Permalänk
Medlem

Konstruktiv kritik på hemsida

Hej Sweclockers,

Vi är tre studenter som pluggar till civilingenjörer på LTH och har valt att starta upp ett läxhjälpsföretag. Vi har jobbat på vår hemsida ett tag nu och skulle vilja ha lite konstruktiv kritik från er!

Många av er är säkert själva föräldrar, vad skulle ni vilja se på hemsidan? Fattas någon information? Är något i designen irriterande eller ser konstigt ut?

Adressen är: www.läxmästaren.se eller www.laxmastaren.se

Vi har inte läst någon HTML överhuvudtaget. I princip allt som är kodat på hemsidan har vi själva lärt oss nu under uppstartsprocessen. På grund av detta ser hemsidan lite knasig ut på mobilen, men vi jobbar på det!

Eftersom att vi är studenter har vi självklart inte så mycket kapital att pumpa in och har därför valt att själva försöka bygga en okej sida som är användbar och får fram den information som är viktigast. Jag hoppas ni kommer med bra konstruktiv kritik för vi är dessvärre i den fasen att vi själva är "blinda" för eventuella fel.

/ Daniel

EDIT:
Hej igen kära vänner!

Många av er tog er tid och gav otroligt bra konstruktiv kritik som vi tog åt oss! Nu har vi filat lite på hemsidan och känner oss nöjda! Vad tycker ni nu? Något annat som bör ändras eller läggas till?

För er som kan HTML, jag har ett litet problem. Under startsida, metodik och kontakta oss blir wrappern 1886 pixlar bred ( på min dator ). Under paket och om oss blir wrappern istället 1904 pixlar bred. Detta påverkar i sin tur alla margins med % vilket gör att menyer osv hoppar när man växlar sida. Jag har löst detta temporärt genom att sätta en max-width på 1880 pixlar, men det kan ju se galet ut om man har bredare skärm än så! Vad kan vara anledningen till detta?

/ Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Hej Sweclockers,

Vi är tre studenter som pluggar till civilingenjörer på LTH och har valt att starta upp ett läxhjälpsföretag. Vi har jobbat på vår hemsida ett tag nu och skulle vilja ha lite konstruktiv kritik från er!

Många av er är säkert själva föräldrar, vad skulle ni vilja se på hemsidan? Fattas någon information? Är något i designen irriterande eller ser konstigt ut?

Adressen är: www.läxmästaren.se eller www.laxmastaren.se

Vi har inte läst någon HTML överhuvudtaget. I princip allt som är kodat på hemsidan har vi själva lärt oss nu under uppstartsprocessen. På grund av detta ser hemsidan lite knasig ut på mobilen, men vi jobbar på det!

Eftersom att vi är studenter har vi självklart inte så mycket kapital att pumpa in och har därför valt att själva försöka bygga en okej sida som är användbar och får fram den information som är viktigast. Jag hoppas ni kommer med bra konstruktiv kritik för vi är dessvärre i den fasen att vi själva är "blinda" för eventuella fel.

/ Daniel

Dold text

Två spontanta saker tycker jag.

Blir lite kaka på kaka när ni har Metodik och Paket både i början när man kommer in på skärmen och i menyn. Hade nog räckt om det bara finns i menyn, eventuellt att knapparna ersätts med något i stil med "kom igång" där ni vägleder en ny användare att boka en session.

Sedan saknas det ett tydligt val att komma tillbaka till index.html. I dagsläget behöver jag trycka på läxmästarna loggan, men det är en "Osynlig funktion" och bara någon som prövar runt kommer hitta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razki:
Dold text

Två spontanta saker tycker jag.

Blir lite kaka på kaka när ni har Metodik och Paket både i början när man kommer in på skärmen och i menyn. Hade nog räckt om det bara finns i menyn, eventuellt att knapparna ersätts med något i stil med "kom igång" där ni vägleder en ny användare att boka en session.

Sedan saknas det ett tydligt val att komma tillbaka till index.html. I dagsläget behöver jag trycka på läxmästarna loggan, men det är en "Osynlig funktion" och bara någon som prövar runt kommer hitta det.

