Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Troll? Sure jag biter.

Säga upp och ta vad istället? 4G? Adsl?
Comhem är ju mitt minst dåliga alternativ.

Det fungerar ju helt okej dagtid:
http://i.imgur.com/pAEzxYZ.jpg

Så dom kan ju absolut göra mig nöjd, gäller bara bygga bort kapacitetsbristen kvällstid.

Tja, jag fick intrycket av det du skrev att det inte fanns något positivt med Comhem och varför då fortsätta. Du har väl bara att avvakta tills de hinner bygga ifatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

@polxlt @kade89 Jag vet inte om ni uppmärksammat det.. Men Det byggs och trixas ganska mycket i ert område... Bara en "Hint"

har dock svårt att se att byggen i handen påverkar driften mellan 24:00 och 01:30. fick samma svar denna gång som två veckor innan. ja men det hade ju vart ett fel men nu var det lös. när jag frågar vad det var för fel sa det att det bara löste sig.
vadå bara löste sig tänker jag då? teknik lagar inte sig själv. comhem gör allt för att inte vara öppna med sina problem. bara grejen att du bara kan kolla på en adress åt gången på deras hemsida stör mig fruktansvärt mycket. hade de haft en bra rimlig förklaring kan jag köpa det och acceptera att det går sönder saker. är själv tekniker och vet att saker går sönder och att människor gör tabbar ibland eller för den delen byter utrustning för att lägga till fler användare eller mer kapacitet i nätet . men som sagt när man säger att man inte vet då vill jag inget heller än att byta ISP. sjukt oproffsigt.

hoppas det är läsbart. vart helt plötsligt väldigt upprörd igen. och såklart inte på dig Neonodia utan på Comhem

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex

Permalänk
Medlem
Skrivet av kade89:

har dock svårt att se att byggen i handen påverkar driften mellan 24:00 och 01:30. fick samma svar denna gång som två veckor innan. ja men det hade ju vart ett fel men nu var det lös. när jag frågar vad det var för fel sa det att det bara löste sig.
vadå bara löste sig tänker jag då? teknik lagar inte sig själv. comhem gör allt för att inte vara öppna med sina problem. bara grejen att du bara kan kolla på en adress åt gången på deras hemsida stör mig fruktansvärt mycket. hade de haft en bra rimlig förklaring kan jag köpa det och acceptera att det går sönder saker. är själv tekniker och vet att saker går sönder och att människor gör tabbar ibland eller för den delen byter utrustning för att lägga till fler användare eller mer kapacitet i nätet . men som sagt när man säger att man inte vet då vill jag inget heller än att byta ISP. sjukt oproffsigt.

hoppas det är läsbart. vart helt plötsligt väldigt upprörd igen. och såklart inte på dig Neonodia utan på Comhem

Kan ju ha rört sig om en returstörning. Vissa av dessa störningar är så irriterande eftersom de är så svåra att fånga, kan vara att de är återkommande vissa tidpunkter. I vissa fall försvinner de bara utan att tekniker hinner felsöka dessa. Då de på kundtjänst sa att det bara löste sig så antar jag att det var en returstörning. Räcker exempelvis att grannen börjar renovera och kanske mixar lite med comhem-uttaget för att det skall bli en störning.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att bara köpa till 50 Mbit i upload på mitt 250/10? Vad skulle det kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Någon som vet om det är möjligt att bara köpa till 50 Mbit i upload på mitt 250/10? Vad skulle det kosta?

Ja det går, kostar? Se deras hemsida, ser ut att gå lös på 50kr men har ev att göra med om du har nått erbjudande just nu osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har problem med det nya modemet jag fick från ComHem för några veckor sen.
Ett Compal CH7486E.

Kopplat direkt till datorn funkar allt som det ska, både i bryggat läge och NAT-läge.

Däremot, om jag kopplar på en switch eller sätter modemet i bryggat läge och kopplar på en extern router, så som jag vill ha det, lyckas jag aldrig få WAN hastigheten högre än 10mbit, hur jag än gör.

Jag har provat med olika kablar (CAT5e, CAT6), fabriksåterställt router och modem.. Inget funkar.

