Xonar DGX, använda både bak och front panel samtidigt?

Permalänk

Xonar DGX, använda både bak och front panel samtidigt?

Hej!

Jag använder ett ASUS Xonar DGX ljudkort i datorn och jag skulle vilja göra så att det går att använda både de bakre och främre anslutningarna samtidigt. I utgångarna i bak har jag anslutit mina högtalare och i de främre (front panel) så har jag anslutit mitt headset.

Så som det ser ut just nu så finns det bara en playback device i Windows, och därför så skickas allt ljud ut i antingen högtalarna eller headsetet... jag vill ha det så att det finns två separata playback devices (den ena för front panel/headset och den andra för back panel/högtalare) så att man kan välja specifikt vilken enhet som ljudet ska skickas ut i.

Jag har inte lyckats hitta något sätt att göra detta på med ett Xonar DGX kort. Det fungerar klockrent när jag endast körde med moderkortets inbyggda. Någon som vet hur man gör? Om något är oklart så är det bara fråga!

Tack på förhand! /Flaxe

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650