Angående metodik och paket i början så ska vi fundera över ett alternativ. Att komma tillbaka till index fixar vi lätt med att lägga till en till flik i menyn.
Tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av xervz:

Angående metodik och paket i början så ska vi fundera över ett alternativ. Att komma tillbaka till index fixar vi lätt med att lägga till en till flik i menyn.
Tack så mycket!

http://www.xn--lxmstaren-v2ac.se/Tjanster.htm

Tycker avståndet mellan text och kanten på bubblorna borde vara något längre

Permalänk
Medlem

Att använda wordpress till en hemsida som denna bör vara väldigt bra. Då ni heller inte hade någon mer ingående kunskap om html/java, det finns så kallade "Themes" ni kan använda er utav. Då får ni en väldigt lättbyggd och lättredigerad hemsida, som kan användas på alla plattformar, som fortfarande ser professionell ut.

edit: Men det är kanske inte aktuellt för er då ni känner att hemsidan har kommit en bra bit, bra jobbat förresten. Kom ihåg en Civilingenjörsutbildning gör er inte till pedagogiska monster, så se till att spika det och lägg in recensioner från era kunder på hemsidan! (Såvida dem är bra )

Edit2:

Innan första mötet

Inför första mötet vill vi att:
- Eleven ska beskriva hur det går med ämnena i nuläget
- Eleven ska komma fram till egna mål
- Dessa mål ska lämnas till Läxmästaren innan första mötet
- En kopia på kursplanering ska även skickas in

Dold text

Detta borde ni som vinstdrivna företagare bygga ihop med ert första möte, inte ha er elev behöva mata in det själv (kan avskräcka) utan gör det med eleven. Kom ihåg att också alltid avsluta er lektion med en "cliffhanger" eller ett nytt mål. Så eleven ser en anledning till att fortsätta använda er.
Mvh

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

http://www.xn--lxmstaren-v2ac.se/Tjanster.htm

Tycker avståndet mellan text och kanten på bubblorna borde vara något längre

Fixar vi!

Skrivet av m0lex:

Att använda wordpress till en hemsida som denna bör vara väldigt bra. Då ni heller inte hade någon mer ingående kunskap om html/java, det finns så kallade "Themes" ni kan använda er utav. Då får ni en väldigt lättbyggd och lättredigerad hemsida, som kan användas på alla plattformar, som fortfarande ser professionell ut.

edit: Men det är kanske inte aktuellt för er då ni känner att hemsidan har kommit en bra bit, bra jobbat förresten. Kom ihåg en Civilingenjörsutbildning gör er inte till pedagogiska monster, så se till att spika det och lägg in recensioner från era kunder på hemsidan! (Såvida dem är bra )
Mvh

Först och främst vill jag tacka dina kommentarer!

Jag har hört talats om wordpress förr, men eftersom att både jag och den andre killen som jag byggt hemsidan med älskar att lära oss nytt så valde vi att försöka lära oss HTML Risken var att det såg amatörmässigt ut men eftersom att vi fått kunder utan att ens ha en hemsida så kände vi att det inte var något som hindrade oss.

Pedagogiska monster blir man knappt efter en 5-årig lärarutbildning idag, mycket handlar personligheten. Men vi har försökt göra det tydligt att två av oss har jobbat som privatlärare innan och även har utbildningar inom det. Om det inte är tydligt nog så är det bara till att säga till så vi kan förtydliga det! Vi funderar även på att lägga upp arbetsintygen från företagen, tror ni det är något som hade varit bra?

Vi väntar för tillfället på att våra nya kunder ska skriva sina recensioner om oss. Så fort de är klara så lägger vi upp det på sidan!