Routrar jag har provat med är ASUS RT-AC87U och RT-AC3200

Någon som vet vad det här kan bero på?

Jag har förövrigt försökt med ComHems support, men inte lyckats få någon hjälp därifrån.. De visste knappt vad jag pratade om

Permalänk
Avstängd

Sätter du modemet "Bakom" en router?? Modemet skall vara först i ledet. Sen sätter du en router framför och eventuella switchar framför routern efter det.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia: Jag menade såklart tvärt om, routern är efter modemet, med WAN kopplad till ett av uttagen på modemet.

Permalänk
Avstängd

OK. Så om du kör modemet i Bryggat läge mot en router så får du endast ut 10 Mb/s? Har du provat att köra utan brygga?
Hur gjorde du bryggningen för man kan väl inte göra det själv på comhems modem?
(Borde varit en comhemtekniker som förstod något då.. Läse "borde"

När du körde med Switch använde du modemet bara som nat eller även testade med bryggat?

Om jag förstått dig rätt så har du

1. Comhem modem NAT och switch efter det och sen PC, så sjunker hastighet till max 10 Mb/s?

2. Comhem Modem Både I Nat och bryggat och en Asus router så sjunker också hastighet oberoende på läge till 10/mbs

OM detta är rätt uppfattat så måste det vara något med ditt comhem modem som bråkar, för switchen är ju dum.

Du har provat dom andra switchportarna på modemet också va?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia:

Jag har provat både med och utan bryggat läge, det går alldeles utmärkt att stänga av NAT och sätta Compal modemet i bryggat läge själv.

Resultatet blir alltid att modemet förhandlar 10mbit istället för 1Gbit och 10mbit/s blir således maxhastighet ut mot internet.
Jag har provat alla portar på modemet och resultatet blir detsamma.

Kopplar jag modemet direkt till datorn får jag 1Gbit.

Är det någon annan här som kör Compal CH7486E i bryggat läge med en extern ASUS router eller gigabit switch påkopplad och får ut full hastighet? Isåfall bör det ju vara fel på mitt modem och jag får reklamera det.

Permalänk
Avstängd

Ska koppla in en switch i min idag och se vad resultatet blir..

Hur ser det ut om du har en dator inkopplad i en switchport i modemet och sen en annan port kopplad till en switch och utrustning till den?

Dvs blir det fullt fräs på enheten som är inkopplad samtidigt på Compal switchten samtidigt em en switch är inkopplad på en annan port i compal och en annan dator i swicthens ända!?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia:

Riktigt schysst om du kan testa med en switch, det skulle vara spännande att höra hur det gick sen.
Jag har labbat lite med flera enheter påkopplade, modemet beter sig märkligt och rapporterar 100mbit eller gigabit rakt över men det är inga faktiska hastigheter då jag kollade mot routern, den stod kvar på 10mbit/s..

Modemets firmware verkar därför inte helt klar, eller rent av buggig i vissa lägen, vilket ibland är mer eller mindre vanligt ett tag när nya enheter kommer ut, jag har märkt det hos Asus och deras routrar bland annat.

Om du ändå håller på och gräver, skulle du kunna se vilken FW du har till din? Jag har 5.510.5.6 och den ska vara den senaste enligt ComHem då jag kollade med dom för ett tag sen.

Permalänk
Avstängd

CH7486E Wireless Voice Gateway Firmware version 5.510.5.6

, Full hastighet med switch inkopplad.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia:

Ahapp, får ringa och be om ett nytt modem, det här verkar vara trasigt då.

Permalänk
Skrivet av riba:

@Neonodia:

Ahapp, får ringa och be om ett nytt modem, det här verkar vara trasigt då.

Wifi påslaget eller av?
Deras wifi strular till det för mig, när jag kör med wifi på så får jag dåliga resultat, med det av kanon resultat.
Har samma setup och får ut det jag ska.
Vad kör du för firmware på din asus, flasha om till merlin firmware om du inte har gjort det redan, samt vad kör du för inställningar på router.asus.com (din router)?

