2st iPhones - plötsligt börjat koppla samtal till varann ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

2st iPhones - plötsligt börjat koppla samtal till varann ?

Då jag inte "hänger med i svängarna" när det kommer till all ny teknik, utan gör mitt bästa för att hålla mig uppdaterad på de flesta plan - är det nu en sak som fått mig att börja undra.

Jag har 2st iphones, en för jobbet och en privat.
Jag använder dock samma Apple-ID på dem båda (för att kunna tanka ner betalappar på båda utan att behöva betala två gånger).

Modellerna är;
Iphone 5 16gb (jobbet) // IOS 8.1.2 (12B440)
Iphone 6 64gb (privat) // IOS 8.3 (12F70)
Apple id: <epost>@gmail.com

Anledningen till att jag skriver detta inlägg och frågar, är att jag vet om hur Apple "rätt som det var" aktiverade att om man fick ett samtal i sin iphone - så började det ringa i ev. ipad's eller tom. macbooks man hade i samma nät / var ihopkopplade på något sätt (där min ide med att jag använder samma apple-id på båda enheterna kommer in..)

Det ter sig alltså såhär;

Person X ringer på min jobbtelefon, det går fram uppskattningsvis ~2 signaler innan det också börjar ringa i min privata telefon.
Som uppringare står det samma som på jobbtelefonen, men med en liten notis "från din iPhone"

Andra scenariot är när någon ringer min privata telefon, samma sak - ~2 signaler sedan ringer jobbets telefon.
Det visas vem som ringer (eller dold/okänt osv beroende på nrpres) och "från din iPhone".

Känner mig som en idiot.. men detta måste väl vara en funktion som slagits på!? Eller va tusan har hänt..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.