Permalänk
Medlem

Kan ingenting om webbutveckling men som användare kan jag säga att jag inte kan inte ta ett företag som använder Comic sans seriöst, det ger ett otroligt barnsligt och oproffsigt intryck. Dessutom har ni blandat den med en annan font, rörigt. Håll er till en och samma font som är modern.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan ingenting om webbutveckling men som användare kan jag säga att jag inte kan inte ta ett företag som använder Comic sans seriöst, det ger ett otroligt barnsligt och oproffsigt intryck. Dessutom har ni blandat den med en annan font, rörigt. Håll er till en och samma font som är modern.

Oj det har vi glömt ändra helt. Vi diskuterade om att ha en liten mjukare font och satte comic sans temporärt tills vi hitta en bättre. Har fixat det nu. Tack!

Permalänk
Medlem

Hur knapparna hoppar omkring när man pekar på dom ser inte bra ut. I vissa fall ryms inte texten i rutan.

Själv tycker jag att språket är viktigt för intrycket. Sista meningen i Anas presentation borde kanske formuleras om, för att ge ett exempel. August är nog Läxmästarens grundare för alltid, inte bara för tillfället, för att ge ett annat.
Jag värderar nog sådant här lite mer än genomsnittspersonen, men jag tror att det är värt att läsa igenom all text en extra gång för att fila på dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Hur knapparna hoppar omkring när man pekar på dom ser inte bra ut. I vissa fall ryms inte texten i rutan.

Själv tycker jag att språket är viktigt för intrycket. Sista meningen i Anas presentation borde kanske formuleras om, för att ge ett exempel. August är nog Läxmästarens grundare för alltid, inte bara för tillfället, för att ge ett annat.
Jag värderar nog sådant här lite mer än genomsnittspersonen, men jag tror att det är värt att läsa igenom all text en extra gång för att fila på dylikt.

Vilka knappar syftar du på, de under metodiken?

Texterna filar vi på konstant! Ska fixa det du påpekade, tack så jättemycket!

Permalänk
Medlem

Knappar hoppar omkring, bakgrunden ändras på varje sida, typsnittet i menyerna och knapparna på startsidan ser ut som något en trettonåring hade valt till en kalasinbjudan, oprofessionell kort och gott.

Kör man som jag webbläsaren på halva skärmen så är sidan i princip oläslig då man måste scrolla höger-vänster hela tiden.

Text överlag är inte centrerad på något vis utan det ser snarare ut som att ni har slängt in lite pratbubblor på en höft och hoppats att de skall landa vettigt.

Bubblorna med alternativen sitter verkligen utslängde på måfå och till på köpet så är den högra kolumnen med dem lagda precis där bakgrunden tar slut och du får en skarp kant.

Era presentationstexter kan korrläsas en omgång till, det är lite småsaker som drar ner intrycket men överlag är de bra. Skippa det där "På bilden ovan" bjäfset dock. Sätt helt enkelt namnet under bilden eller liknande.

På er kontakta-oss-sida kan ni göra mailadresserna klickbara, ta bort versalen i mailadresserna också. Att ha bindestreck som avdelare mellan namn, mail och nummer är inte heller någon bra idé.

Formuläret tycker jag personligen hellre skall ha vit bakgrund istället för grå. Grå används oftast till saker som inte går att använda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grayed_out

EDIT: Hade missat er metodiksida. Ta bort det här jäkla mouse-over-fipplandet med en gång. Det var tufft när man byggde fansidor till sina favoritband på 90-talet, men i sitt nuvarande utförande lämpar de sig verkligen inte till ett företags hemsida. Ni bör även kolla över även de texterna igen då det är en del missar.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Kul initiativ.
Kontrasterna för texten och bakgrunden är inte riktigt bra. Färgen på fonten bör ha något mörkare ton.

..."samtliga har tidigare erfarenheter av ungdomsverksamhet samt studiecoachig... " - ordet samt bör bytas ut mot "och".

Slutligen hade jag personligen lagt upp en lite tydligare form under "alternativ". Jag hade gärna sett någon form av punktlista eller dyligt!

Lycka till från en högskoleingenjör i Helsingborg!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Vilka knappar syftar du på, de under metodiken?

Texterna filar vi på konstant! Ska fixa det du påpekade, tack så jättemycket!

