Permalänk
Medlem

Iphone 4s knapp hjälp

Gick och plockade upp min iphone 4s och märkte att power knappen var trög man behöver tryck mycket (det kan ha fastnat smuts under den) garanti har gått ut så några ider på hur jag ka. Fixa detta

Permalänk
Medlem

Finns en hel del knep du kan hitta via google. Bland annat att gå in via väder-apps-grejset. Minns inte hur nu, sök. ^^ Beror lite på vad för problem det är med knappen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Finns en hel del knep du kan hitta via google. Bland annat att gå in via väder-apps-grejset. Minns inte hur nu, sök. ^^ Beror lite på vad för problem det är med knappen.

Tror du syftat på kalibrering av hem-knappen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Tror du syftat på kalibrering av hem-knappen...

Syftade på hem-knappen iaf. Har inte ens en iphone och aldrig haft, får vara min ursäkt att jag blandar ihop. :<

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Syftade på hem-knappen iaf. Har inte ens en iphone och aldrig haft, får vara min ursäkt att jag blandar ihop. :<

Det finns en power knapp(av och på) och en hem knapp

Permalänk

Antingen så är knappen trasig (oftast är den trasig) eller så är det massa skit där under knappen köp skruvmejsel och skruva upp baksidan. Ta bort smuts som ligger där, testa knappen.

Är den fortfarande trög så är den trasig och då klipper du en liten pappersbit som är lika stor som knappen och petar in den där vid knappen (inte hela vägen ner, då kommer det vara ganska trögt) har funkat bra för mig hittills i nån vecka nu, känns inte som en ny knapp men ganska nära! (hellre pappersbit än att i stort sätt kasta bort 500kr på en knapp)

PS: skruvmejsel går att köpa på tex. Clas Ohlson och teknikmagasinet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkboot:

Antingen så är knappen trasig (oftast är den trasig) eller så är det massa skit där under knappen köp skruvmejsel och skruva upp baksidan. Ta bort smuts som ligger där, testa knappen.

Är den fortfarande trög så är den trasig och då klipper du en liten pappersbit som är lika stor som knappen och petar in den där vid knappen (inte hela vägen ner, då kommer det vara ganska trögt) har funkat bra för mig hittills i nån vecka nu, känns inte som en ny knapp men ganska nära! (hellre pappersbit än att i stort sätt kasta bort 500kr på en knapp)

PS: skruvmejsel går att köpa på tex. Clas Ohlson och teknikmagasinet

Var får du 500:- ifrån? Knappsats iPhone 4S

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Var får du 500:- ifrån? Knappsats iPhone 4S

Har jag förstått det rätt menar han väl power-knappen, eller? har för mig att det kostade 500kr att lämna in telefonen för att dem skulle laga den där lilla knappen iallafall. Sen kan man ju köpa en ny power-knapp och byta själv också, glömde nämna det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkboot:

Har jag förstått det rätt menar han väl power-knappen, eller? har för mig att det kostade 500kr att lämna in telefonen för att dem skulle laga den där lilla knappen iallafall. Sen kan man ju köpa en ny power-knapp och byta själv också, glömde nämna det.

Eller så kan man reklamera och få det fixat, gjorde det med min gamla 3GS efter att garantin gått ut när hemknappen blev trög

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Eller så kan man reklamera och få det fixat, gjorde det med min gamla 3GS efter att garantin gått ut när hemknappen blev trög

Går väl de också antar jag beror väl på hur länge sen garantin gick ut också, tror inte att jag kan komma nu och be om att få min power-knapp fixad när det var minst 2 år sen garantin gick ut

Ts: värt att testa reklamera hehe

Permalänk
Medlem

flexkabeln som är själva knappen är lite bökig att byta då den även är samma enhet som proximity sensorerna och högtalaren.
Du måste demontera moderkort, batteri, högtalarna och sen själva flexkabeln.

Den kostar dock bara runt 20kr på ebay

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkboot:

Går väl de också antar jag beror väl på hur länge sen garantin gick ut också, tror inte att jag kan komma nu och be om att få min power-knapp fixad när det var minst 2 år sen garantin gick ut

Ts: värt att testa reklamera hehe

Reklamera kan du göra i 3 år, dvs upp till 2 år efter att garanti gått ut och 4S har bara funnits i lite över 2 år, så det kan omöjlig vara mer än lite över 1 år sedan garantin gått ut.