Permalänk
Medlem

En liten fråga, Skulle du inte kunna snacka lite med http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...
Eller göra något eget bakgrundsmörker, så att man kan klicka på en knapp för att byta från dag till natt?

Någon som är på idén?

            Many dark
                                Very eyesight
      Such userfriendly
                                                           Much Shibe

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Just nu framgår det inte vilket språk man får vilket är lite förvirrande. Det är även bara 64-bits. Om det istället skulle vara tre versioner, två språk (eng sv) och två arkitekturer blir det tolv länkar totalt, lite mycket för att ha i den listan tycker jag. Däremot finns det säkert bättre sidor än den jag länkade, tog bara första bästa på google för att visa vad jag menade.

EDIT: Glömde att det inte finns alla utgåvor med alla språk...
Vidare är ju artikeln här på swec bra på att förklara vilken utgåva man ska ha, den kanske är ett alternativ?
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Jag tänkte att det räcker att kunna länka till engelska, och 32-bit tror jag är önskvärt ytterst sällan. Ska se hur jag gör. Jag tänker åtminstone visa att ISO-filerna är på engelska och lägga in den artikeln i länklistan.

Citat:

Hmm, kollade i GIMP och då visas den ju som transparent.
Men om jag använder blargmodes tema så är bakgrunden ljus. Det kanske är blargmodes fel, inte ditt.

Samma sak med alla tillägg utom stylish avstängda, Chrome.

Det är Blargmodes tema som gör att alla bilder får en ljus bakgrund. Det är nödvändigt för att bilder som förutsätter ljus bakgrund ska synas, som Blargmode förklarar här.

Jag kanske kan ta mig runt det på något sätt. Ska se om det finns möjlighet till det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iSw3de:

En liten fråga, Skulle du inte kunna snacka lite med http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...
Eller göra något eget bakgrundsmörker, så att man kan klicka på en knapp för att byta från dag till natt?

Någon som är på idén? http://i.imgur.com/2IGEruO.png

            Many dark
                                Very eyesight
      Such userfriendly
                                                           Much Shibe

Bra idé! Jag ska definitivt se om det går att lösa. (Det känns spontant fullt möjligt.)

                              dark theem
        fabulos
                            

                                           shibe can hide

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Bra idé! Jag ska definitivt se om det går att lösa. (Det känns spontant fullt möjligt.)

                              dark theem
        fabulos
                            http://i.imgur.com/2IGEruO.png

                                           shibe can hide

Well, han gjorde det så det är ju inte omöjligt iallafall

Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Planerar du att lägga ut koden på github?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.1.0 ————

  • Favoritlänkar – ha snabb åtkomst till vilka sidor du vill! Se avsnitt 2.6 i dokumentationen.

  • Knapp för att slå på och av Blargmodes mörka tema. All cred går förstås till Blargmode. Se avsnitt 2.7 i dokumentationen.

  • Besök Better SweClockers-tråden så kollar BSC om du kör den senaste versionen eller om du behöver uppdatera.

  • Bytt ut den statiska inställningen Större textfält mot en knapp med samma namn som sitter under textfältet. Se avsnitt 2.2.5 i dokumentationen.

  • Doge-smileys syns nu även om de är i citat (om man kör Better SweClockers).

  • Lagt till bock (✓) i fältet Specialtecken.

  • Gjort knapparna i fältet Specialtecken lite mindre, så att det får plats fler.

Favoritlänkar

På/av-knapp för Blargmodes mörka tema

Större textfält

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.1.0 ————

  • Favoritlänkar – ha snabb åtkomst till vilka sidor du vill! Se avsnitt 2.6 i dokumentationen.

  • Knapp för att slå på och av Blargmodes mörka tema. All cred går förstås till Blargmode. Se avsnitt 2.7 i dokumentationen.

  • Besök Better SweClockers-tråden så kollar BSC om du kör den senaste versionen eller om du behöver uppdatera.

  • Bytt ut den statiska inställningen Större textfält mot en knapp med samma namn som sitter under textfältet. Se avsnitt 2.2.5 i dokumentationen.

  • Doge-smileys syns nu även om de är i citat (om man kör Better SweClockers).

  • Lagt till bock (✓) i fältet Specialtecken.