Ja, det var dom knapparna jag tänkte på. Knapparna högst upp på sidan beter sig likadant, om än i mindre utsträckning.

Permalänk
Sötast

Rent spontant så tycker jag att sidan är lättläst, välkomnande samt informativ så bonuspoäng till det!

Mitt största frågetecken är dock inte relaterat till designen utan till priset, hur ska man som student ha råd med läxhjälp för över 200Kronor per timme?

Edit:
Stavfel under "om oss" mellersta spalten "Lunds Univesitet." står det
Stavfel under "om oss" första spalten "lärarevikare." skulle nog rekommendera "vikarierande lärare" istället.

Hmm, i övrigt så är det en hel del grammatik som behöver piffas upp, men har inte riktigt orken att definiera tydligare då jag har feber

Edit igen:
Även stavfel under kontakta oss "allmäna" t.ex.
Språket är viktigt och det vore nog bra att gå igenom all text ett par gånger till för att fixa både stavfel och för att formulera om en del text

Edit3: Hmm, det skulle nog inte sitta fel med lite mer information om vem ni vänder er till, i vilken årskurs och vilka ämnen ni kan tänka er att hjälpa till med(samt någon form av referens/betyg/intyg på hur bra kunskaper ni har i det ämnet). Det finns viss information lite här och var men inte tillräckligt för att få en bra bild av det. Kanske en extra flik med detaljer kunde gjort sig gott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Knappar hoppar omkring, bakgrunden ändras på varje sida, typsnittet i menyerna och knapparna på startsidan ser ut som något en trettonåring hade valt till en kalasinbjudan, oprofessionell kort och gott.

Kör man som jag webbläsaren på halva skärmen så är sidan i princip oläslig då man måste scrolla höger-vänster hela tiden.

Text överlag är inte centrerad på något vis utan det ser snarare ut som att ni har slängt in lite pratbubblor på en höft och hoppats att de skall landa vettigt.

Bubblorna med alternativen sitter verkligen utslängde på måfå och till på köpet så är den högra kolumnen med dem lagda precis där bakgrunden tar slut och du får en skarp kant.

Era presentationstexter kan korrläsas en omgång till, det är lite småsaker som drar ner intrycket men överlag är de bra. Skippa det där "På bilden ovan" bjäfset dock. Sätt helt enkelt namnet under bilden eller liknande.

På er kontakta-oss-sida kan ni göra mailadresserna klickbara, ta bort versalen i mailadresserna också. Att ha bindestreck som avdelare mellan namn, mail och nummer är inte heller någon bra idé.

Formuläret tycker jag personligen hellre skall ha vit bakgrund istället för grå. Grå används oftast till saker som inte går att använda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grayed_out

EDIT: Hade missat er metodiksida. Ta bort det här jäkla mouse-over-fipplandet med en gång. Det var tufft när man byggde fansidor till sina favoritband på 90-talet, men i sitt nuvarande utförande lämpar de sig verkligen inte till ett företags hemsida. Ni bör även kolla över även de texterna igen då det är en del missar.

Tack för din kritik. Mycket av det du påpekat har jag själv stört mig på men inte hittat en lösning till.

Typsnitten har jag ändrat.
Att hemsidan ser konstig ut när man kör på halva skärmen är inget som är konstigt, det gör ju sweclockers också? När jag halverar min sweclockers-sida måste jag också scrolla vänster/höger hela tiden. Oavsett så vet jag inte hur detta problemet ska lösas.

Att texten på vissa ställen inte är centrerade är pga att jag har stora skärmar. När jag byggt hemsidan har jag kollat om det ser bra ut, när man sedan kollar på en dator som har mindre skärm och därför komprimerar sidan så fastnar viss text pga margins som är ett X antal pixlar. Ett exempel på detta är på startsidan. Jag vet inte hur jag ska få texten i mitten och citatet till höger att förhålla sig med margin-left: %; (för att centeras med resten av sidan). Så fort jag ställer in att diven ska ha 20% margin till vänster, så hoppar den hela vägen till vänster. När jag istället sätter den till t.ex. margin-left: 500px; så flyttar den på sig.

