Kina platta kan det vara nåt?

Permalänk
Medlem

jämförelse

forum.xda-developers.com/windows-8-rt/general/cube-i7-stylus-t3151563/page143

Kör själv en NUC med I5 och en Cube stylus med Core M.
Upplever l5 som något snabbare men inte mycket. Tex vid Fifa15
GPU likvärdiga vid spel.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

nu har jag använt min x2 pro ett tag och än så länge fullkomlig älskar jag den. jag var orolig för storleken, men den är precis lagom för min smak

Permalänk
Medlem

Jag är också lite orolig för storleken, men har haft några ipads innan gillar storleken.
@wranzzon
Hur är kanterna på platta, är de runda så det är bekvämt att hålla i?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag är också lite orolig för storleken, men har haft några ipads innan gillar storleken.
@wranzzon
Hur är kanterna på platta, är de runda så det är bekvämt att hålla i?

kanterna är bekväma, däremot är hörnen lite vassa. än så länge är det dock inget jag stör mig på eller lider av

Permalänk
Medlem

Det Windows full version på dessa plattor vad jag förstått, är det Windows bing eller får man nån typ av licens nyckel?

Ni som har dessa plattor hur upplever ni Windows funkar på dem?
Jag har kika YouTube klipp och det verkar funka otroligt smidigt, undrar även om det är stor skillnad webbläsarena emellan tex ie,FF,chrome vid navigation och scroll?

Det var detta jag tänkte på med scrollen, som han snackar om i början.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Den platta som jag köpte är inte med att säljas utanför Asien så min säljare var öppen med att det var en piratversion av Windows 10 för att kunna få ett annat språk än kinesiska. Så jag fick köpa mig en version för 177 på ebay.

Jag kör Chrome och det funkar galant med scroll.

Permalänk
Medlem

Jag kör w10 Pro....

och det funkar bra. Kör skrivbordsalternativet. Att köra tablet alternativet på en platta av denna storlek med stylus känns litet töntigt (Stora blå fyrkanter som fyller skärmen.] En del program skalar inte lika bra som man är van från Android. Möjligheten att skriva mail mm för hand är bra men fordrar träning

Edge är hyfsad men saknar extensions. Filsökaren är super.

Man kan faktiskt scrolla med vänsterhanden samtidigt som man jobbar med stylusen från högern. Eller snurra igång scrollen med vänster pekfinger och stoppa med stylusen från höger.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Skrivet av larryd:

Man kan faktiskt scrolla med vänsterhanden samtidigt som man jobbar med stylusen från högern. Eller snurra igång scrollen med vänster pekfinger och stoppa med stylusen från höger.

Har du några andra tips och tricks som kan vara bra att veta?

En sak som jag söker är ett snabbare sätt att justera ljusstyrkan. För ibland vill jag ha annan ljusstyrka än 25,50,75 eller 100%

Samt om du har några bra program som man kan ha nytta av?

Permalänk
Medlem

Det beror på vad . .

@wranzzon:

du vill använda paddan till. Alla windowsprogram funkar.

Roligt är att möjligheten att skriva med pennan/stylus dyker upp i flera program. Har själv hittat ett program Note. Med det kan man skriva anteckningar med pennan och spara.
I w10 finns ett Åtgärdscenter i verktygslisten. Där kan man ändra ljusstyrka med en knapptryckning.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Skrivet av larryd:

@wranzzon:

du vill använda paddan till. Alla windowsprogram funkar.

Roligt är att möjligheten att skriva med pennan/stylus dyker upp i flera program. Har själv hittat ett program Note. Med det kan man skriva anteckningar med pennan och spara.
I w10 finns ett Åtgärdscenter i verktygslisten. Där kan man ändra ljusstyrka med en knapptryckning.

nej inget speciellt, undrade mest allmänt.

Jo men jag skulle vilja justera lite finare än med bara 25% i taget liksom

Permalänk
Medlem

Då är det nog....

