Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Låsa upp 3 (Tre) låst mobil

Permalänk

Låsa upp 3 (Tre) låst mobil

Hej det är så att min kusin tänkte köpa en htc one x men den är låst till 3 och går tydligen inte att låsa upp innan bindningstiden på abonnemanget går ut (tror den är köpt med abonnemang för säljaren visste inte pga att han hade köpt den av någon själv)

Hörde med 3:s kundtjänst och dom sa att det inte går att låsa upp förrän bindningstiden gått ut vilket kan vara 18-24 månader.
Säljaren hade testat att låsa upp den men tydligen funkade det inte så nu undrar jag finns det verkligen inte ett sätt att låsa upp den så han kan använda annan operatör?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jo det går, är bara till att beställa en kod via valfri onlinebutik.

Mer in-depth;
Ett operatörslås är inget annat än en sträng kod i CSC-filen som dikterar att det enbart kan användas av operatör X.
Med hjälp av IMEI-numret på telefonen i sig kan man re-worka denna kod själv genom att bryta ner strängen i hexadecimalt och där igenom få fram en upplåsningskod. Detta tar alltså butiker en slant för att göra åt dig, ofta inte mer än ett par hundra.

Testa t.ex. att stoppa i ett kontaktkort av annan operatör så kommer du mötas av en dialogruta där du får ange en upplåsningskod, och valet att låsa upp permanent.

Permalänk
Medlem

låsupp.com använde jag på min galaxy nexus, beställde koden vid 7 tiden en fredagkväll och hade den runt 11 samma kväll.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Slabb^:

Jo det går, är bara till att beställa en kod via valfri onlinebutik.

Mer in-depth;
Ett operatörslås är inget annat än en sträng kod i CSC-filen som dikterar att det enbart kan användas av operatör X.
Med hjälp av IMEI-numret på telefonen i sig kan man re-worka denna kod själv genom att bryta ner strängen i hexadecimalt och där igenom få fram en upplåsningskod. Detta tar alltså butiker en slant för att göra åt dig, ofta inte mer än ett par hundra.

Testa t.ex. att stoppa i ett kontaktkort av annan operatör så kommer du mötas av en dialogruta där du får ange en upplåsningskod, och valet att låsa upp permanent.

Okej va bra har du några ställen att föredra?

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

låsupp.com använde jag på min galaxy nexus, beställde koden vid 7 tiden en fredagkväll och hade den runt 11 samma kväll.

okej han som hade den innan använde låsaupp.se eller om det va .com men iaf det funka inte att låsa upp :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

okej han som hade den innan använde låsaupp.se eller om det va .com men iaf det funka inte att låsa upp :/

Skickades från m.sweclockers.com

Då har han antagligen angett fel IMEI nummer eller fel operatör den var låst till. Deras kod fungerade utmärkt för mig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ebay

Har man bara ett Paypalkonto (eller tycker det är värt att skaffa ett) så finns oftast billigaste upplåsningskoderna ( ibland lite mer trixande än bara en kod) via ebay.

Vi en snabbsökning hittade jag den här, men det finns säkert många fler och troligen även billigare om man söker. Jag har inte låst upp nån HTC men både en Huawei och en SonyEricsson gick lätt och enkelt att låsa upp via kod eller instruktion man fick med.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll att det är utländska säljare? Tänker så att de fungerar med svenska iPhones/svenska IMEI nummer?

Permalänk
Medlem

unlockyourandroid.net

Vet ej om det funkar men den är gratis så vad kan man förlora?
Tar nån vecka eller två.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Lånar tråden, om det går bra
Ska utomlands och har precis köpt en iPhone 5S.
Av allt mitt letande verkar det som att det inte går att låsa upp operatörslåset på en iPhone 5S i förtid.

Är det någon som känner till detta?
Har letat på oändligt många "unlock"-sites samt frågat säljare på eBay. Alltid kortaste stråt :/

Någon som sett eller har erfarenhet om att låsa upp operatörslås på en iPhone 5S innan 12 månader passerat?