Att bubblorna ser konstiga ut, beror nog också på att du kör halvskärm. Hos mig ser det snyggt ut...

Vi ska korrekturläsa texterna igen och även ändra lite innehåll. Ska även fixa allt det du skrev under kontakta oss.

Än en gång, tack så mycket för att du tagit dig tid till att kolla igenom allt så noggrant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaralexiusson:

Kul initiativ.
Kontrasterna för texten och bakgrunden är inte riktigt bra. Färgen på fonten bör ha något mörkare ton.

..."samtliga har tidigare erfarenheter av ungdomsverksamhet samt studiecoachig... " - ordet samt bör bytas ut mot "och".

Slutligen hade jag personligen lagt upp en lite tydligare form under "alternativ". Jag hade gärna sett någon form av punktlista eller dyligt!

Lycka till från en högskoleingenjör i Helsingborg!

Tack! Ska ta en titt på andra färger. Fixar även till den meningen. Ska fundera på hur man kan ändra alternativen också, tack så mycket!

Skrivet av lorgix:

Ja, det var dom knapparna jag tänkte på. Knapparna högst upp på sidan beter sig likadant, om än i mindre utsträckning.

Knapparna längst uppe i menyn har jag fixat nu. Har även tagit bort den "hover" funktionen då det tydligen inte var så populärt, så problemet med hoppande rutor under metodik är nu fixat!

Skrivet av Allexz:

Rent spontant så tycker jag att sidan är lättläst, välkomnande samt informativ så bonuspoäng till det!

Mitt största frågetecken är dock inte relaterat till designen utan till priset, hur ska man som student ha råd med läxhjälp för över 200Kronor per timme?

Edit:
Stavfel under "om oss" mellersta spalten "Lunds Univesitet." står det
Stavfel under "om oss" första spalten "lärarevikare." skulle nog rekommendera "vikarierande lärare" istället

Tack så mycket! Härligt att du tycker att den är informativ, det är det viktigaste enligt oss!

Angående prissättningen så är det klart att man kan tycka att det är dyrt och då måste man tänka på att det är priset efter RUT (Priset är egentligen det dubbla. Hoppas regeringen låter rut vara kvar för läxhjälp, annars blir det verkligen dyrt).

Däremot så ligger vi faktiskt en bra bit billigare än de stora aktörerna. Det finns mycket kostnader för oss. Busskort osv måste införskaffas för att åka runt för det kostar cirka 80-90kr att ta sig från Lund - Malmö, tur o retur, vilket inte blir hållbart utan busskort. Utöver detta finns det andra kostnader för företag, det är tyvärr inte helt gratis :/.

Tack för att du hittat stavfel, ska fixa det asap!

Permalänk
Medlem

Försök att arbeta med resonsivitet på webbsidan. Alla moderna webbsidor måste vara responsiva.

Tips på saker att kolla upp:
- Mediaqueries
- Olika ramverk (exempel: Bootstrap, foundation)
- Vetenskapliga artiklar om responsive design.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Fattas ett <html> längst upp

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för all kritik!

Har nu korrigerat en del fel och även skaffat en mobil hemsida! Den mobila är inte särskilt snygg men duger för vad den skall förmedla! Vad tycks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Tack så mycket för all kritik!

Har nu korrigerat en del fel och även skaffat en mobil hemsida! Den mobila är inte särskilt snygg men duger för vad den skall förmedla! Vad tycks?

Ni måste verkligen lösa att sidan inte tar upp hela rutan på stor skärm

https://i.imgur.com/Z1HLGYO.png

Ni har ingen FAVICON heller så blir bara den fula vita ikonen i webbläsaren.

Vet inte hur man hittar den mobila sidan men när jag gick till er sida på min iPhone såg det verkligen hemskt ut.
Inte alls en mobilsida.