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Efter många hemska år med ComBort är det snart dags för fiber. Alla avtal med ComBort är uppsagda. "Äntligen!"
Kommer inte sakna dem.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Efter många hemska år med ComBort är det snart dags för fiber. Alla avtal med ComBort är uppsagda. "Äntligen!"
Kommer inte sakna dem.

Grattis!
Är på väg hit också, men 5-6 månader i framtiden dock.
Längtar själv tills jag äntligen får säga upp combort.

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirMacke:

Efter många hemska år med ComBort är det snart dags för fiber. Alla avtal med ComBort är uppsagda. "Äntligen!"
Kommer inte sakna dem.

Fy fan va skönt att slippa skiten!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Ja det går, kostar? Se deras hemsida, ser ut att gå lös på 50kr men har ev att göra med om du har nått erbjudande just nu osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg att man bara kunde välja till detta vid en ny beställning, men hittar inget om att göra det i efterhand, inte ens på mina sidor. Kommer du ihåg vilken länk du såg detta på så kan jag kolla om det finns i arkiven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Såg att man bara kunde välja till detta vid en ny beställning, men hittar inget om att göra det i efterhand, inte ens på mina sidor. Kommer du ihåg vilken länk du såg detta på så kan jag kolla om det finns i arkiven.

Det går. Nu hittar jag inte rakt av. Själv ringde jag och bad om det så hade jag högre upload en stund senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Någon som har bra koll på hur det senaste modemet från Comhem, Compal 7486E fungerar? Jag har läst igenom denna tråd sedan det släpptes och googlat, men hittar ingen lösning på mitt problem.

Det jag vill göra är att ändra vilka IPn som mina enheter får. Standard är 192.168.0.x, men alla mina enheter är sedan tidigare konfigurerade för 192.168.1.x (nfs och fjärrkontroll till raspbmc t.ex.) När jag går in i inställningarna för modemet, under "Router" --> "Basic" --> "LAN settings" så kan jag skriva in det spann jag önskar, men när jag klickar på Apply får jag felmeddelandet: "192.168.1.x is a reserved subnet".
Jag fick tips från en vän att kontrollera vilken nätmask min dator får, och den är 0xffffff00 (alltså 255.255.255.0). Han föreslog sedan att byta denna mot 255.255.0.0, men jag hittar ingen inställning för det.

När jag ringde Comhem och frågade blev jag direkt slussad till vad jag antar var second line efter ett förslag att starta om och återställa modemet för att se till att det inte var bryggat... Han jag talade med på Second line bad att få återkomma och kollade upp ärendet, men återkom med att de inte har någon support på den här typen av avancerade inställningar.

Någon som har något tips? Någon dum miss jag gjort? Går det att komma åt mer avancerade inställningar?
Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyjohansson84:

Någon som har bra koll på hur det senaste modemet från Comhem, Compal 7486E fungerar? Jag har läst igenom denna tråd sedan det släpptes och googlat, men hittar ingen lösning på mitt problem.

Det jag vill göra är att ändra vilka IPn som mina enheter får. Standard är 192.168.0.x, men alla mina enheter är sedan tidigare konfigurerade för 192.168.1.x (nfs och fjärrkontroll till raspbmc t.ex.) När jag går in i inställningarna för modemet, under "Router" --> "Basic" --> "LAN settings" så kan jag skriva in det spann jag önskar, men när jag klickar på Apply får jag felmeddelandet: "192.168.1.x is a reserved subnet".
Jag fick tips från en vän att kontrollera vilken nätmask min dator får, och den är 0xffffff00 (alltså 255.255.255.0). Han föreslog sedan att byta denna mot 255.255.0.0, men jag hittar ingen inställning för det.

När jag ringde Comhem och frågade blev jag direkt slussad till vad jag antar var second line efter ett förslag att starta om och återställa modemet för att se till att det inte var bryggat... Han jag talade med på Second line bad att få återkomma och kollade upp ärendet, men återkom med att de inte har någon support på den här typen av avancerade inställningar.

Någon som har något tips? Någon dum miss jag gjort? Går det att komma åt mer avancerade inställningar?
Tack på förhand!

