Har din dator påverkat din relation till din älskling?

Permalänk
Medlem

Har din dator påverkat din relation till din älskling?

Jag har vart sambo med min tjej i över 5 år nu. Igår tog jag beslutet att packa ner min dator och allt som hör där till, ner i källaren. Där får den stå tills min relation är på fötterna igen.
Min sambo anser att jag är så mycket mer engagerad i datorn än i henne. Vilket jag absolut håller med om när hon drar upp konkreta exempel. Jag älskar att bygga/köpa/pilla i min dator, men istället för att köpa nya fläktar till min burk för ca 800kr så tänker jag avbryta ordern och bjuda ut henne på middag istället. Man måste fan börja prioritera.

Har ert dator användande påverkat er kärlek? Lägger ni mer pengar på RAM än på rosor?
Berätta gärna..

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Men min dator är min älskling!?!?!?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Nej den har inte påverkat något, man får kompromissa helt enkelt. Jag vill spela datorspel flera kvällar i veckan men det är å andra sidan inte det enda jag gör. Vi tränar tillsammans, ser på TV-serier, går ut och äter med mera, men när min fru vill kolla sina tjejserier/filmer eller syssla med egna saker går jag och spelar. Ibland känner jag inte heller för att umgås efter jobbet så då kan jag sitta och spela ett tag oberoende av vad hon vill göra.

Permalänk

Tidigare förhållanden mer än nuvarande, men visst kan det påverka en del om man inte reflekterar över att man spelat mycket under en kortare tidsperiod. Samtidigt vet ju min sambo att datorn är ett stort intresse, vilket hon även uppmuntrar. Det gäller dock att balansera hobbyn och förhållandet väl. Hoppas att det ordnar till sig för er och att ni hittar en lösning för er som gör att bägge blir nöjda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Men min dator är min älskling!?!?!?

Lycka till i livet med den inställningen!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Det har funkat bra, allt efter som man blir äldre så mognar man mer och får en helt annan syn på saker. Jag har gått från custom bygge med dubbla vattenloopar till laptop och surfplatta. Spela gör jag på min ps3a i bio rummet. Dock så har det blivit väldigt lite av det nu när man köpt hus och har en dotter på 20månader

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Väldigt många arbetar inom IT och det är tack vare detta jobb som vi har råd med dens livsstandarden som vi har. Skulle vi bli av med jobbet så blir vi av med bilarna, sommarstugan, båten etc och sist frugan.

Så nej man bör lägga ner mer tid vid datorn är man tillräckligt duktig kanske man har råd med två damer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att datorspel/programmering (och allt annat man kan göra på fritden vid datorn) är som vilken hobby som helst och man bör få ha en hobby, däremot får man ju se till att inte endast hålla på med sitt. Jag har vänner vars flickvänner inte alls gillar att de spelar över huvud taget och vill att de slutar med det, jag skulle aldrig kunna leva med någon som inte tillåter mig hålla på med min hobby.

Permalänk
Medlem

Jag spenderar mer tid på tjejen än på älsklingen när tjejen spenderar mer tid på mig än på hennes älskling.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Min fru har sin egna dator och gillar att spela

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Lycka till i livet med den inställningen!

Tack snälla!

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Nästan lite tvärtom, min sa,bo påverkar min dator och mina spelvanor. Den har blivit mycket tystare sen vi flyttade ihop pga ett visst ljudförakt från hennes sida och jag har spelat flera olika spel eftersom hon gillar Co-op.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Den har väl snarare blivit bättre då vi spelar en hel del båda två

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag gör det jag vill och skulle tjejen inte tycka om det så har vi uppenbarligen ett stort problem. Skulle aldrig få för mig att ställa av datorn för att tjejen klagar, det är för mig inte en lösning.

Hon har sina intressen och jag har mina, det finns tid till både intresse och relation.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

När jag och min sambo var yngre så var mitt spelade lite mer extreme och då var det väl lite mer av ett problem men nu när man mognat lite så har vi ju egen tid lite när man känner för det och då får var och en hålla på med vad dom vill. Jag och mina sambo har våra egna hobbys men självklart måste vi släppa lite och ägna tid med varandra. Vi tänker inte så mycket på det utan det kommer "naturligt".

Permalänk

självklart så har det väl påverkat i längden, så är det med alla intressen man har.
men utav min erfarenhet så är det inte själva intresset som påverkar utan det är just att man sitter framför en dator. skulle man typ ha gjort något annat än sitta framför datorn och som inte heller involverar tjejen, så skulle det vara helt ok, men när man väl har satt sig framför datorn så har man satt sig i ett minfält.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har fått dra ner på spelandet helt klart, spelade innan i lag i BF2 och lite annat.
Men det blir några timmar i veckan iaf.
Det roliga är att frugan spelar Sims 2 och kära gamla Xfire mäter spelad tid, hon spelar mer Sims än jag spelar Betafield. 3.5

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

självklart så har det väl påverkat i längden, så är det med alla intressen man har.
men utav min erfarenhet så är det inte själva intresset som påverkar utan det är just att man sitter framför en dator. skulle man typ ha gjort något annat än sitta framför datorn och som inte heller involverar tjejen, så skulle det vara helt ok, men när man väl har satt sig framför datorn så har man satt sig i ett minfält.

Detta håller jag med om till 100'%

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Det fungerar galant! Min flickvän var inget vidare utav "gamer" förut, men det gäller att introducera spel på ett sätt som hon tycker om de. Och man måste även ha i tanke att alla inte gillar alla sorters spel som min flickvän t ex.
Introducerade henne först till Minecraft, vilket hon tyckte var helt poänglöst till att börja med, men när vi väl kom igång så kunde hon inte lämna spelet. Efter detta tröttnade hon samt jag, efter att ha lagt ner massvis med timmar på att bygga upp en stor bas. Efter detta valde jag att låta henne spela lite Battlefield, hon gav det en ärlig chans, men hon tycker inte om FPS spel som jag lärt mig. Då visade jag henne Diablo 3 och nu är hon helt galen i Diablo.
Jag ser det helt enkelt som att välja film med min flickvän. Hon tycker inte om alla sorters filmer och gillar mest skräckfilmer eller dramafilmer. Det gäller att tänka efter och hitta någonting som du vet hon kommer tycka om, och helst med multiplayerstöd så att ni kan sitta och spela tillsammans.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nej den har inte påverkat något, man får kompromissa helt enkelt. Jag vill spela datorspel flera kvällar i veckan men det är å andra sidan inte det enda jag gör. Vi tränar tillsammans, ser på TV-serier, går ut och äter med mera, men när min fru vill kolla sina tjejserier/filmer eller syssla med egna saker går jag och spelar. Ibland känner jag inte heller för att umgås efter jobbet så då kan jag sitta och spela ett tag oberoende av vad hon vill göra.

Exakt så har jag det med min tjej. Ifall jag vill spela så sätter jag på någon av hennes shower på projektorn, sätter laptopen i knät med sims, så kan jag spela så mycket jag vill. Samtidigt som vi gör exakt som du säger. Tränar, Tv, äta ute osv.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Beror på, allt är relativt.

Permalänk
Medlem

Funkar bara fint. Skulle inte ha något jobb utan mitt största intresse. 16 år tillsammans och det enda hon klagar på är att jag snor tv'n för att se på sc2 turneringar etc, hon brukar jämföra det med att se på fotboll och att det är hjärndött

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Nej, det har den inte nämnvärt gjort. Jag spelar dock knappt längre sedan vi träffades, i aint even mad.
(Såklart man lägger mer pengar på RAM än rosor, RAM är ju svindyrt!)

Skickades från m.sweclockers.com