Permalänk
Medlem

Bruna, båda privat till spel och på jobb till programmering. Använder 0,4 mm gummi o-ringar till båda tangentborden, för mjukare nedslag och att dämpa ljud.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skäggig legend

Jag kör Blåa, jag älskart! Jag ska köpa nytt tangentbord till min sambo, vi båda vill att det ska se snyggt ut så likadana tangentbord blir det nog - oh wait, hon får fasiken bruna brytare i sitt MK-80, struntar i om de kostar mer.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Kör just nu med röda brytare men har inte riktigt blivit kompis med dom efter snart 2 månader, hade blå innan vilket jag blev mer kompis med fortare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

MX Red med O-ringar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag var skeptisk till mekaniska brytare då jag avskyr det klickande ljudet.
Funderade länge på cherry MX men då jag är ett stort fan utav Logitechs tangentbord så bestämde jag mig för att testa deras nya G910 Orion Spark med Romer-G brytare. Var helt otroligt härliga och tysta.
En mycket trevlig uppgradering från G19 om dock en aning dyr.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Jag kör med blåa brytare, fast jag har dämpkuddar under för jag gillar inte ljudet som blir när dom slår i botten.

Känslan i blåa brytare är skön som tusan, men jag tror nog att det blir bruna brytare framöver, mest för hemfridens skull.

Hade jag dock bott ensam så är ju blåa underbara

Permalänk
Medlem

Bruna såklart

Helt klart bästa för mig som både spelar o skriver mycket.

Har gått genom många brytare.

Orkar inte byta t-bord om jag ska spela eller skriva (det fanns en tid när jag gjorde det, men sen köpte jag bruna, sen vart det slut på bytandet)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

45g Topre ghetto Type-S i mitt HHKB. Sjukt fin brytare. Föredrar eg IBM Model F framför Topre, men de låter lite för mycket för att användas till vardags.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder röda brytare och visst är de sköna att spela på och lite lätt skrivande, men är ju inget jag personligen skulle valt för seriöst skrivande för de är de inte sköna alls för imo.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Kör med bruna brytare. Tycker att dom är sköna både till skrivande och spel.

Tyckte att blåa lät för mycket (eller ja, snarare folket runt omkring mig tyckte det), och jag gillar inte riktigt röda.

Har inte testat några andra, så kan inte kommentera om dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

cherry red

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Kör ett Func med röda cherry mx- Sen har jag ett CM Storm Quickfire TK också med röda. Har också ett CM Storm Quickfire Ultimate med bruna cherry mx på som jag inte kan bestämma mig för att skicka tillbaka/sälja. Det är ett jävligt härligt tangentbord, rejält. Men de bruna brytarna passar bäst för att skriva enligt mig, inte lika bra som de röda för Starcraft 2. Så de bruna brytarna ligger nedpackade och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det ska skickas tillbaka eller få bo kvar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Huvudsakligen MX Blue då jag tenderar att gå tillbaka till dem förr eller senare. Så jag vill nog påstå att det är mina favoriter allround.

Sen så har jag för tillfället lite olika Alps-brytare. Favoriten bland dem är Damped White Alps. Ungefär som MX Brown men bra mycket skönare och mer taktila men samtidigt mycket tystare. Gillar dem skarpt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Skaffade nyligen ett tangentbord med blåa brytare efter att tidigare ha kört både bruna och röda. Tycker i regel att bruna var bäst, en bladning mellan röda och blåa, mer motstånd och inte speciellt högljudda.

Permalänk
Medlem

MX Red (med ringar på utvalda tangenter) men sneglar lite på Func med blåa. Men det får bli när ekonomin tillåter, mao inte inom en snar framtid tyvärr.

Permalänk
Medlem

MX-Black, överlägset skönaste

Permalänk
Medlem

Kör bruna både hemma och på jobbet, skulle nog säga att det är favoriten.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Bytte från mx blå till razer grön då mitt blackwidow 2013 gick sönder. De gröna var bara China skit så bytte till mx röd. Är bra på olika sätt men jag är nog mest nöjd med mx röd då de blå lät liiiite för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Vad har du för tangentbord som har buckling spring, model m?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp vanligt IBM Model M

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Logitech G910 Orion Spark med Romer-G brytare. Väldigt nöjd med det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk

Kör röda på ett snart ett år gammalt MK-50. Funderar på att byta till bruna switchar med det lär nog ta ett tag. Är nöjd med röda som de är

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk

Cherry MX Red, Jag har dom för att jag fick dom i julklapp av en kompis. Dom är väldigt sköna för spelande men jag tycker att mitt laptop tangentbord är skönare att skriva på.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

Topre 45g HHKB och Topre 55g Realforce 87UB.

Permalänk
Medlem

Blå, men det är tjocka väggar och headphones som gäller för dem.

Permalänk
Medlem

Började med Blåa. Tyckte det var häftigt att de klickade osv. Efter ett tag blev jag less på att höra dem när jag lyssnade på musik och de andra som bor i samma hus lika så, det var helt enkelt jobbigt att koda sent på kvällen när de andra gått och lagt sig.

Röda körde jag ett tag. Efter ungefär en månad ångrade jag mig dock och sålde det tangentbordet till en kompis. Jag "drar" mina fingrar över tangenter när jag skriver ibland, och röda var så känsliga så den registrerade tangenter när jag inte ville det.

Sedan köpte jag nyligen tangentbord med Bruna, som jag länge vetat troligen är det optimala för mig, och det är dem. Dem är relativt tysta och sköna att skriva på.

Enda jag vill testa nu är Buckling Spring, inte för att ha som "daily driver" och skriva med på sent på kvällen, utan endast för jag vill testa hur det känns.

EDIT: Har även testat Svarta hos kompisar, men har som ingen större åsikt om dem. Tycker dem är "tråkiga".

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Bruna! Älskar dom! Jätte sköna och väldigt bra att spela och att skriva på!

Permalänk

Topre är som en miniorgasm varje gång man trycker ned en knapp.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

K95 RGB MX Brown

Jag kör med ett Corsair Gaming K95 RGB med bruna brytare. Det används till både spelande och skrivande. Det är mitt första mekaniska tangentbord och jag är mycket nöjd.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Hmm, har ett Logitech Orion Spark. Har inte en susning vad det är för brytare i det tangentbordet. Men det är skönt att skriva med osv iallafall. Väldigt känsliga tangenter.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Steelseries 6GV2, svarta brytare. De hörs och känns tydligt när jag trycker på tangenterna. Gillar det tröga motståndet helt enkelt.