iPhone 5S hotspot och WLAN på MBP

Permalänk
Medlem

iPhone 5S hotspot och WLAN på MBP

Den här kompabiliteten är totalt värdelös mellan iPhone och MBP - jag som trodde Apple grejor leka bra ihop.
Om datorn försatts en gång i vänteläge är det ett h-vette att få igång den igen..

Proceduren inbegriper bla. stänga av Hotspot (+manuellt BT samt WLAN), stänga av Airport, aktivera Airport, aktivera Hotspot..

har du tur funkar det här.. oftast får du upprepa ett antal gånger.. - Värdelöst!

Finns det ingen fix för detta?! Någon som har liknande problem?
Problemet är i senaste versionen av Yosemite och har hänt med sen Mountain Lion.

Har nu köpt en nya MBP och ve och fasa när jag begrep att jag antagligen får dras med detta problemet framgent också..

FYI: MBP är den i signaturen.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Inga problem med min Macbook early 2009 med Yosemite och Iphone 5S.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Macbook Air 13" från mitten av 2014 med Yosemite, sänder utan problem till min iPhone 5s. Har använt mig av hotspot funktionen sedan iPhone 4-tiden och det har aldrig krånglat på det sätt du beskriver!

/Dacieed

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

Det var väl tur då att det kanske bara är jag som har detta problem.

Hade samma problem när jag körde både Hotspot via en HTC Desire samt en Samsung Galaxy S tidigare, men det blev än värre med iPhone 5S.
Dessutom har jag aldrig haft dessa problem tidigare med en PC och Hotspot, kört med detta i över 5 år nu.

Aja tur att jag ska kränga iväg datorn då, men ändå lustigt att den beter sig så.

Har ni haft problem med att den tappar internet datorn fastän att den är ansluten via WLAN?
Detta händer också, jag noterar det på att webbläsaren slutar ladda samt att Dropbox-ikonen blir grå.
Vid dessa fall räcker det nästan alltid att koppla från nätverket och ansluta igen (ingen deaktivering av Airport nödvändigt).
Eller är jag ensam även om detta?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Det finns en del Wifi-problem i Yosemite - en simpel googling på detta visar att problemet är stort.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?