Permalänk
Medlem

Upptagen gb?

Hej!

Jag skaffade nyligen en ny dator(ca 1 vecka gammal) och har windows 7. Och idag när jag startade upp datorn
hade jag 179 gb på hårdisk C, senare på dagen höll jag på att installera ett spel men slutade med att jag ångrade
mig och avbröt installationen och avinstallerade det som blev installerat genom kontrollpanelen. När jag sen
kollade på hårdisk C så hade den bara 178 GB. Vad hände med den 1 GB?

Tack för er tid!

Permalänk

Saknar du den så mkt?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga sakna den, jag har ju bara känt den i en vecka.
Men jag skulle gärna vilja veta vad som hände med den gb och om det kommer fortsätta att hända.

Permalänk
Skrivet av LongDien:

Skulle inte säga sakna den, jag har ju bara känt den i en vecka.
Men jag skulle gärna vilja veta vad som hände med den gb och om det kommer fortsätta att hända.

Förnekelse är första steget, Separationsångest är inget att leka med, Försök släppa den och gå vidare, Det kommer nya GB

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av LongDien:

Hej!

Jag skaffade nyligen en ny dator(ca 1 vecka gammal) och har windows 7. Och idag när jag startade upp datorn
hade jag 179 gb på hårdisk C, senare på dagen höll jag på att installera ett spel men slutade med att jag ångrade
mig och avbröt installationen och avinstallerade det som blev installerat genom kontrollpanelen. När jag sen
kollade på hårdisk C så hade den bara 178 GB. Vad hände med den 1 GB?

Tack för er tid!

beroende på vad det var för typ av fil du tanka, kan den inte ligga kvar nått i hämtade filer mappen?

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberduck:

beroende på vad det var för typ av fil du tanka, kan den inte ligga kvar nått i hämtade filer mappen?

alternativ en temp fil av något slag. Det kan vara mycket ^^ Du kanske lyssnat på musik via spotify eller liknande. Och då sparas låtar temporärt på datorn

Permalänk
Medlem

Jag laddade bara ner en installations fil för spelet, har kollat mapparna men dem är tomma :/
Jag läste att detta kan bero på saker som windows update, system restore och hibernation
filer som skapas, kan det stämma?

Edit: @Reyintaz Jaha, tack så mycket men är det något jag bör oroa mig för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongDien:

Jag laddade bara ner en installations fil för spelet, har kollat mapparna men dem är tomma :/
Jag läste att detta kan bero på saker som windows update, system restore och hibernation
filer som skapas, kan det stämma?

Edit: @Reyintaz Jaha, tack så mycket men är det något jag bör oroa mig för?

Som jag ser det så kommer du tappa en Gb i veckan såvidare du inte släpper ångesten att kärleken tar ett snedsprång lite då och då.

Permalänk
Skrivet av LongDien:

Jag laddade bara ner en installations fil för spelet, har kollat mapparna men dem är tomma :/
Jag läste att detta kan bero på saker som windows update, system restore och hibernation
filer som skapas, kan det stämma?

Edit: @Reyintaz Jaha, tack så mycket men är det något jag bör oroa mig för?

Gud nej, lugna ner dig, din hårddisk mår mycket bra.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av LongDien:

Jag laddade bara ner en installations fil för spelet, har kollat mapparna men dem är tomma :/
Jag läste att detta kan bero på saker som windows update, system restore och hibernation
filer som skapas, kan det stämma?

Edit: @Reyintaz Jaha, tack så mycket men är det något jag bör oroa mig för?

Du kommer märka att program älskar att käka dataplats. Har en 256gb SSD, jag har Windows och steam på den med 6 spel installerade och har 74gb kvar... %appdata%, .temp, Dokument osv. är ställen som älskar att spara onödiga skit filer och loggar som tar upp dyrbar plats

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Om du vill ha lite bättre koll på vad som tar upp plats är detta guld värt: https://windirstat.info/