Permalänk
Medlem

Samsung 940X3G-K03SE

Hej,

Är det någon som vet hur denna är?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2247231

Finns det någon annan ultrabook i samma prisklass som ni tycker är bättre?
Jag tycker att det är alldeles för lite snack om denna här på forumet :).

Det är en vän till mig som är ute efter en snygg laptop som ersättning av sin stationära.
Mest ska den användas för surf men även en hel del för att kopplas till TV och kolla på film.

Permalänk
Medlem

Ingen som har några åsikter?

Permalänk
Medlem

Kolla och följ Asus Zenbook ux302lg tråden. En mycket bättre dator. De första människorna kommer få den under veckan så du kan se hur nöjda de blir och vad de skriver. http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk

Jag tycker i alla fall att samsungs 9 series är av de ultra laptops som har absolut bästa kvalite. Brukar installera i snitt 3-4 datorer varje månad och har sett ganska många olika laptops. Samsungen kanske inte har bästa prestandan men är absolut en topp dator om man tänker kvalite.

Fast det är ju min personliga åsikt.

Fast just denna dator som du länkade till har jag aldrig känt på. Det som talar emot den är ju att det inte finns ett starkare grafikkort, men intels 4400 räcker för film och surf lätt.
Sedan är denna skärm glasig enlig spec, medans de flesta andra modellerna jag sett är matt (vilket jag föredrar).

Och en dator för detta pris så borde man ju få ac wireless också.

Behöver man en sådan högupplöst skärm på en 13"?

Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk

Jag sitter på en Samsung 9 series laptop från 2012 och är mycket nöjd. Kvalitetskänsla som överstiger de andra ultrabooks jag har känt på. Väger ingenting (1.13kg), men är ändå stabil och välbyggd i ett skönt matt material. Inga fettfläckar eller fingeravtryck. Inget glapp. Gångjärn med fint motstånd, datorn stannar stängd eller öppen i det läge man vill. Magnetisk låsmekanism - fungerar bra. Datorn står stabilt på underlaget hela tiden, lyfts inte upp när man öppnar skärmen som Vaion gör t.ex.
Skön touchpad i mellanklass, varken bäst eller sämst. Pinch to zoom fungerar inte bra, kanske är detta fixat i nya versionerna? Väldigt rapp med SSD, skärmen är kanon och datorn är helt tyst vid surf. Tunnare än en Macbook Air (tunnaste laptopen?), adapterkabel för ethernet och hdmi behövs p.g.a. detta.
Path of Exile testat som enda spel, fungerar dugligt (Intel hd4000 gpu). Standard okej ultrabooktangentbord - mjuk fast respons i tangenterna, dock något högljudd.

Endast modeller med 4gb minne (ej uppgraderingsbart) fanns tillgängliga när jag köpte min, och jag hade önskat mer för att upprätthålla mitt flikmissbruk. Utblås sitter delvis under datorn, och använder man ett mjukt underlag t.ex filt, varvar fläkten upp lite. Rekomenderar den fortfarande hårt, om de nya modellerna inte är sämre.

Visa signatur

tihi