Kompensation för 1-års fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Nä det räcker med att man ska leta efter gamla drivrutiner till ett nytt kort. Att jag som kund ska lägga ner den tiden för att få mig grafikkort att funka det är så jäkla lågt! Sen att inte få någon kompensation för att kortet var sönder ett år och företaget hävdar att det inte är sönder det får man ta! Som man brukar säga "några smällar får man ta innan man får rätt"

Varför försvarar du företaget i fråga för? Du raderar artikelnumret och svarar inte på vad det är för företag, varför? Vad har du att förlora på det hela?

Är inte hela den här tråden till för att hjälpa andra att inte drabbas på samma sätt som dig eller vad vill du få ut av tråden, empati och ömkan?

Permalänk

Jag försvarar inte företaget! Men de vill inte ge mig någon kompensation för att jag har haft ett trasigt grafikkort i 1 år som de påstod inte var något fel på! Som det sen visade att det var fel på! Enligt dom skulle 50 kr vara tillräckligt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Fortfarande oklart vem som bär ansvaret för att det tog ett år. Eller har jag missat något?
Om TS inte krävt det man har rätt till så kan det nog bli svårt att komma någonvart med det här, gissar jag.
Butiken har hanterat det dåligt, ja. Men om TS har bidragit till att det hela tagit orimligt lång tid så kan ju inte butiken lastas för just den biten.

Permalänk

Företaget heter Inet!!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Företaget heter Inet!!!

Svårt att tänka mig att Inet skulle skicka tillbaka ett begagnat kort i en skokartong.. Verkar riktigt skumt. Dock har jag pratat med vissa skumma typer över deras supportchatt så inget är väl omöjligt!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Företaget heter Inet!!!

TS. Ge oss en komplett historia om vad som hänt, och se till att inkludera företagens namn också. Nu ger du oss bara massa små informationsbitar här och var, så vi själva får pussla ihop en bild av vad som hänt. Det blir bara fel då.

§1.6
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag köpte ett Msi R9 280x gaming från inet.se den 2014-02-06 och sen tog det några dagar för det att komma.
När jag fick det så tog jag bort de gamla drivrutiner för att göra plats för de nya och mitt nya fina grafikkort.
Jag installerade nya grafikkortet och nya drivrutiner och allt var bra en månad sen började grafiken blinka
och flimra till. Så jag tog kontakt med Inet och de sa att jag skulle skicka in det och de registrerade anmälan 2014-03-05.
Det fick in kortet den 2014-03-07 och började sin felsökning, men efter att det kollat det så kunde de inte verifera felet.
Så jag fick tillbaka det och de bad mig då installera om hela datorn och drivrutinerna igen. Inte heller det funkade så
jag fick börja leta efter äldre drivrutiner för att få det att funka och hittade några som höll nån månade sen var det
till att börja leta igen. Jag ringde inet igen och fick rekommendation om att byta moderkort och det gjorde jag den 2015-01-13
Men inte efter detta funkade det, Blev samma resultat. Kortet är utbytt men fick hem ett nytt som det stod reparerat på!
Vet ej hur det tolkas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Jag vet fortfarande inte om jag förstår problemet.

1. Du skickade in en vara som du tyckte var defekt till inet.
2. De skickade tillbaks den och sa att den inte var defekt

Har jag förstått det rätt?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Jag vet fortfarande inte om jag förstår problemet.

1. Du skickade in en vara som du tyckte var defekt till inet.
2. De skickade tillbaks den och sa att den inte var defekt

Har jag förstått det rätt?

Det är så jag också förstod av vad han skrev.

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk

Inet.se kunde den 2015-02-12 Verifera fel på produkt MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING (Tahiti XTL) och få Produkten utbytt. Det tog 1 år för mig att få rätt att det var fel på grafikkortet. Fast inet sa att att det inte var något fel på det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Jag köpte ett Msi R9 280x gaming från inet.se den 2014-02-06 och sen tog det några dagar för det att komma.
När jag fick det så tog jag bort de gamla drivrutiner för att göra plats för de nya och mitt nya fina grafikkort.
Jag installerade nya grafikkortet och nya drivrutiner och allt var bra en månad sen började grafiken blinka
och flimra till. Så jag tog kontakt med Inet och de sa att jag skulle skicka in det och de registrerade anmälan 2014-03-05.
Det fick in kortet den 2014-03-07 och började sin felsökning, men efter att det kollat det så kunde de inte verifera felet.
Så jag fick tillbaka det och de bad mig då installera om hela datorn och drivrutinerna igen. Inte heller det funkade så
jag fick börja leta efter äldre drivrutiner för att få det att funka och hittade några som höll nån månade sen var det
till att börja leta igen. Jag ringde inet igen och fick rekommendation om att byta moderkort och det gjorde jag den 2015-01-13
Men inte efter detta funkade det, Blev samma resultat. Kortet är utbytt men fick hem ett nytt som det stod reparerat på!
Vet ej hur det tolkas.

Vad hände mellan 2014-03-07 & 2015-01-13?

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Vad hände mellan 2014-03-07 & 2015-01-13?

Jag fick leta drivrutiner. För inet sa att det var inget fel på kortet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Detta gjordes: 2014-03-05
Anmälda produkter
ArtikelNr. Benämning Antal
MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING (Tahiti XTL) 1
Felbeskrivning
Det hackar i bilden i filmer och i spel. Det uppstår även artefakter. Det kan komma när som helst.

Jag skickar kortet idag! Det skickas i en gammal skokartong så ni vet!

Är det okej att radera all information från enheten (gäller endast produkter med lagringutrymme)? Nej

Åtgärd
Felsökning: Inget fel funnet.

Tester:

* Windows 7 64 bitars
* Drivrutin 14.2 beta
* Valley HD 18 timmar
* HD Film 1 dygn
* Battlefield 4 1 dygn

Du skickade in kortet i en skokartong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Jag fick leta drivrutiner. För inet sa att det var inget fel på kortet.

Så du letade drivrutiner i ungefär 10 månader innan du kontaktade inet igen?

Skrivet av wildhawk82:

.

Jag skickar kortet idag! Det skickas i en gammal skokartong så ni vet!

Du skickade in produkten i en skokartong? Vad klagar du över om du får en skokartong tillbaka?

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Jag köpte ett Msi R9 280x gaming från inet.se den 2014-02-06 och sen tog det några dagar för det att komma.
När jag fick det så tog jag bort de gamla drivrutiner för att göra plats för de nya och mitt nya fina grafikkort.
Jag installerade nya grafikkortet och nya drivrutiner och allt var bra en månad sen började grafiken blinka
och flimra till. Så jag tog kontakt med Inet och de sa att jag skulle skicka in det och de registrerade anmälan 2014-03-05.
Det fick in kortet den 2014-03-07 och började sin felsökning, men efter att det kollat det så kunde de inte verifera felet.
Så jag fick tillbaka det och de bad mig då installera om hela datorn och drivrutinerna igen. Inte heller det funkade så
jag fick börja leta efter äldre drivrutiner för att få det att funka och hittade några som höll nån månade sen var det
till att börja leta igen. Jag ringde inet igen och fick rekommendation om att byta moderkort och det gjorde jag den 2015-01-13
Men inte efter detta funkade det, Blev samma resultat. Kortet är utbytt men fick hem ett nytt som det stod reparerat på!
Vet ej hur det tolkas.

Vill du driva frågan om ersättning för moderkort och ram-minne så måste du göra detta mycket snart. Du hör av dig till Inet direkt och hör vad dom säger först. Tyvärr skriver du att ni pratade i telefon och det kan bli en fråga om ord mot ord. Du bör också ta dig tid att besöka konsumentrådgivare hyfsat omgående, kom då ihåg att nämna att du köpt moderkort och minne efter råd av Inet för att lösa problemet med grafikkortet (en onödig merkostnad och således en skada du lidit).
50 kr rabatten som jag läste någonstans är goodwill och något dom var bussiga att bjuda på.
Kom ihåg att vara sakligt och inte blanda in irrelevant fakta. Försök om möjligt få dom att erkänna råda om köpet av moderkort och minne i mail, trevligt bemötande kan ibland sänka garden.
Ska du inte driva detta så är saken klar, ditt grafikkort är reparerat och du fick en liten bonus på 50 kr som goodwill. Nu är det dags att agera och sluta skriva här.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Om det blinkar och Inet inte kunnat konstatera att det är något fel på grafikkortet så borde man ju misstänka något fel på bildskärmskabeln eller bildskärmen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt som att jag får se båda sidorna av myntet här.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Du skickade in produkten i en skokartong? Vad klagar du över om du får en skokartong tillbaka?

Du citerar emailet från supporten... Vilket framgår ganska tydligt:

Skrivet av wildhawk82:

Åtgärd
Felsökning: Inget fel funnet.

Tester:

* Windows 7 64 bitars
* Drivrutin 14.2 beta
* Valley HD 18 timmar
* HD Film 1 dygn
* Battlefield 4 1 dygn

Hade det varit han som skickade texten, hade han alltså försökt reklamera en produkt han inte hittar något fel på... Raka motsatsen till vad han hävdar har hänt.

Fast det är svårt att få till något flyt när man försöker läsa in sig här, TS har en fullständig oförmåga att distansera sig lite från texten, och ge det hela en mer greppbar struktur.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Detta gjordes: 2014-03-05
Anmälda produkter
ArtikelNr. Benämning Antal
MSI Radeon R9 280X 3GB GAMING (Tahiti XTL) 1
Felbeskrivning
Det hackar i bilden i filmer och i spel. Det uppstår även artefakter. Det kan komma när som helst.

Jag skickar kortet idag! Det skickas i en gammal skokartong så ni vet!

Är det okej att radera all information från enheten (gäller endast produkter med lagringutrymme)? Nej

Åtgärd
Felsökning: Inget fel funnet.

Tester:

* Windows 7 64 bitars
* Drivrutin 14.2 beta
* Valley HD 18 timmar
* HD Film 1 dygn
* Battlefield 4 1 dygn

Har inet skrivit detta själva så är det ju skandal. Jag hoppas nästan att du trollar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ska ta kontakt med dem och se vad som händer. Over and out

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Har inet skrivit detta själva så är det ju skandal. Jag hoppas nästan att du trollar.

Inte säker på att det spelar någon roll faktiskt... Låda som låda. Frågan är väl snarare hur det var packat i lådan. Och varifrån kom kartongen. Många återanvänder kartong i den här branschen, men de gör oftast det genom att man förvandlar kartongen till packmaterial. Inte genom att man skickar nya grejer i en gammal kartong.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av morxy49:

Har inet skrivit detta själva så är det ju skandal. Jag hoppas nästan att du trollar.

Delen om skokartongen är en del av TS felbeskrivning och är således inte skriven av Inet utan av TS.

§1.6
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du citerar emailet från supporten... Vilket framgår ganska tydligt:

Hade det varit han som skickade texten, hade han alltså försökt reklamera en produkt han inte hittar något fel på... Raka motsatsen till vad han hävdar har hänt.

Fast det är svårt att få till något flyt när man försöker läsa in sig här, TS har en fullständig oförmåga att distansera sig lite från texten, och ge det hela en mer greppbar struktur.
B!

Fast den delen jag citerade tolkade jag som att dem kom från TS felbeskrivning av produkten. Känns skumt att en support hänvisar till sig själv som "jag" och inte inet.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Från Inet.se

Hej,

Vi har nu avslutat ditt serviceärende.

Åtgärd:
Fel verifierat, produkt utbytt.

EDIT:

Efter samtal med kund skickar vi ut:

Voucher Far Cry 4
Voucher AMD -NSF Space Silver
Extra kablar + extra tilltugg

Värde 1199kr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Från Inet.se

Hej,

Vi har nu avslutat ditt serviceärende.

Åtgärd:
Fel verifierat, produkt utbytt.

EDIT:

Efter samtal med kund skickar vi ut:

Voucher Far Cry 4
Voucher AMD -NSF Space Silver
Extra kablar + extra tilltugg

Värde 1199kr

Tja det ser jag inte som en dålig kompromiss, om datorn nu fungerar som den ska.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det känns spontant som att inet gav upp och såg till att du skulle få fungerande grejer oavsett om de hittade något fel på kortet som du hade först eller inte. Ren goodwill förmodligen från deras sida. Det kostar dom så många mantimmar att bråka med en envis kund. Dom kan nog inte hitta alla fel om det nu handlar om problem som uppstår i bara vissa riggar. Det händer ju lite nu och då.

Själv är jag också intresserad av vad du konkret har gjort under ett år. Hur många gånger har du pratat med inet om det här? Hur många gånger har du skickat in kortet?

Har du fått något svar på VAD som var fel med kortet EXAKT? Vad gjorde de för felsökning första gången om det då fungerade och vad gjorde de annorlunda den gång det inte fungerade?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad inet.se har för problem att hitta fel på grafikkort. Jag har samma kort som dig och haft det inne på felsökning pga massvis med problem men efter 8 dagars felsökning hos inet.se så hittar dom ingenting och ber mig skicka in hela datorn för felsökning, vilket kostar flera hundralappar. Dom bjöd iofs på felsökning och frakt på kortet i goodwill, troligtvis för jag köpte allt nytt från dom. Kontaktat MSI och dom tycker att det borde vara garanti på det, ärendet är aktivt så vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Var kortet defekt från början så är väl det minsta man kan begära att man får ett kort som idag kostar lika mycket som 280X gjorde för ett år sedan, alternativt att man får häva köpet. Tycker även man borde erbjuda att häva köpet på moderkortet och minnena som rekommenderades i onödan. Visst, det blir en liten förlust för butiken, men det får man ta om man inte klarar av att konstatera fel på en produkt som faktiskt är defekt. Men jag tycker också det hade varit kul att se vad Inet säger om det, kan inte tråden flyttas till deras forumdel?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Inet inte svarar här, då jag har haft liknande problem med deras serviceavdelning. Byggde ihop en dator till en kompis, en i5 760, så det är ett tag sedan. Datorn har fått blåskärmar randomly sedan den byggdes för...jag vet inte, några år sedan. Vid ett tillfälle skickades moderkort, minne och processor in till Inet för test. Innan dess hade nätdel, grafikkort och hårddisk bytts i datorn, utan att blåskärmarna försvann. Inet returnerar grejerna och säger att det finns inget fel på det. Det händer inte superofta (vilket förklarades i felbeskrivningen) och min polare körde vidare med det tills för ett tag sedan då vi bytte ut alla tre delar (1366-moderkort, i7 och minne) i hans dator. Nu funkar den klockrent, inga blåskärmar, inga problem.

Så TS är inte den enda som skickat in defekta delar till Inet och fått tillbaka samma delar utan åtgärd, därför vore det som sagt var intressant med ett svar från Inet. Hur testar ni egentligen?

Visa signatur

E det så?