Det är fråga om en dum miss men inte från din sida.. Under LAN settings kan man ju ställa in vad man vill men under DHCP, IP-filtering och DMZ är det bara möjligt att ligga i subnätet 192.168.0.xxx. Dvs inställningarna är låsta i routerns firmware. Det man frågar sig är vad det innebär att 192.168.1.x är reserverat. Vad har Comhem tänkt att det subnätet ska användas till? Det borde supporten kunna svara på. Det här är en typ av begränsningar som förstärker min uppfattning att Comhem borde ha som alternativ att leverera endast modem och överlåta åt kunderna att skaffa router.

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

Det är fråga om en dum miss men inte från din sida.. Under LAN settings kan man ju ställa in vad man vill men under DHCP, IP-filtering och DMZ är det bara möjligt att ligga i subnätet 192.168.0.xxx. Dvs inställningarna är låsta i routerns firmware. Det man frågar sig är vad det innebär att 192.168.1.x är reserverat. Vad har Comhem tänkt att det subnätet ska användas till? Det borde supporten kunna svara på. Det här är en typ av begränsningar som förstärker min uppfattning att Comhem borde ha som alternativ att leverera endast modem och överlåta åt kunderna att skaffa router.

Det visade sig vara så enkelt, enklare och med avancerat!
Jag öppnade administrationsgränssnittet i Chrome istället för Safari (tänkte att det kanske hade med något att göra) och fick sedan för mig att läsa källkoden för ramen. (inte exakt kopierat, bara kort demonstration av vad som händer)
for(i=1;i<8;i++) {
if IP3 = i;
return false; }
if IP3 = 100 return false;
if IP3 = 255 return false;

Och lite annat som säger att det bara inte går om det inte är ett giltigt ip. Jag hade självklart testat med annat än 1 tidigare, men jag har lyckats pricka in andra siffror som inte tillåts!

Så ja, där är bekymret, men vad är orsaken? Jag har inte knackat webkod på många år, någon som vet om jag kan lura mig förbi det? Borde ju alltid kunna köra en reset på routern om jag förstör något.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Comhem försöker blåsa mig på 600kr/år eller lura mig att binda mig i 12 månader.
Enligt vårt avtal så ska deras prislista gälla när bindningstiden gått ut, men de hävdar att det är månadspriset vid teckningen som gäller.

Jag har svarat med utdrag ur uppgifter de skickat tidigare och antar att de kommer ge sig eftersom jag har rätt, men jag har även genom detta belägg för att de systematiskt överfakturerar alla sina kunder eftersom de redan skickat en felaktig faktura. Det är alltså inprogrammerat i deras faktureringssystem att ta för hög avgift automatiskt oavsett vad avtalet säger.

Jag rekommenderar alla att kontrollera så att de betalar rätt pris och annars anmäla dem till ARN oavsett om de rättar till det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBeaver:

Comhem försöker blåsa mig på 600kr/år eller lura mig att binda mig i 12 månader.
Enligt vårt avtal så ska deras prislista gälla när bindningstiden gått ut, men de hävdar att det är månadspriset vid teckningen som gäller.

Jag har svarat med utdrag ur uppgifter de skickat tidigare och antar att de kommer ge sig eftersom jag har rätt, men jag har även genom detta belägg för att de systematiskt överfakturerar alla sina kunder eftersom de redan skickat en felaktig faktura. Det är alltså inprogrammerat i deras faktureringssystem att ta för hög avgift automatiskt oavsett vad avtalet säger.

Jag rekommenderar alla att kontrollera så att de betalar rätt pris och annars anmäla dem till ARN oavsett om de rättar till det eller inte.

