Typ av webbhotell för ett enkelt, webbaserat spel?

Permalänk
Medlem

Typ av webbhotell för ett enkelt, webbaserat spel?

Hej,

Jag jobbar på ett enkelt webbaserat spel. Spelet gör ajax-anrop mot en massa olika php-filer som sköter lite enkel logik och pratar med en databas. Inget fancy. Klienten pollar servern var 5:e sekund för att kolla efter uppdateringar, nya chatt-meddelanden osv.

Jag har ett konto hos One.com och allt har hittills fungerat utan problem, men så helt plötsligt blev min ip-adress spärrad. Jag kontaktade supporten och de sa att det var p.g.a. min ip hade pollat deras servrar var 5:e sekund. Duh! Det var inga problem att få ip-adressen spärrhävd, men det är ju tydligt att jag inte kan fortsätta att använda dem.

Så vad är det för typ av server man egentligen ska ha för det här ändamålet? Jag antar att alla vanliga webbhotell kommer att ogilla ett massivt pollande (om man har flyt och spelet blir populärt alltså =p), även fast det handlar om minimala mängder data vid varje poll.
Jag behöver bara en enkel webbserver med php- och sql-stöd. Vill gärna slippa confa ihjäl mig, utan det får gärna fungera out-of-the-box, precis som det gjorde hos One.com.

What to do?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ville minnas att one annars säger att de har "fri trafik" om det är mindre än 1 MB per hit.
Visserligen var det längesen jag läste de reglerna så det kan ha ändrats.

Men lite intressant att de då spärrade trotts att du uppföljde deras krav

Permalänk
Medlem

Måste webbhotellet ligga i Sverige? Annars är ovh ett väldigt bra webbhotell

Permalänk
Medlem

Det måste absolut inte ligga i Sverige. Jag ska kolla upp Ovh, men som sagt, är funderam på om traditionella webbhotell överhuvutaget tillåter den trafik som mitt spel kommer att innebära. Vilket är synd, för de är så enkla!

Jag kanske lever i det förflutna, men jag har fått för mig att diverse cloud-servrar kräver en massa serverrelaterad kunskap, confande osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör Amazon EC2 själv. Tycker det är skönt att ha bättre kontrol, samtidigt som bandbredd är billigt. Krävs dock att man kan lite Linux.

Permalänk
Medlem

Testa de större webbhotellen som binero och loopia.

Ev bör du kolla på en VPS.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.