Hjälp Hemmabio system En vass paket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Tror jag inte då det är fysiskt omöjligt.

Som sagt, åk och lyssna! Tror med största sannolikhet att du kommer bli glatt överraskad!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av xeRoos:

Som sagt, åk och lyssna! Tror med största sannolikhet att du kommer bli glatt överraskad!

De låter säkert bra, men 44hz är alltid 44hz. Duger kanske för att slö lyssna i köket eller sovrummet. Men att kalla det för en högtalare som inte behöver basförstärkning är rent BS.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

De låter säkert bra, men 44hz är alltid 44hz. Duger kanske för att slö lyssna i köket eller sovrummet. Men att kalla det för en högtalare som inte behöver basförstärkning är rent BS.....

Skickades från m.sweclockers.com

Respekterar dina åsikter och tycker att det är tråkigt att du tycker det jag säger är BS. Skulle vilja se ditt ansikte _om_ du någon gång får höra dem!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

BOSE är lite som McDonalds
Många tycker det ser bra ut på bilderna och smakar bra men man känner sig ganska lurad en kort stund efteråt

Gå till närmsta hifibutik, lyssna, och köp något riktigt för de pengarna

Permalänk
Skrivet av xeRoos:

Respekterar dina åsikter och tycker att det är tråkigt att du tycker det jag säger är BS. Skulle vilja se ditt ansikte _om_ du någon gång får höra dem!

Det är säkert en väldigt potent stativhögtalare med bra element. Inte något unikt utan ett par högtalare för 10 000:- ska låta bra. Men att påstå att de spelar så bra så att de inte behöver basstöd är att ta i lite väl mycket. Jag tycker att mina golvhögtalare spelar på bra men de behöver fortfarande hjälp med de lägre frekvenserna. Du får gärna rekommendera de som en bra högtalare, men överdriv inte vad det är som man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Det är säkert en väldigt potent stativhögtalare med bra element. Inte något unikt utan ett par högtalare för 10 000:- ska låta bra. Men att påstå att de spelar så bra så att de inte behöver basstöd är att ta i lite väl mycket. Jag tycker att mina golvhögtalare spelar på bra men de behöver fortfarande hjälp med de lägre frekvenserna. Du får gärna rekommendera de som en bra högtalare, men överdriv inte vad det är som man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är ju inte alla som känner att dom behöver den där allra djupaste basen heller

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Men det är ju inte alla som känner att dom behöver den där allra djupaste basen heller

Men 44hz är inte djupbas heller 20hz och nedåt kan man börja räkna som djupare bas. Men att skriva "köp dessa ingen subwoofer behövs" och egentligen mena "det är en väldigt prisvärd högtalare som utgör en bra grund i systemet. Den har inte den djupaste basen men kan kompletteras med subwoofer för de lägre frekvenserna"

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Det är säkert en väldigt potent stativhögtalare med bra element. Inte något unikt utan ett par högtalare för 10 000:- ska låta bra. Men att påstå att de spelar så bra så att de inte behöver basstöd är att ta i lite väl mycket. Jag tycker att mina golvhögtalare spelar på bra men de behöver fortfarande hjälp med de lägre frekvenserna. Du får gärna rekommendera de som en bra högtalare, men överdriv inte vad det är som man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar ha tydliga problem att se ljud subjektivt. _Jag_ tycker att de klarar sig utan sub, sedan kanske de inte tar de absolut lägsta frekvenserna med sådant tryck. Men de klarar sig fint utan sub, vilket inte många högtalare gör.

Kommer inte svara dig något mer, då du inte kan ta åt dig vad andra säger och har för åsikter.

TS: Har du möjlighet att åka förbi Södertälje Specialsnickeri så gör det, du kommer inte bli besviken. Trevliga människor som jobbar där, gott kaffe och man har även möjlighet att låna hem högtalarna om man vill prova dem i sitt eget vardagsrum

Edit: För övrigt så spelar de lägre, men den kurvan som är utmätt är vad de kan hålla samma dB-mätning på. De ljuger inte om sina siffror som 90% av marknaden övrigt gör. Tack och hej!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om att man ska gå till en butik och lyssna och inte bara beställa ett paket från någon webbutik. Själv gillar jag HiFi-klubben, men vad som helst, bara du lyssnar på grejerna innan köp.

Själv har jag kört Denon ett antal år nu och har för närvarande en X1000. Kan rekommendera dig att kolla på modellerna över den minsta, X1200W och uppåt (gäller säkert samma på andra märken också). Skillnaden mot Denons X520 är att man kan koppla upp X1200W i sitt nätverk och tex köra Airplay till den, Spotify direkt i receivern osv. Finesser som i alla fall jag tycker är väldigt trevliga.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!