Audio Pro Addon T12 som datorhögtalare

Permalänk
Medlem

Audio Pro Addon T12 som datorhögtalare

Har kört med Corsair SP 2500 de senaste tre åren som högtalare till min dator. Har även ett par Sennheiser HD 650 som jag använder mestadels till spel. Allt drivet från ett Creative Soundblaster Z vars surroundeffekter och equalizer jag gillar mycket. Har också alltid gillat mina SP 2500 som tack vare subwoofern producerat ordentligt med ljud till musik och spel.

Nu vid senaste Black Friday så klippte jag till på ett par Audio Pro Addon T12 och en subwoofer Audio Pro Addon SUB för att se om jag kunde få bättre prestanda på ljudet till min dator. Gissa om jag fick en överraskning! T12 är helt lysande som datorhögtalare, jag tror att de främst är avsedda för att användas till en TV som en surroundanläggning "light" eller som grymma högtalare till en mobiltelefon (stödjer Bluetooth) men jäklar vad de presterar som datorhögtalare.

Efter att installerat uppdaterade drivrutiner till mitt Soundblaster Z så låter Audio Pro Addon T12 lysande! Upptäckte snabbt att basen från högtalarna var mer än tillräckligt så jag avbeställde subwoofern vilket gör att jag slipper ta en massa plats under mitt skrivbord.

Jag fick en bra deal på Black Friday och gav 2 793:- för T12 men allvarligt så är de även prisvärda vid ordinarie pris som är runt 3 990:-. För er som letar efter bra högtalare till datorn så missa inte att kolla in Audio Pro Addon T12.

En recension: http://www.ljudochbild.se/test/audio-pro-addon-t12

Några bilder från min setup:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Köpte ett par T12or i somras och kör dom nu trådlöst från bärbar och mobil och är kanonnöjd! Riktigt superklipp du gjorde för det priset!

Permalänk
Medlem

Jag har börjat kolla på dem lite nu också! Hur bra är ljudkvaliten via bluetooth tycker du? Hade tänkt använda dem till min iMac. Skönt att slippa kablar eftersom att den enda kabeln jag använder just nu är elkabeln till min imac. Även hörlurar, men vet ej om man kan räkna dem så. Hade tidigare tänkt köra på Yamaha HS serien, men tydligen är de inte så bra för musik lyssnande (studiohögtalare) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag har börjat kolla på dem lite nu också! Hur bra är ljudkvaliten via bluetooth tycker du? Hade tänkt använda dem till min iMac. Skönt att slippa kablar eftersom att den enda kabeln jag använder just nu är elkabeln till min imac. Även hörlurar, men vet ej om man kan räkna dem så. Hade tidigare tänkt köra på Yamaha HS serien, men tydligen är de inte så bra för musik lyssnande (studiohögtalare) .

Jag är mkt nöjd med ljudkavliteten, jag har förvisso inte ens testat med kabel för att jämföra och jag är är inte direkt världens kinkigaste och kör musik från spotify med högsta kvalitet. Men de har ju apt-x och dom har fått bra omdömen i många tester, jag tycker att dom levererar riktig bra ljud med BT, speciellt med tanke på att de är så små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Jag är mkt nöjd med ljudkavliteten, jag har förvisso inte ens testat med kabel för att jämföra och jag är är inte direkt världens kinkigaste och kör musik från spotify med högsta kvalitet. Men de har ju apt-x och dom har fått bra omdömen i många tester, jag tycker att dom levererar riktig bra ljud med BT, speciellt med tanke på att de är så små.

Svårt val. De kostar som Yamaha hs7. De är dock mindre och har förmodligen sämre ljudkvalité. De häst dock bluetooth

Skickades från m.sweclockers.com