Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Samsung avtäcker Galaxy S6 och S6 Edge

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Skulle vilja säga att efter 1-2 år eller om batteriet pajar kan det vara väldigt bra att kunna byta det. Lite av en deal breaker när det kommer till nya mobiler. Men men, smaken är som baken, vissa köper väl ny mobil varje år, inte jag eller många andra dock.

Brukar ofta vara andra faktorer än batteri som får mig byta mobil efter min ~24 månaders cykel, men ser din poäng om man har mobilen 2+år.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Härligt Samsung! Kanske inte vad alla på /r/android letar efter, men jag tror och hoppas att majoriteten av konsumenter gillar den här. Helt rätt prioriteringar konstigt nog. Nu blir det spännande att se LG G4 och förhoppningsvis Sony Xperia Z4.

HTC gjorde inte nog med One M9, jag tror att våra förväntningar trappades upp enormt av den läckta bilden från Evleaks som visade sig vara ett koncept.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt intressant med tester på batteri och kamera...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Så SD-kort är borta? Deal-breaker för många tror jag.

Permalänk
Medlem

Jippi mindre batteri än föregångaren samt ingen kortläsare!
Tyckte inte Edge:n ser så snygg ut på de bilder man sätt, kanske växer på en dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Så SD-kort är borta? Deal-breaker för många tror jag.

Inte om man köper 128GB versionen. I så fall tror jag ej löstagbart batteri är en större dealbreaker för vissa.

Permalänk
Medlem

Oj, om man är på jakt efter en en ny minisurfplatta så verkar ju denna en het kandidat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Detta är definitivt Samsungs år när det kommer till innovation. Tror inte iPhone 6s, M9, G4 eller någon annan har en chans när det gäller just innovation.

Gillar man inte TouchWiz så finns det andra alternativ. Själv kör man Cyanogenmod. Det nya TouchWiz ser dock fantastiskt ut.

Men när något blir så stort som Samsung och Apple så är det ju by default inprogrammerat i många att börja hata.

jag kan ju säga att jag inte är ett big fan av Touchwiz så man kanske ska prova CM ? Btw jag har en Samsung Galaxy S3 atm som känns otroligt seg. Ska man prova köra CM på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte om man köper 128GB versionen. I så fall tror jag ej löstagbart batteri är en större dealbreaker för vissa.

Då kommer ett pris på 9000/10.000 istället, en ännu större dealbreaker. Hade tänkt köpa en till farsan men aldrig i helvete för det hutlösa priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte om man köper 128GB versionen. I så fall tror jag ej löstagbart batteri är en större dealbreaker för vissa.

Det blir det nog ändå om 128GB varianten går på en fantasisumma extra mot vad det hade kostat mot ett sd kort.

Permalänk

Shyst med en ny desgin asså det gillar vi men priset börja bli likt Apple 10 tusen kr för 128 gb mobilen ><!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Silcan:

Lite mer metall hade varit intressant, jag ogillar plasttelefoner. Materialet har stor betydelse för mig. Aja tur att Apple finns, som kan det här med premium känsla

"Plast" är väldigt oprecist, finns i princip oändligt antal olika polymerer med ett enormt spann i egenskaper. Rätt "plast" kan ge minst samma kvalitetskänsla som metall och ur väldigt många mekaniska perspektiv är rätt "plast" helt överlägsen metall som material i en telefon.

Ett exempel på hur rätt det kan bli är Nokia N9 / Lumia 800 som använder unibody skal gjort av polykarbonat. Polykarbonat används även som "okrossbart" glas, d.v.s. man får en känsla liknande den Iphone 4/4s hade med sin glasfront/glasbaksida men man slipper dras med ett material som inte mår speciellt bra av kraftig inbromsning mot hårt underlag... Vidare har polykarbonat lägre densitet än glas men är ändå väldigt vridstyvt så ett sådan skal flexar i princip inte alls.

Gör man metall riktigt tunt så blir det inte längre speciellt stabilt, ett extremfall är aluminiumfolie. Min nuvarande Iphone6 känns inte lika stabil som N9 (den förra flexar mer), detta trots metall mot "plast"...

Fattar faktiskt inte varför inte fler gör unibodyskal i just polykarbonat, är så här långt det mest optimala material jag träffat på för en telefon.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

inte nog med det så blir det svårt att driva de tyngre androidspelen utan att mobilen överhettar också :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

jag kan ju säga att jag inte är ett big fan av Touchwiz så man kanske ska prova CM ? Btw jag har en Samsung Galaxy S3 atm som känns otroligt seg. Ska man prova köra CM på den?

Definitivt värt att prova! Blev väldigt nöjd med bytet själv.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vart alla Samsung-anhängare vänder sig nu när både utbytbart batteri och kortläsare är borta och den är gjord i metall och glas i stället för plast. Det har ju i stort sätt varit deras motargument sen Galaxy S släpptes.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skittelefoner samsung spottar ut. Specs-nördarnas jubel kommer dämpas när vi får se alla sedvanliga fel.

