EVGA 780GTX vs BF4 Ultra [Får inte ut Max prestanda(?)] /mod

Permalänk
Skrivet av Acardie:

Jag kör win 7 och hur ser jag anvädningen i bf?
tempsen ligger på ca 68-75

Jag tycker graferna i GPU-Z funkar väldigt bra http://www.techpowerup.com/gpuz/
Annars kan du köra MSIafterburner och rivatunerstatistiscserver som är inbyggt och kolla in game.

Jag hade liknade problem som dig när jag körde Win 7 och BF 4. Dock inte lika stora drops och jag hade en i5a i 3,7 ghz.
När jag bytte till min i7a och win 8.1 försvann alla dessa problem. (Tycker att Win 8.1 är både stabilare och bättre på att använda flera trådar)

Permalänk
Medlem

Testat en äldre drivrutin??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har nu testat äldre drivrutin och jag kommer inte från problemet.
Idag uppkom ett nytt problem dock. Satt och slö surfade och lyssnade på en podcast och efter ca 20minuter
så kom de missljud ur högtalarna. (rösten segade ner).

Samt att muspekaren gick söligare och söligare för att sedan frysa.
Vågade inte göra mycket annat än att stänga datorn.

WTF?

Permalänk
Medlem

Det där sista låter som en minnesläcka i nåt program. Min brorsa fick sådana ofta i Bf4, me dpå följande krascher, men det löste sig med att han lät windows reglera storleken på det virtuella minnet (kontrollpanelen - prestandainfo och verktyg - justera visuella effekter; under avancerat finns virtuellt minne).

Grafikkorten skall köra upp till till ca 80 grader i krävande spel. Kortet boostar tills de når den temperaturen, sen regleras hastigheten på grafikkortet efter denna temperatur. Så grafikkorten jobbar som det ska i alla fall, om du nu inte har extremt dåligt luftflöde i lådan, så kortet blir varmt i förtid.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Låter som något är galet.
Jag kör på high/ultra med mitt gtx 780 (gigabyte) med en 4770k@4,2

Liggger på konstant 120fps eftersom jag låst den. Enda gången fps går ner till typ 60 är när huset rasar på siege annars håller sig fps konstant.

Måste vara något galet fel.

Kolla på hur mycket minne som används. Vet om folk som har problem med minnesläckor. Dvs att spelet äter upp allt minne...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1