Svensk eller engelsk Youtubekanal?

Permalänk

Svensk eller engelsk Youtubekanal?

Hallå

Jag har gjort en tråd tidigare om att starta en svensk gamingkanal på youtube. Nu börjar jag tvivla på om det är en bra idé att ha på svenska. Kommer ju utvidga publiken en hel del om jag kör på engelska. Saken är den att mitt engelska ordförråd är inte ens i närheten av mitt svenska. Vad tycker ni?

(Jag gör det inte för att tjäna pengar, mest för kul bara)

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoghurt2k:

Hallå

Jag har gjort en tråd tidigare om att starta en svensk gamingkanal på youtube. Nu börjar jag tvivla på om det är en bra idé att ha på svenska. Kommer ju utvidga publiken en hel del om jag kör på engelska. Saken är den att mitt engelska ordförråd är inte ens i närheten av mitt svenska. Vad tycker ni?

(Jag gör det inte för att tjäna pengar, mest för kul bara)

Skulle säga engelska. Bara tuta och köra på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yoghurt2k:

Hallå

Jag har gjort en tråd tidigare om att starta en svensk gamingkanal på youtube. Nu börjar jag tvivla på om det är en bra idé att ha på svenska. Kommer ju utvidga publiken en hel del om jag kör på engelska. Saken är den att mitt engelska ordförråd är inte ens i närheten av mitt svenska. Vad tycker ni?

(Jag gör det inte för att tjäna pengar, mest för kul bara)

Hade själv tänkt starta en, och jag tänker nog ha den på engelska.
Men tittar du på Stamsite han gör alla videor på svenska
Och har väldigt många prenumeranter ändå. Nästan 160k.
Fast om han hade haft en engelsk kanal hade han säkert haft fler visningar/prenumeranter.

Eller PewDiePie som också är svensk, fast han pratar engelska
I videorna och han har tränat upp en bra engelska, även fast han mest skriker

Jag skulle som sagt satsa på en engelsk, fast det beror på hur bra/dålig din engelska är, dels kanske folk inte orkar lyssna på en och att man känner sig lite säkrare när man kan språket bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på det du känner dig tryggast med. Gör ett par testvideor på både svenska och engelska och känn efter vad som funkar och vad som inte funkar. Be en polare kika på resultatet och få feedback.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Om du gör videos för att du tycker att det är kul så kör på svenska

Om du vill tjäna pengar så vill jag inte vara en drömkrossare, men om du inte har en väldigt magisk och pedagogisk röst så kommer du inte komma någonstans. Tyvärr! Hela youtube är översvämmad med extremt duktiga snubbar som spenderar mycket mer tid än ett heltidsjobb och knappt har 1000subs.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad och låst*

Citat:

§ 3.3

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 9

Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.