Permalänk

Soundbar till farsan?

Tja!
Gamla farsan vill ha en Soundbar till deras TV. Jag har kollat runt men det är svårt att hitta det som han önskar - dvs. en inbyggd BluRay-spelare. Han kan gå med på att det är med en baslåda men inget annat. Den ska dessutom sitta på väggen under TV:n. De få Soundbars jag hittade med spelare hade släden på sidan vilket skapar problem då det är ont om plats pga. väggarna.
Han vill gärna ha radio i den men inget krav.
Ska väl ligga runt 5.000:- +/- 2.000:-

Någon som har bra förslag?

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

Jag kollade lite på prisjakt igår efter det du vill ha, och jag kan väl konstatera att du själv sammanfattat det ganska bra. Det verkar inte finnas. Åtminstone inget som dyker upp direkt.

Det går inte att ha bluray-spelaren löst då? Den kan ju stå en bit ifrån t.ex. Måste ju inte stå bredvid dom andra sakerna.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Sökte lite på "bluray hemmabio soundbar", jag hittade denna som kanske kan vara aktuell?

Philips

Var kanske lite svår att fästa på väggen.. Får slänga upp en billig IKEA-hylla under (eller bara några konsoller)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Sökte lite på "bluray hemmabio soundbar", jag hittade denna som kanske kan vara aktuell?

Philips

Var kanske lite svår att fästa på väggen.. Får slänga upp en billig IKEA-hylla under (eller bara några konsoller)

Såg ju anständig ut!

En enkel lackhylla under, alltså den som heter lack från ikea, så ser det ju fortfarande cleant ut.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Philipsen var helt OK tycker jag! Tack för detta!
Ja, en liten hylla får nog byggas till, men det får ju farsgubben lösa hehe...
Tack igen!

EDIT: Fast... Var kan man köpa den? Komplett har utgått, Prisjakt har inga butiker... Doh!

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

Sonos playbar eller Denon heos soundbar borde passa perfekt stödjer webbradio

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Sonos Playbar har ingen dvd/blueray-spelare. Han hatar "moderna saker som spotify" så den går tyvärr bort.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Skrivet av Tommy5547:

Sonos Playbar har ingen dvd/blueray-spelare. Han hatar "moderna saker som spotify" så den går tyvärr bort.

Köp en separat bluray då? Playbaren lever fortfarande sitt egna liv och spelar upp allt ljud från tvn. Du styr dens volym med tvfjärkontrollen eller appen. Den klarar att vara en ljudlimpa till tvn utan att du behöver använda appen. Att köpa ett system där dvd/bluray är integrerad i huvudenheten är bara dumt då om någon del går sönder så behöver du byta allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2