiskt hål i displayen fast på ett annat ställe, + en liten repa vid kameran. Då fick jag det verifierat, det var visst tillverkningsfel och förstod genast varför de va så "snälla" och bytte ut den första. så nu väntar jag på en tredje... suck!

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

I Februari, en vecka efter jag hade köpt en Lumia 920.
När jag skulle kliva ur bilen så höll jag i mobilen men den gled ur handen och ner på backen. Vartefter jag råkade trampa på den. Tack vare den höga kvalitén på luren blev det en liten repa längst upp till höger

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

I Februari, en vecka efter jag hade köpt en Lumia 920.
När jag skulle kliva ur bilen så höll jag i mobilen men den gled ur handen och ner på backen. Vartefter jag råkade trampa på den. Tack vare den höga kvalitén på luren blev det en liten repa längst upp till höger

Segt! antar att du bara levde med den sen?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Mitt chassi fick märken på luckan när man öppnar den...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har typ aldrig fått så mycket som en repa på någon pryl jag haft (lite överdrivet).
Men min svarta HTC One gled ur fickan när jag gick ur bilen, dagen efter jag köpt den. Rakt ner på grov asfalt och studsade några ggr.
Fick två fina silvriga hack i aluminiumet som repar mitt öra varje gång jag pratar i den.

Hade inte haft smartphone på ett år sedan N900 så jag var väldigt glad för min nya telefon.. Till saken hör att jag hade bestämt mig för att använda den ordentligt och inte bry mig om att hålla den snygg. Alla andra telefoner jag har går sönder eller blir oanvändbara på andra sätt medan de fortfarande ser ut som nya - meningslöst. Men tanken var ju inte att repa ner den direkt...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Segt! antar att du bara levde med den sen?

Exakt, är ju bara en repa och ingen spricka.

Permalänk
Medlem

En kompisbrorsa köpte Note 2 inom den första veckan efter release. Den fölö ur byxfickan då han satt i bilen, och sen då han steg ur följde den med och föll på marken. Skärmen sprack direkt xd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Exakt, är ju bara en repa och ingen spricka.

Haha jaa, men jag själv kan störa mig så jävla mycket på sånt att jag går o köper en ny eller slår sönder den lite till bara för att det känns bättre.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Hade Nexus 2013 på laddning på soffbordet när jag gick förbi och såg inte kabeln eftersom mattan är samma färg. sparkade sladden så att Nexusen ramlade på golvet. Så nu glappar laddningskabeln. Som tur är har jag en annan laddningssladd som jag kan använda istället, om än med långsammare laddning.

Permalänk

Jag köpte en ny laptop och la den på soffan..

Min hund hoppade på den så den föll ner och gick sönder..

Permalänk
Medlem

Köpte en samsung mobil för många år sen på lunchen från jobbet, 2 timmar senare tappar jag den i asfalten och sätter fina märken i den.
Nyligen fick jag min skärm utbytt på min android och en vecka senare tappar jag den ner för trappan mellan över och undervåningen så den studsar ner och landar givetvis med skärmen neråt och glider över golvet i grus så jag hör hur det gnisslar, tur att jag har skärmskydd men inte så snyggt ändå

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Dag 2 med min HTC One gled den ur fickan ner på marken när jag satte mig i bilen, spricka över hela skärmen.. -.-

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk

En kompis hade precis köpt sin första smartphone, en Desire HD. Tre dagar senare tappar han den på bussen med skärmen rakt ner och hela skärmen sprack.. Den gick fortfarande att använda men med tiden så sprack den upp mer och mer haha

Permalänk
Medlem

länge sedan då "tjock" tv`n fanns", Gjorde i ordning mitt rum när jag bodde hemma efter ett sommar jobb, Köpte ny tv hylla, nytt tv bord la nytt golv och köpte mig en grym 33" "dyr då" tv. När allt var klart skulle det bli film och skulle gå och hämta "tilltugg" hade missat en sladd som gick framför tvn, fastnade självklart i denna. Tv`n gled av tv bänken slog i bordet och rakt ner i golvet.

nya tvn sönder.
nya tv möbeln reva på kanten.
stort hack i bordet
och en flisa på 3x5cm försvann ifrån golvet

Var glad den kvällen

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Jag hade precis köpt en ipod 4th generation (när den var ny), Jag gick ut med den i fickan, på en brygga och så snubblade jag på en planka som stack upp så jag ramla ner i vattnet och ipoden pajja lyckligtvis så täckte garantin det. :S

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Själv köpte jag en Lg lg2 i förrgår och har redan tappat den två gånger, dock så har det inte blivit någon skada, förutom ett litet litet märke längst ner på displayen som bara syns om man vet om den och under starkt ljus, så kan inte räkna det som en skada

Hur tappade du den? Har själv en G2 och det känns som att den kommer gå sönder hur lätt som helst om man tappar den på sidan och såklart framsidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Haha jaa, men jag själv kan störa mig så jävla mycket på sånt att jag går o köper en ny eller slår sönder den lite till bara för att det känns bättre.

Hehe ångest?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hade en vän som hade lånat ut sin HTC One till en av hans vänner den dagen han fick den. Vännen tappade mobilen och det vart en spricka som går igenom hela skärmen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Byggde ny burk med Silverstone Temjin TJ08-E chassie när det kom, Packade upp chassiet ställde det snett bakom mig plocka upp lite andra saker ur komponentlådan, tänkte att jag skulle sätta mig i stolen och kolla lite närmare på sakerna.
Satte mig ner och hörde ett KALONK reste mig fort som attan men skadan var redan gjord, hade ju givetvis satt mig på chassiet, hela topplåten på chassiet var tillbucklat...

Permalänk
Medlem

Köpte en htc wildfire. Första dan då jag hade laddat den ett tag tyckte jag att den kändes för varm, så jag tog den och la upp den i en A/C fläkt som satt rätt högt upp... Inte det smartaste kanske. Resultat=mobilen blåstes ner med skärmen i golvet med en kraftig smäll. Men inga repor eller skador. jag tror att det var Gorilla glass förtjänst:)

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem

Jag köpte iPhone 4 på releasedagen, Juli 2012.
Väl hemma la jag den att laddas på lampfoten till en golvlampa bredvid sängen, foten är exakt 3cm hög och till saken hör att jag har klinkers i hela lägenheten. Efter ungefär 10 minuter hör jag ett ljud av något som glider och touchar golvet. Det är min nya iPhone 4.
Den har inte åkt fort för den har inte helt lämnat lampfoten utan den står lutad snett med ena halvan mot lampan och en kortsida i golvet. Vänder. FET SPRICKA ÖVER HELA SKÄRMEN. Jag förstår än idag inte hur den kan röra sig på en platt yta. Däremot har jag nu läst materiallära och varför reptålig inte är desamma som slagtålig.

3 cm och kristallina material.

Jag har tänkt börja importera Rhino Shield, är det någon mer som är intresserad?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Jag är pedant med elektronik och vissa prylar. Det ska vara mint condition så länge det går. Jag var det mer förr, har släppt en del av det. Men så till mitt stora förtret har alla mina mobiltelefoner råkat illa ut, trots att jag varit så försiktig.

Min första mobiltelefon jag själv köpte var jag så himla försiktig med när jag hanterade den, för att inte ge någon kladd/fingeravtryck, så jag slant med den och tappade den i singelgrus efte bara nån vecka, och fick såklart en ganska väl synlig repa i plasten på framsidan tror jag, som jag retfullt fick leva med under de dryga 6 åren jag hade den.
Nästa telefon trillade ur min ficka ur mjukisbyxorna efter några dagar när jag satt ner. Det blev ett stort jack i sidan. Den var jag inte lika pedantisk med, jag hade börjat släppa på det då, och jag tappade den flera gånger i marken på asfalt. Men jag fick aldrig en lika stor repa som den första.
Min tredje och nuvarande telefon har hittils klarat sig rätt bra. Har haft den ett halvår (jisses vad tiden går! känns som 2-3 månader). Förutom att skyddsplasten på skärmen inte blev helt perfekt, trots idogt arbete. Blev några små strängformade bubblor som ser ut som repor. Typiskt

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Jag köpte en ny laptop och la den på soffan..

Min hund hoppade på den så den föll ner och gick sönder..

Hahahaha, klockren ju!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk

Fick hem min nya HTC one. Efter ungefär en vecka gled den ur fickan när jag satt på toaletten och gjorde ett praktfall på säkert 15cm, resultatet en fullständigt krackelerad display men den funkar fortfarande i alla fall... Kan tilläggas att S3an jag bytte ut var i så gott som nyskick efter ett års användning så är rätt försiktig med mina saker..

Permalänk
Medlem

Köpte en HTC 8x i somras och hade den i två dagar innan den gled ur byxfickan medans jag satt och åt lunch, ett fall på ca 50-60cm. Plockade upp den och hela skärmen var spräckt
Gorilla glas my ass

Permalänk
Skrivet av Powaz:

Hahahaha, klockren ju!

Hahaha Jag förstår humorn men det blir ju bara sorgligare.. Det var inte så länge sen så jag sörjer fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Jag köpte en ny laptop och la den på soffan..

Min hund hoppade på den så den föll ner och gick sönder..

skulle stekt hunden och ätit upphan och lagt av ett segervrål :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte razer-produkter. Klant från det att pengarna drogs från kontot. -.-

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk

Kund kom in med Iphone 5 tappad i vatten.
hennes snälla far 70-80 år gammal gav tipset att torka den i mikron.

nån minut senare efter "sprak, crackel, poff" så är telefonen dubbelt så tjock allt bränt, yt-monterade motstånden går att hälla ut.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644