  • Gjort knapparna i fältet Specialtecken lite mindre, så att det får plats fler.

http://i.imgur.com/WxD50Hz.png

Favoritlänkar

http://i.imgur.com/sP7nHk5.png

På/av-knapp för Blargmodes mörka tema

http://i.imgur.com/4tUsh2G.png

Större textfält

Dold text

Nomnomnomnom, nu slipper jag bli trött i ögonen i natt och orkar gibba/hänga på swec hela natten.
Även favoritlänkarna uppskattas

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hoski:

Synd att forumfiltret bara är i nytt-rutan och inte på "aktiva trådar"-fliken också

Det får vi allt försöka lösa!

Skrivet av iSw3de:

En liten fråga, Skulle du inte kunna snacka lite med http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...
Eller göra något eget bakgrundsmörker, så att man kan klicka på en knapp för att byta från dag till natt?

Någon som är på idén? http://i.imgur.com/2IGEruO.png

            Many dark
                                Very eyesight
      Such userfriendly
                                                           Much Shibe

Från och med Better SweClockers v1.1.0 finns Blargmodes mörka tema som alternativ.

Skrivet av Sony?:

Bra jobbat

Planerar du att lägga ut koden på github?

Nej, men jag kan tänka mig det. Om du behöver koden nu så kan du ladda ner den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

shit vad bra gjort det är!

            such good very awsome

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk

Fan älskar detta tillägg funkar finfint för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Favoritlänkarna älskar jag bara, men jag vill gärna kunna dela in dem i kategorier. Typ så att det står guider i bold (vet inte hur lätt det är i en sådan meny), sedan länkarna och så blir det en tom rad innan nästa kategori.
Slängde ihop det här lite snabbt för att visa hur jag menar. Bold fungerar ju inte, är där bara för att visa.

<select> <option>Favoritlänkar</option> <option><b>Guider</b></option> <option>Roota och flasha ROMs på en HTCdev-kompatibel mobiltelefon</option> <option>Mekaniska tangentbord</option> <option>Installera Windows 7 och 8 från ett USB-minne</option> <option>&nbsp</option> <option><b>Tester</b></option> <option>Grafikkort prestanda</option> <option>Grafikkort effektmätning</option> <option>&nbsp</option> <option><b>Externa länkar</b></option> <option>Inet fraktfritt</option> <option>&nbsp</option> <option>Redigera favoritlänkar</option> </select>

Dold text

Åtminstone borde det vara lätt att fixa så man lätt kan lägga till tomma rader. &nbsp === "" fungerar tills man försöker redigera igen. Då blir det ett vanligt hard space vilket inte fungerar.

EDIT: Alternativet att få vissa öppnade i en ny flik hade inte varit dumt heller.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Awesome!

Permalänk
Medlem

Du herrn, är ett geni!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Fullständigt underbart! fler sköna "modds" till swec!"!!!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Inaktiv

Men vi utan tillägg slipper väl fenomenet "doge"? Tycker det är något tragiskt skit som inte har på detta forumet att göra.

Annars så är jag grymt imponerad av dina kunskaper och ditt arbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inget för Safari? Chrome/Firefox är fruktansvärt på OSX

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt jobbat, installerat på direkten!

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Inget för Safari? Chrome/Firefox är fruktansvärt på OSX

Testa med http://creammonkey.sourceforge.net/
Detta är ju ett UserScript så det kanske fungerar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Segas:

Men vi utan tillägg slipper väl fenomenet "doge"? Tycker det är något tragiskt skit som inte har på detta forumet att göra.

Annars så är jag grymt imponerad av dina kunskaper och ditt arbete.

Nä, det är en vanlig bild som infogas:

Och shibetexten är vanlig textformatering med [font="Comic Sans MS, Chalkboard SE, sans-serif"][color="red"][i]:

        wow

Om de missbrukas kanske SweClockers förbjuder dem, och då tar jag bort dem. Men jag hoppas att folk inte kommer missbruka dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.2.0 ————

  • Favoritlänkar kan nu delas in i grupper (och   kan användas) enligt LemonIllusions förslag. Se avsnitt 3.5.2 i dokumentationen.

  • shibe-knappen är förbättrad: Markera ett textstycke, tryck på knappen och se hur varje rad automagiskt indenteras slumpmässigt. (Raderna blir aldrig längre än 100 tecken, för att undvika radbrytningar.)

  • När man använder Citera flera sätter Better SweClockers nu in tre tomma rader mellan varje citat istället för bara en, som är standard. Detta underlättar redigering, läsning och citering. Funktionen kan stängas av i inställningsmenyn.

  • Förbättrade bläddringsknappar gjorde tidigare så att sidan hoppade ner en liten bit. Det är fixat.