@wranzzon:
enklast att högerklicka på skrivbordet med stylusen och välja "Bildskärmsinställning.
Där finns ett skjutreglage för ljusstyrka.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

nu har jag använt min x2 pro ett tag och än så länge fullkomlig älskar jag den. jag var orolig för storleken, men den är precis lagom för min smak

Vart beställde du ifrån? Beställde själv en sån från gearbest för ca 3 veckor sedan men ingen leverans ännu har skapat en dispyt via PayPal så jag hoppas att jag kan få pengarna tillbaka snart och lägga en beskrivning via någon som kan skicka den snart då jag ska på semester den 20e januari. Så drygt när de har skrivit 3-5 days to ship. Sen har de aldrig dem på lager grrr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC Master Race

Permalänk
Medlem
Skrivet av diego_gabriel:

Vart beställde du ifrån? Beställde själv en sån från gearbest för ca 3 veckor sedan men ingen leverans ännu har skapat en dispyt via PayPal så jag hoppas att jag kan få pengarna tillbaka snart och lägga en beskrivning via någon som kan skicka den snart då jag ska på semester den 20e januari. Så drygt när de har skrivit 3-5 days to ship. Sen har de aldrig dem på lager grrr

Skickades från m.sweclockers.com

@diego_gabriel Ja det är många som har haft problem med dom. Jag beställlde min härifrån: http://www.aliexpress.com/item/Newest-Original-11-6-Teclast-X...

Men det känns som att den har sjunikt bra mycket i pris sen jag köpte den. Finns nog billigare nån annanstans. Men den säljaren var skitbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Men ska jag vara helt ärlig så beställer du med fri frakt (China eller singapore post eller vad de nu skickar med) så kommer den komma med PostNord väl i Sverige och då betalar man ingen tullavgift. Vet inte om detta är olagligt egentligen, då jag snackat med tullverket och frågat man kan betala in momsen i förväg för att slippa utläggningsavgiften som DHL tar ut. Jag fick till svar att jag inte kan betala in till dem utan det sköter fraktbolaget. Så om PostNord inte ger dig en faktura (vilket de inte gör) så vet jag inte riktigt hur man faktiskt ska betala.

Stämmer inte, man kan bli tullad hos Postnord även om det är lägre risk än vid DHL. Skriver säljaren det riktiga värdet är det stor risk att du blir tullad med Singapore Post.

Hos Postnord får man betala tull och avgifter hos postombudet för att få ut paketet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd

skulle själv alldrig köpa från aliexpress/ebay/amazon när det gäller surfplattor.
Köp isåfall från riktiga företag där dem har en support.
Har själv en drös med plattor hemma ca 50% köpta av nyfikenhet och kinesiska.
Har ett par som är helt kassa, och några som funkar suveränt.

Använder dock endast Ipad eftersom dem är överlägset bäst, nu menar jag verkligen överlägset.
Batteritiden, prestanda och snyggast enligt mig.

har även en samsung galazy tab 2 som är bra. Den funkar riktigt bra hittills. Men det har hänt att man får en platta med ca 2 timmars batteritid efter ett par månader av samsung. Till skillnad mot Ipad som klarar sig i minst ett par dar beroende på användning.

Men de lyckade köpen av kina plattorna är nästan lika bra som en samsung ser inte mycket skillnad förutom priset och märket. Köper man en bra kinaplatta kan man säkert få mer prestanda än en tex samsungplatta.

http://www.tabletkungen.se/
Detta är en svensk sida som säljer just Tablet och Telefoner från kina, riktigt bra support enligt mig då jag fått nya grejer varje gång när något strulat eller inte funkat.
Rätt billiga priset också.

kan rekomedera cube plattor, riktigt bra med grym batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diego_gabriel:

Vart beställde du ifrån? Beställde själv en sån från gearbest för ca 3 veckor sedan men ingen leverans ännu har skapat en dispyt via PayPal så jag hoppas att jag kan få pengarna tillbaka snart och lägga en beskrivning via någon som kan skicka den snart då jag ska på semester den 20e januari. Så drygt när de har skrivit 3-5 days to ship. Sen har de aldrig dem på lager grrr

Skickades från m.sweclockers.com

Finns hos Banggood och om man beställer med deras app, får man ytterligare 10% rabatt vid 1 beställning.
http://www.banggood.com/Teclast-X2-Pro-Core-M-5Y10C-2_0GHz-11_6-Inch-IPS-Dual-Boot-Tablet-p-998595.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|