Söker gammalt "klick" spel

Permalänk

Söker gammalt "klick" spel

Tjohoo alla glada.
Undrar om nån vet vad detta spel kan heta.
ser ut som tetris med har en ruta som är full av block från början och man ska klicka "ihop" färger har jag för mig för att de ska försvinna.
Typ som de nya app spelen "Bejeweled" fast mycket äldre.
Och det vart typ en explosion när man lyckades.
Spelade det runt 96 typ.
Bara kul o veta vad det heter och om det finns o få tag i kan inte ha varit många kb

Tack på förhand
//Da King

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_King79:

Tjohoo alla glada.
Undrar om nån vet vad detta spel kan heta.
ser ut som tetris med har en ruta som är full av block från början och man ska klicka "ihop" färger har jag för mig för att de ska försvinna.
Typ som de nya app spelen "Bejeweled" fast mycket äldre.
Och det vart typ en explosion när man lyckades.
Spelade det runt 96 typ.
Bara kul o veta vad det heter och om det finns o få tag i kan inte ha varit många kb

Tack på förhand
//Da King

Shariki? Columns?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

@Da_King79: Det är kanske inte exakt samma spel men titta på följande sida:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/puzzles/
Det är en samling med freeware pusselspel som finns portade till en massa olika platformar. En av dom är Flood och det låter väldigt lika det spelet du beskrev.

Som sagt, det är säkert inte exakt samma spel men kanske är lika nog att ha samma gameplay.

Permalänk

Hej
Nope tyvärr inga av dem :\
Hem sökandet fortsätter.

Permalänk
Medlem

Snood?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Nope
Det var liite likt spelet flood men inte riktigt.
Tack för att ni tar er tid.

Permalänk
Medlem

Clickomania

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Snausman
Det var det jag letade efter japp nu ska jag bara hitta rätt "version" stort tack för hjälpen

//Da King