Samma med ssd, bara skräp.

Samma med tv-apparaterna, enda plusset är att dom är snabba i menyerna.

Dom är däremot rätt okej på kylskåp, disk- och tvättmaskiner, så dom kanske skulle hålla sig till det...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

hehe, ännu sämre batteritid? kul att det går bakåt...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Skittelefoner samsung spottar ut. Specs-nördarnas jubel kommer dämpas när vi får se alla sedvanliga fel.

Samma med ssd, bara skräp.

Samma med tv-apparaterna, enda plusset är att dom är snabba i menyerna.

Dom är däremot rätt okej på kylskåp, disk- och tvättmaskiner, så dom kanske skulle hålla sig till det...

Märkligt jag tycker precis tvärtom..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Är den fortfarande vattentät?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Rösta med plånboken och köp HTC One (M9).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Märkligt jag tycker precis tvärtom..

'Märkligt' bara för att du tycker det? Ha inte så höga tankar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Är den fortfarande vattentät?

nej, S5 var iofs inte heller tät men tålig, och enligt mig den största förlusten med S6.. allt annat kan man överleva, men man tycker att det borde blivit lättare för de att dra till med någon IP klassningen på S6 kontra S5... riktigt uselt faktiskt.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Skittelefoner samsung spottar ut. Specs-nördarnas jubel kommer dämpas när vi får se alla sedvanliga fel.

Samma med ssd, bara skräp.

Samma med tv-apparaterna, enda plusset är att dom är snabba i menyerna.

Dom är däremot rätt okej på kylskåp, disk- och tvättmaskiner, så dom kanske skulle hålla sig till det...

Får tyvärr meddela att dom suger på vitvarufronten med. Efter två år så hade hälften i föreningen problem med läckande maskiner, antingen disk eller tork. Efter ett halvår av verkningslös förhandling så tog leverantören och köpte tillbaka från dom som ville bli av med skiten. Håller mig borta från allt det står Samsung på pga deras värdelösa kvalité.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Skäggig legend

Med det priset _måste_ de leva upp till byggkvalitén i iPhone om de nu pratar om just den telefonen. 9 095 kronor för deras modell med 64GB (edge) hola balola

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Snälla sluta detta upplösningsrace, stanna vid 1080. Satsa resurser på batteritid och kameror. Dessutom kan många skärmar behöva förbättras på andra områden än ppi, typ färgåtergivning, ljusstyrka och kontrast... Högre upplösning bidrar så jävla negativt på batteritiden på flera plan!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej sluta inte. Ju bättre upplösning telefonerna får ju större möjlighet finns det för VR att få bra upplösning till ett billigare pris.

Permalänk
Medlem

Att betala nästan 10`000kr för en telefon varför???? Det är ett överpris utan motstycke.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Får tyvärr meddela att dom suger på vitvarufronten med. Efter två år så hade hälften i föreningen problem med läckande maskiner, antingen disk eller tork. Efter ett halvår av verkningslös förhandling så tog leverantören och köpte tillbaka från dom som ville bli av med skiten. Håller mig borta från allt det står Samsung på efter deras värdelösa kvalité.

Till och med det? Ja tillverkar man allt från ssd/hårddiskar till tv, mobiltelefoner, personvågar, kameror, mikrovågsugnar, skrivare...
Så är det nog inget gott tecken på kvalitet trots allt, dom massproducerar i helsikes många områden, inte undra på att deras siffror ser ut som dom gör när produkterna inte håller måttet. Det lär gå åt samma håll, nedåt. Hoppas dom kursar så folk inte anammar deras skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Får tyvärr meddela att dom suger på vitvarufronten med. Efter två år så hade hälften i föreningen problem med läckande maskiner, antingen disk eller tork. Efter ett halvår av verkningslös förhandling så tog leverantören och köpte tillbaka från dom som ville bli av med skiten. Håller mig borta från allt det står Samsung på pga deras värdelösa kvalité.

Bosch/Siemens i köket fungerat klockrent sedan 2002 släpper inte in något annat i mitt kök.. har dock en Samsung micro som fungerat klanderfritt i 20+ år.. är det undantaget som bekräftar regeln?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Bosch/Siemens i köket fungerat klockrent sedan 2002 släpper inte in något annat i mitt kök.. har dock en Samsung micro som fungerat klanderfritt i 20+ år.. är det undantaget som bekräftar regeln?

Ja deras mikrovågsugnar kan jag gå i god för också, eller ja, den vi äger har funkat klanderfritt i 2 år i alla fall. 2år! Längre än någon av deras mobiltelefoner i alla fall.

Vet att min kära mor hade en gammal mikro som lade av efter 20 år, märke dock okänt, men enligt henne kunde de bygga bra elektronikprylar förr, allt hon köper idag går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan dissade Samsung Apple/Iphone i sina reklamfilmer. De dissade att Iphone inte var vattentålig och att man inte kunde byta batteriet. Nu har de tagit bort båda funktionerna. Rätt roligt när man tänker på det.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB