Finns det inget windows 8.1 uppgraderings-skiva?

Permalänk
Medlem

Finns det inget windows 8.1 uppgraderings-skiva?

Hejsan!

Jag har börjat kolla på lite andra alternativ istället för windows 7 nu när jag har hört att w8.1 är mycket snabbare, smidigare osv. Så jag har försökt leta efter uppgradering från w7 men hittar inte något annat än w8.1 pro, o vill inte betala 500-600"kr extra för pro versionen för jag inte har dom pengarna. Men skulle någon vänlig själ kunna länka "Windows 8.1 sv - Uppgradering"

Tackar! (:

Permalänk

Du kan göra upgrade direkt från Windows 7 till 8.1 med program som du laddar ned efter att du har köpt produkten, ingen väntan på att den skall komma i posten eller något!

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/buy

Ladda ned uppgraderingsassistenten genom att trycka på "Uppgradera nu"
Om din dator klarar systemkraven så får du möjlighet att köpa produkten därifrån och installera den omedelbums!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem

Nej det finns inte. 8.1 Pro-licensen är för uppgradering från 8.1. Du får antingen köpa full-licens eller 8an som uppgraderingslicens. Vi kan inte länka något som inte finns. Microsoft säljer bara full-licenser sedan 8.1, och OEM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roekpoffen:

Du kan göra upgrade direkt från Windows 7 till 8.1 med program som du laddar ned efter att du har köpt produkten, ingen väntan på att den skall komma i posten eller något!

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/buy

Ladda ned uppgraderingsassistenten genom att trycka på "Uppgradera nu"
Om din dator klarar systemkraven så får du möjlighet att köpa produkten därifrån och installera den omedelbums!

Men äre gratis eller vadå? Visst kostar det ett par hundralappar?

EDIT:Dum fråga, klart det kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej det finns inte. 8.1 Pro-licensen är för uppgradering från 8.1. Du får antingen köpa full-licens eller 8an som uppgraderingslicens. Vi kan inte länka något som inte finns. Microsoft säljer bara full-licenser sedan 8.1, och OEM.

Aha okej, så om jag förstått rätt så måste jag först köpa uppgradering från w7 till w8. Sedan gratis uppgradera till 8.1?

Förstod jag rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Aha okej, så om jag förstått rätt så måste jag först köpa uppgradering från w7 till w8. Sedan gratis uppgradera till 8.1?

Förstod jag rätt?

Stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Stämmer!

Krångligt det ska vara men okej, tack så jätte mycket för hjälpen (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hejsan!

Jag har börjat kolla på lite andra alternativ istället för windows 7 nu när jag har hört att w8.1 är mycket snabbare, smidigare osv. Så jag har försökt leta efter uppgradering från w7 men hittar inte något annat än w8.1 pro, o vill inte betala 500-600"kr extra för pro versionen för jag inte har dom pengarna. Men skulle någon vänlig själ kunna länka "Windows 8.1 sv - Uppgradering"

Tackar! (:

Varför byta till Windows 8.1? Eventuell skillnad i hastighet är inte märkbar och att lära sig gränssnittet tar tid och är enerverande. Gränssnittet saknar all form av intuitivitet.
Jag anser att Windows 7 är enklare att använda, har ett renare interface och är hyfsat intuitivt och har du inte pengarna att leka med är det bättre att behålla Windows 7. Titta på företagen, det är inte många som bytt till Windows 8 pga att det inte är bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoWin:

Varför byta till Windows 8.1? Eventuell skillnad i hastighet är inte märkbar och att lära sig gränssnittet tar tid och är enerverande. Gränssnittet saknar all form av intuitivitet.
Jag anser att Windows 7 är enklare att använda, har ett renare interface och är hyfsat intuitivt och har du inte pengarna att leka med är det bättre att behålla Windows 7. Titta på företagen, det är inte många som bytt till Windows 8 pga att det inte är bra.

Det finns många orsaker att uppgradera, jag har skrivit en lista med några av dem i min signatur. Bättre prestanda, säkerhet och stabilitet tror jag att många är intresserade av. Gränssnittet har debatterats, vissa gillar det, andra gillar det inte. Det man kan säga är att han har en större chans att få en billig (kanske gratis) uppgradering till Windows 9 senare om han uppgraderar. Som det ser ut kommer Windows 9 tysta nästan all kritik.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...