Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord ~1000-1500 kr

Har funderingar på att köpa ett mekaniskt tangentbord.
Idag har jag Logitech G15.
Har ni några rekommendationer?

Pris runt 1000-1500kr

Rubrik något förtydligad.
Permalänk

Tycker detta är ett av de trevligare alternativen (sålänge du inte måste ha numpad):
http://www.inet.se/produkt/6102584/corsair-gaming-k65-rgb-mx-...

Har själv ett efter att ha ägt tangentbord från Ducky, Razer, Cooler Master och jag kan lätt säga att detta är det trevligaste jag haft. Röda brytare än en smaksak men de fungerar utmärkt till spel och är även helt okej att skriva på.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

Tycker detta är ett av de trevligare alternativen (sålänge du inte måste ha numpad):
http://www.inet.se/produkt/6102584/corsair-gaming-k65-rgb-mx-...

Har själv ett efter att ha ägt tangentbord från Ducky, Razer, Cooler Master och jag kan lätt säga att detta är det trevligaste jag haft. Röda brytare än en smaksak men de fungerar utmärkt till spel och är även helt okej att skriva på.

Vilken Cooler Master-modell ägde du?

Permalänk
Skrivet av alcaponey:

Vilken Cooler Master-modell ägde du?

Rapid heter den, tror jag.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Skrivet av Tri_State:

Rapid heter den, tror jag.

Ok, funderade bland annat på att införskaffa just den. Hur mycket trevligare tyckte du Corsairen var än CM:n?

Permalänk
Medlem

I den prisklassen så skulle jag personligen säga att det bästa du kan få tag på som faktiskt finns att få tag på i Sverige är något valfritt tangentbord från Ducky.

Shine 3 är en personlig favorit men den är inte så lätt att få tag på i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Kan skarpt rekommendera Corsair's Vengeance K70, fantastisk kvalité, underbar matt-aluminium finish. Möjlighet att välja typ av switch finns naturligtvis.

Är du mer utav en MMO-spelare med nytta utav extra macro-knappar så finns även Corsair's Vengeance K90

Är du nyfiken på vilken typ utav switch kan tänkas passa dig så kan jag rekommendera att läsa DasKeyboard's Mechanical Keyboard Guide

Steget från membran till mekaniskt tangentbord är, enligt mig, värt vartenda öre. Se bara till och läs lite om vilken switch som kan tänkas passa dig, var inte orolig dock då dom inte skiljer sig extremt mycket.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av alcaponey:

Ok, funderade bland annat på att införskaffa just den. Hur mycket trevligare tyckte du Corsairen var än CM:n?

Rapid tangentbordet är faktiskt helt okej. Det skiljer sig inte jättemycket mellan det och K65. Man får dock inte med något handlovsstöd så det blir obekvämt att skriva på det i längden. Sen får man med fler dedikerade medieknappar på K65/K70 tangentborden. Att man sen kan få K65an att lysa precis hur man vill i regnbågens alla trevliga färger gör ju inte saken sämre (förutom att Corsairs programvara är lite jobbig i början).

Visserligen kostar K65 drygt 400 kr mer men det är värt det enligt mig.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

jag har fundera köpa ny tangentbord oxå för att min tangentbord G11 börja trög knapp redan o släng bort den snart innan jag fått ny tangentbord då jag har kika på olika märke qpad o corsair o func jag ger högt 1200 kr inte mer .

https://www.inet.se/jamfor?compare=6102555&compare=6102554&co...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Utan tvekan Xtrfy

Visa signatur

i5 8600k @ 4.5Ghz | Asus ROG STRIX Z370-F | 16GB 2300mhz | ASUS ROG STRIX GTX 1080Ti OC 11GB | 256GB Samsung M.2 | Corsair H100i | Corsair R570X White | ASUS ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett CMStorm Rapid, men bytte istället till ett Topre, vilket var ett bra val såhär i efterhand.

I din prisklass hade jag valt ett Filco-bord, alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Jag beställde Func KB-460 igår, kan återkomma imorgon om hur det var efter jag plockat upp det hos posten och kört in det lite. Anledningen till att jag valde just det var att jag först och främst kände på MX-red brytare på Corsairs modell K70 på mediamarkt och gillade dem. Dock kände jag mig inte så sugen på att betala 1300:- och köpa det, så jag gick hem och forskade lite på ämnet.

Func-bordet verkar trevligt, välbyggt, och soft-touch-gummi-tjosan-materialet som täcker själva basen verkar otroligt trevligt. Inga onödiga tangenter, windowsknappen är inte utbytt (för oss som ofta använder win-R så finns inget mer irriterande), och bakgrundsbelysning finns, om än bara i rött som inte direkt är min favoritfärg.

Som sagt, kan återkomma imorgon gällande om KB-460 är ett bra köp eller lika med att skjuta sig själv i foten med en luftpistol.

http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Jag har ett func KB-460 som jag är kanonnöjd med! Visserligen är det det enda mekaniska jag har ägt men ser ingen anledning att byta. Bra pris är det också! Tyvärr så använder jag det knappt längre eftersom jag bara har laptop för tillfället.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F