Designen på sidan känns lite utdaterad enligt mig. Inte särskilt spännande eller ger ett proffsigt intryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Ni måste verkligen lösa att sidan inte tar upp hela rutan på stor skärm

https://i.imgur.com/Z1HLGYO.png

Ni har ingen FAVICON heller så blir bara den fula vita ikonen i webbläsaren.

Vet inte hur man hittar den mobila sidan men när jag gick till er sida på min iPhone såg det verkligen hemskt ut.
Inte alls en mobilsida.

Designen på sidan känns lite utdaterad enligt mig. Inte särskilt spännande eller ger ett proffsigt intryck.

Det hade blivit något galet med scriptet som skickar över en till den mobila sidan. Eftersom att vår vanliga sida ej är anpassad till mobiler ser det otroligt konstigt ut. Scriptet är fixat nu så nu ska det inte vara möjligt att hamna på den vanliga sidan om man sitter på en mobil!

Vi är inga webdesigners, vi har aldrig någonsin programmerat i HTML eller varit de kreativa typerna. Vi behöver en hemsida som förmedlar information till kunderna på ett enkelt och tydligt sätt. Vi har inte råd att anlita en firma för att bygga vår hemsida och vi har dessvärre inte tid till att sitta och lära oss ännu mer för att få hemsidan mer "modern". Jag önskar att det vore en perfekt hemsida, men ni alla som är i branschen vet vad detta kostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Det hade blivit något galet med scriptet som skickar över en till den mobila sidan. Eftersom att vår vanliga sida ej är anpassad till mobiler ser det otroligt konstigt ut. Scriptet är fixat nu så nu ska det inte vara möjligt att hamna på den vanliga sidan om man sitter på en mobil!

Vi är inga webdesigners, vi har aldrig någonsin programmerat i HTML eller varit de kreativa typerna. Vi behöver en hemsida som förmedlar information till kunderna på ett enkelt och tydligt sätt. Vi har inte råd att anlita en firma för att bygga vår hemsida och vi har dessvärre inte tid till att sitta och lära oss ännu mer för att få hemsidan mer "modern". Jag önskar att det vore en perfekt hemsida, men ni alla som är i branschen vet vad detta kostar!

Mm nu fungerade mobilsidan. Tyckte den var bra.

Förstår det men vill man bli en seriös och framgångsrik firma kan det ibland krävas investeringar. Säger inte att ni behöver göra det nu men i framtiden kan det ju vara värt det om företaget blir lyckat.

Problemet med storleken på sidan och FAVICON kan ni ju fixa lätt i alla fall.

Finns massor av automatiska sätt att fixa favicon https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Mm nu fungerade mobilsidan. Tyckte den var bra.

Förstår det men vill man bli en seriös och framgångsrik firma kan det ibland krävas investeringar. Säger inte att ni behöver göra det nu men i framtiden kan det ju vara värt det om företaget blir lyckat.

Problemet med storleken på sidan och FAVICON kan ni ju fixa lätt i alla fall.

Finns massor av automatiska sätt att fixa favicon https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Ja det är ju självklart att en bra hemsida är något viktigt för att bli framgångsrik. Just nu så kör vi dock detta vid sidan om skolan och kan därför inte bli för stora då vi inte kommer ha tid! Redan nu har vi på gränsen till för många kunder än vi kan hantera..

Ska fixa det med storleken samt det med favicon, ska läsa på lite om det! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Ja det är ju självklart att en bra hemsida är något viktigt för att bli framgångsrik. Just nu så kör vi dock detta vid sidan om skolan och kan därför inte bli för stora då vi inte kommer ha tid! Redan nu har vi på gränsen till för många kunder än vi kan hantera..

Ska fixa det med storleken samt det med favicon, ska läsa på lite om det! Tack för hjälpen!

Härligt att det går bra med att få kunder!

Ett tips med storleken på hemsidan om jag bara får gissa är att de sidorna som blev större förut hade ingen scrollbar i webbläsaren för dom var kortare än dom andra. Sätt detta i CSS så fixas det.

html { overflow-y: scroll; }

Då visas alltid scrollbaren