  • Kategorin Hårdvara samt SweClockers-rabatter för Alina och CDON finns nu i listan med användbara länkar.

  • Åtgärdat buggar som gjorde att Better SweClockers inte fungerade om man inte var inloggad.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att en ensam tom rad i slutet togs bort när man förhandsgranskade. (Det är bara när det pga citering finns två tomma rader i slutet som den ena av dem ska tas bort.)

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att knappen Större textfält och länken till trådstarten inte infogades när man redigerade ett inlägg.

  • Fixat så att högerspalten inte påverkas i höjdled när inställningarna för Forumfiltret infogas.

  • Ersatt Call of Duty med Counter-Strike i Forumfiltret. (SweClockers har gjort det: CoD var tidigare underforum #128; nu är CS det.)

Grupperade favoritlänkar

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har hittat ett litet problem med placeringen av "Filterinställningar"-knappen på min laptop som har lite mindre skärm. Pluset som sitter framför hamnar på raden ovanför. (1280 x 800 upplösning, Chrome)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.2.0 ————

Uppdaterade till 1.2.1, ser ut såhär nu på firefox 28.
EDIT: Verkar som det endast är i just den här tråden som problemet uppstår..

Dold text

Såg även det här, där knapparna överlappar:

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.1.0 ————

  • Favoritlänkar – ha snabb åtkomst till vilka sidor du vill! Se avsnitt 2.6 i dokumentationen.

  • Knapp för att slå på och av Blargmodes mörka tema. All cred går förstås till Blargmode. Se avsnitt 2.7 i dokumentationen.

  • Besök Better SweClockers-tråden så kollar BSC om du kör den senaste versionen eller om du behöver uppdatera.

  • Bytt ut den statiska inställningen Större textfält mot en knapp med samma namn som sitter under textfältet. Se avsnitt 2.2.5 i dokumentationen.

  • Doge-smileys syns nu även om de är i citat (om man kör Better SweClockers).

  • Lagt till bock (✓) i fältet Specialtecken.

  • Gjort knapparna i fältet Specialtecken lite mindre, så att det får plats fler.

http://i.imgur.com/WxD50Hz.png

Favoritlänkar

http://i.imgur.com/sP7nHk5.png

På/av-knapp för Blargmodes mörka tema

http://i.imgur.com/4tUsh2G.png

Större textfält

Dold text

Det går inte att fixa så det mörka temat går igång vid ett visst klockslag tror du? Bara ett förbättringsförslag

I vilket fall, mycket bra jobbat!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v1.2.2 ————

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att Better SweClockers inte fungerade i Firefox, enligt crille631s buggrapport.

  • Åtgärdat en bugg som gjorde att förbättrade bläddringsknappar inte blev korrekt stylade i Firefox. Även här tack till crille631.

  • Åtgärdat en bugg i standarduppsättningen för Favoritlänkar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av crille631:

Uppdaterade till 1.2.1, ser ut såhär nu på firefox 28.
EDIT: Verkar som det endast är i just den här tråden som problemet uppstår..

Såg även det här, där knapparna överlappar:
http://i.imgur.com/Mg0yZVs.png

Tack för buggrapporten! Buggarna är åtgärdade i v1.2.2.

Skrivet av Jockew1989:

Det går inte att fixa så det mörka temat går igång vid ett visst klockslag tror du? Bara ett förbättringsförslag

I vilket fall, mycket bra jobbat!

Bra förslag! Det går nog att lösa; däremot kommer man tyvärr inte undan att temat appliceras först när sidan laddats klart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Tack för buggrapporten! Buggarna är åtgärdade i v1.2.2.

                                                               

Permalänk

Har lite problem nu.

Är det någon som använder det här till en Mac och fått de sista uppdateringarna att funka?

Jag har laddat ner chrome på nytt och även återställt det helt. Det synkar inte massa bokmärken heller.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Wille1504:

Har lite problem nu.

Är det någon som använder det här till en Mac och fått de sista uppdateringarna att funka?

Jag har laddat ner chrome på nytt och även återställt det helt. Det synkar inte massa bokmärken heller.

Kan du beskriva problemet närmare? Vad händer? Påverkar BSC dina bokmärken?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Kan du beskriva problemet närmare? Vad händer? Påverkar BSC dina bokmärken?

Ja, alltså jag kommer så långt som att jag försöker dra in filen till extensions-fliken i chrome men chrome "godkänner" den inte ungefär.
Inget tillägg installeras även om jag drar dit .js filen

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD