Vänlig själ sökes (Tv-out nvidia NV17)

Permalänk
Medlem

Vänlig själ sökes (Tv-out nvidia NV17)

Jag har ett Geforce 4 MX med NV17,och som bekant så funkar inte detta med TV-tool.
En ren novis som jag undrar hur man får detta att funka,sladdar är redan koplade till TV:n.

Tacksam för deduktiva svar

Permalänk

Vad jag har läst på tvtools hemsida så ska ju den funka fint med GF4 MX kort också, fast man vet ju aldrig :-/ kika där för mer info http://tvtool.info/index_e.htm

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Beror väl mycket på vilken version av tv-tool det är...?
Själv använder jag inte tv-tool sen jag köpte mitt gf4, funkar bra ändå. Bara att ändra output device till TV.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

När jag ändrar output device så fick jag först felmeddelande om rundll.exe,efter ominstallation av drivrutin så vill det ändå inte funka,aningen skumt.

Tack för svaren

Permalänk

Testa med och ta bort allt som har med Nvidia drivisar och göra och installera om detonator drivisarna... Hade det problemet med mitt gamla GF2 kort

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Tror det stämmer att inte GF4MX stöds av TVtool, för nVidia vägrat lämna ut nå uppgifter om tv-ut kretsen.. men det ska ju gå med tv-ut grejjan som följer med drivrutinerna

Citat:

Usually the TV-chip is a single independent chip on the graphics card from a third party manufacturer like Conexant. These are supported by the tool. But with the GF4-MX nVidia introduces an own TV-chip NV17 which is integrated in the VGA chip and which is probably cheaper and less powerful than the external chips. For this chip there is no documentation available at all because nVidia refuses it. Without documentation a support cannot be integrated in TVTool!

Some GF4-MX460 cards come with the usual external chips by the way.

Permalänk
Medlem

Jag kör med twinwiev funkar kanon, mycket bättre än tvtool...

Visa signatur

Har inte så mycket att säga, så jag låter bli!!

Permalänk
Medlem

Tjena!!
Jag håller på att försöka få mitt till att funka men det gör inte det. Jag har Ge-Forse2 MX. Behöver man ladda ner något speciellt programm för att det ska funka??
Obs jag kan inget om datorer!!
Mvh!

Visa signatur

doWnTown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikgus
Tjena!!
Jag håller på att försöka få mitt till att funka men det gör inte det. Jag har Ge-Forse2 MX. Behöver man ladda ner något speciellt programm för att det ska funka??
Obs jag kan inget om datorer!!
Mvh!

Pröva med tvtool --> www.tvtool.de

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Jag kör ett G4MX 420 och tv-tool 6.5 fungerar klockrent för mig.

Visa signatur

Att ha en rökfri avdelning på en resturang är ungefär som att ha en kissfri avdelning i en pool

Permalänk
Medlem

taget från tvtool.info

Usually the TV-chip is a single independent chip on the graphics card from a third party manufacturer like Conexant. These are supported by the tool. But with the GF4-MX nVidia introduces an own TV-chip NV17 which is integrated in the VGA chip and which is probably cheaper and less powerful than the external chips. For this chip there is no documentation available at all because nVidia refuses it. Without documentation a support cannot be integrated in TVTool!

jag har GF4 mx 420.. och detta funkar inte med tv-tool... jag brukar köra med nView funkar bra

Permalänk
Medlem

jag har aldrig haft problem med tv-out förutom fär längesen när jag la in senaste nvidia drivisarna, då blev bilden svartvit.
Har ett GF4MX440

Ett tips är ju alltid:
gå in på egenskaper för bildskärm, välj inställningar, tryck på avancerat, tryck på namnet av ditt grafikkort (ex GeForce 4 MX 440). I rutan som fälls ut därifrån väljer du nView, väljer Klona, går över till nView-skärm 2, kryssar i "gör denna till aktiv bildskärm", och tryck ok.'

Så gör jag iaf. (jag har 41.09)