Airplay slutar spela på min apple TV

Permalänk
Medlem

Airplay slutar spela på min apple TV

När jag använder airplay från iphone 5 eller ipad och enheten låser sig (auto-lock), eller jag låser den så slutar den att strömma via airplay, när jag spelar från safari, youtube, netflix osv. Finns ingen röd tråd i detta direkt. På iphone funkar det till och från, men på min ipad dödar den alltid strömmningen, även om jag tex använder Apple Lightning Digital AV Adapter till ipad.

Det enda sättet jag lyckats hitta på google är att slå av "auto-lock" men det är inte så bra för batterie tiden på enheterna.

Verkar också som att man skall pröva att döda programmet, starta om enheterna, reboota dom etc...

men jag kan inte tycka att detta är en stabil lösning. Det skall fungera helt enkelt!

Jag kör alltid senaste IOS på mina enheter. Detta problem kommer och går precis som det vill, ena dagen funkar det. andra dagen inte. Men ipaden har alltid krånglat såhär. Jag kan även ha problem att spela upp filmer via airplay, då måste jag rycka strömmen till min apple TV

Finns det någon som har en lösning på detta fruktansvärt irriterande problem?

Permalänk
Inaktiv

När jag har olika sorters proble med min Apple TV brukar jag starta om antingen mediaspelaren eller mobiltelefonen/surfplattan. Någon enstaka gång när Netflix krånglade fick jag till och med återställa den.

Men jag känner igen problemet, och även för mig brukar det vara "till och från", men det brukar lösa sig efter en omstart av någon av enheterna.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

När jag har olika sorters proble med min Apple TV brukar jag starta om antingen mediaspelaren eller mobiltelefonen/surfplattan. Någon enstaka gång när Netflix krånglade fick jag till och med återställa den.

Men jag känner igen problemet, och även för mig brukar det vara "till och från", men det brukar lösa sig efter en omstart av någon av enheterna.

Lycka till!

Ok, känns jobbigt att starta om enheterna varje dag. Känns som att det borde kunna fungera bättre än så!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megachef:

Ok, känns jobbigt att starta om enheterna varje dag. Känns som att det borde kunna fungera bättre än så!

Skickades från m.sweclockers.com

Inte varje dag, såklart. Men då och då, tyvärr har jag ingen direkt uppfattning om hur ofta jag behöver göra det, men särskilt ofta är det inte. Då använder jag den också dagligen på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem

Omstar är ingen lösning för mig. Problemet försvinner inte, har felet konstant ibland även om jag startar om. Skulle vara glad om någon svarar som upplevt detta och som funnit en permanent lösning, finns video lock men det är för jailbreakade enheter tyvärr.

Det jag funderade på en sak till, kan detta fel ligga i mitt modem? Att det klipper anslutningen när enheter låser sig (auto lock)?

Permalänk
Medlem

Hade också problem med Airplay ett tag men i princip alla "klipp" o.dyl försvann när jag började köra ATVn över trådat nät, vet inte om det är ett alternativ men du kan ju pröva i varje fall

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Hade också problem med Airplay ett tag men i princip alla "klipp" o.dyl försvann när jag började köra ATVn över trådat nät, vet inte om det är ett alternativ men du kan ju pröva i varje fall

Önskar jag hade fler än 2 tp utgångar på routern. Men får pröva detta!