Jag förstår inte riktigt. Vi betalar väl någon tusenlapp/mån tror jag och har gjort det i åtminstone 4 år. De har höjt priserna lite smått med några tior här och där under resans gång, men de har rätt att höja hur de vill och när de vill, med klausulen att man i samband med höjningen kan avsluta abonnemanget/n i förtid. Så är det ju hos alla operatörer och leverantörer. Som telenor fastpris inom mobil, som hade flatrate-abonnemang och dyrt och heligt lovade mig att "Telenor kommer aldrig ta bort fri surf"
Tjena.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag förstår inte riktigt. Vi betalar väl någon tusenlapp/mån tror jag och har gjort det i åtminstone 4 år. De har höjt priserna lite smått med några tior här och där under resans gång, men de har rätt att höja hur de vill och när de vill, med klausulen att man i samband med höjningen kan avsluta abonnemanget/n i förtid. Så är det ju hos alla operatörer och leverantörer. Som telenor fastpris inom mobil, som hade flatrate-abonnemang och dyrt och heligt lovade mig att "Telenor kommer aldrig ta bort fri surf"
Tjena.

Comhem har en gällande prislista för tjänster, t.ex. bredband X för Y kr/mån.
Jag tecknade när prislistan hade ett högre pris än nu, eftersom jag inte hade något annat val. Ingen väljer ju rimligen comhem om det finns alternativ.

Efter bindningstiden löpte ut så ska jag få pris efter prislistan, förmodligen precis som du har, men istället säger de att jag ska ha samma pris som när jag tecknade om jag inte binder mig för 12mån till.

Jag har det skriftligen från comhem att det inte är så, alltså försöker de lura av mig pengar. De har inte skrivit ett nytt avtal med mig eller sagt upp det gamla, alltså accepterar de fortfarande det gamla avtalet. Jag har sett flera som haft precis samma problem tidigare, så de verkar inte ha slutat med sina metoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SBeaver:

Comhem har en gällande prislista för tjänster, t.ex. bredband X för Y kr/mån.
Jag tecknade när prislistan hade ett högre pris än nu, eftersom jag inte hade något annat val. Ingen väljer ju rimligen comhem om det finns alternativ.

Efter bindningstiden löpte ut så ska jag få pris efter prislistan, förmodligen precis som du har, men istället säger de att jag ska ha samma pris som när jag tecknade om jag inte binder mig för 12mån till.

Jag har det skriftligen från comhem att det inte är så, alltså försöker de lura av mig pengar. De har inte skrivit ett nytt avtal med mig eller sagt upp det gamla, alltså accepterar de fortfarande det gamla avtalet. Jag har sett flera som haft precis samma problem tidigare, så de verkar inte ha slutat med sina metoder.

Jag förstår. Vad är prisskillnaden? För egen del spelar ett par hundralappar hit eller dit ingen roll. Har haft BBB, Telia och något stadsnät. Com Hem är den bästa leverantören så jag har alltid återgått till dem sedan -99 där möjligheten funnits. Priset spelar mindre roll.

E: Såg nu att skillnaden är 600:- per år, så någon femtiolapp i månaden allltså.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag förstår. Vad är prisskillnaden? För egen del spelar ett par hundralappar hit eller dit ingen roll. Har haft BBB, Telia och något stadsnät. Com Hem är den bästa leverantören så jag har alltid återgått till dem sedan -99 där möjligheten funnits. Priset spelar mindre roll.

E: Såg nu att skillnaden är 600:- per år, så någon femtiolapp i månaden allltså.

Ja precis, men det är principen.
Jag skulle gärna betalar 100kr extra om det betydde att comhem blev av med 50kr, det är inte pengarna det handlar om.

Nu återkom de med nya spydigheter idag och har fortfarande inte vikit sig.
Läsförståelse verkar inte vara deras bästa sida. Hotade med ARN den här gången, får se hur det artar sig.

edit: De gav med sig 10 minuter efter jag postade det här så jag fick det pris jag skulle ha. De ville fortfarande inte erkänna fel dock trots att det är uppenbart. Jävla stil.

Permalänk
Medlem

Har någon annan här fått problem med sin uppkoppling efter att provperioden för 500mbit upphört? Från 00:00 inatt försvann mitt internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Specias:

Japp, min uppkoppling dog natten till igår, exakt vid midnatt med. Jag fick ringa supporten som fick knyta macadressen på nya routern till mitt gamla abb. Lite dåligt att bara plocka bort oss