Kan inte regga mig för Windows 10

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Ingen anledning att bli nervös i alla fall eftersom du har ett helt år på dig att uppgradera utan extra kostnad.

Nej men om den inte dyker upp nu, varför skulle den dyka upp om en månad t.ex?

Permalänk
Avstängd

har du uppdatera grafikkort.direkt från tillverkaren websida

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Haha förlåt, lånar din tråd lite. Har ett lite roligt problem.
Körde @TiasE väg och laddade ner batch filen, det funkade, fick upp ikonen. Men får istället ett felmeddelande:

http://i.imgur.com/Y3dcAoc.png

Måste jag köpa ett nyare och bättre grafikkort? Mitt verkar va ganska gammalt som inte ens klarar windows 10... *IRONI*

Nä men skämt osido, någon som vet hur man fixar det? Eller är det bara till att vänta?

lol till och med mitt Ati radeon Hd 5450 klarar windows 10 du måtte ha skit kort skämt o sido *

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Jag kör windows 8.1 proffesional.

Det är inte en 8.1 Pro licens under Enterprise-avtals Software Assurance avtal för avtalskunder? För skulle kunna tänka mig att de licenserna hanteras på samma sätt som Enterprise-versionen. Ingen automatisk uppgradering via WU.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Skrivet av sali2003:

har du uppdatera grafikkort.direkt från tillverkaren websida

Nu har jag gjort det och fortfarande ingen ikon. Om jag skulle ladda ner Windows 10 ifrån Microsoft, kan jag använda min win 7 licens till den då? För jag vill ju verkligen uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frav:

Det är inte en 8.1 Pro licens under Enterprise-avtals Software Assurance avtal för avtalskunder? För skulle kunna tänka mig att de licenserna hanteras på samma sätt som Enterprise-versionen. Ingen automatisk uppgradering via WU.

Nej, det är en vanlig windows 8.1 nyckel. Har f.ö fixat problemet nu och reserverat windows 10. Har dock inte den blekaste f*n om hur jag gjorde

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte-elite:

Nu har jag gjort det och fortfarande ingen ikon. Om jag skulle ladda ner Windows 10 ifrån Microsoft, kan jag använda min win 7 licens till den då? För jag vill ju verkligen uppgradera.

Ja, det är den som används till den nya licensen.

Permalänk

Någon som vet om det är en specifik tid som gäller för släppet eller är det bara till att sitta och vänta?