Radeoan 9700Pro och Xvid problem

Permalänk
Medlem

Radeoan 9700Pro och Xvid problem

JAg kan skicka ut alla sorters bildformat till tv'n. Hur stora, kostiga eller vackra dom än är men just Xvid vägrar den skicka ut till Tv'n.
Vad beror detta på. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med just xvid, fick bild på skärmen men inte på tv'n. Installerade om codecen så funkade det. Körde Nimo då.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe rev1.04, T-bred 2200+, 2x256MB DDR333, Sapphire 9500pro
uNFiRC

Permalänk
Medlem

Gjode det nu. Och visst, den skickar ut filmen till tv'n men nu har det uppkommit ett nyt problem. Bilden har väldigt mycket buggar och den är grön. Någon codec som krockar eller har jag otillräckligt?

Permalänk
Medlem

Nu ser jag den korrekt. Experimenterade lite bara.
Men under perioden då den visade grönt så visade han även subtitles automatiskt men nu gör han det inte fast jag återinstallerat det jag hade förrut.

Vad är det mnan ska göra för att den ska visa det automatiskt igen?

Permalänk
Medlem

Nej nu har den automatiskt gått tillbaka till grönt igen. Fan va skumt.

Permalänk
Medlem

Och så har jag ett till problem. Den vägrar att skicka ut subtitles. Jag ser dom på skärmen men inte på tv'n.

Och by the way, jag avinstallerade nemo pack och då försvann det gröna. Måste ha krockat med andra ord.

Men hur ska jag kunna se filmen med subbar?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid pröva med Crystal Player, funkar prima för mig
Finns på divxsweden.net

Permalänk

Nimo är fylld med gamla buggiga codec:s använd bara de codec som finns nämda i den här faq:n så kan du spela upp 99% av alla filmer som finns att ladda ner från nätet.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=12742...

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

Nimo och Xvid codec funkar INTE tillsammans.. de resulterar bara i grönt kladd

Permalänk
Hedersmedlem

testa sätt TV:n som "Primary display" - det löser de flesta filmrelaterade problem med radeon-kort har jag märkt.

Att det blir grönt är _definitivt_ en codec-krock! (fick likadant med mitt gf4)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

danke danke.

Permalänk

kladdigt grönt :P

Det kluriga med xvid är installationen. den vägen jag skulle rekomender är: (Jag har gjort det här ett flertal gånger hos mig själv kompisar m fl)

Börja med att tabort eventuella codecs så som DivX och Xvid.

Sen är det enklaste man kan göra är att använda just Nimo men välj basic installationen. Se till att xvid är med i den och att såklart det ljud du vill ha är med i audio codecs.

Men nu blev det ju kladdigt!

Japp grönt och fint. NU kommer det finurliga.

Ffdshow, ojsan vad är nu det? För att inte komplicera allt så kan vi kalla den Grön Färg Bortagaren.

Detta är den installationen jag alltid går till väga när jag vill se xvid film och såklart använder jag bsplayer som automatiskt laddar subtitels från den mapp jag specifierade i options. (den laddar bara om filnamnen stämmer överens med varandra)

Nu Kom min lilla klurighet jag har en Compaq Evo med s-vhs ut men men den gick ju inte det blev ju vara svart i en ruta som skulle föreställa bsplayer men jag löste det genom att sätta tv'en som huvud bildskärm och då gick det.

Hoppas det här hjälpte sen kan jag också rekomendere det utmärkta programmet GSpot (ja det är ett programm också ) den här lilla fiffiga saken laddar du upp filmen i sen läser den av den och kollar vilka codec du behöver och säger om du har dem om inte så är det bara att leta fram och instalera. Den har räddat mig ett antal gånger.

Hmm tror det här var allt

ok ok jag suger på att stava jag vet

Permalänk
Medlem

Det va en trevligt utförlig och förstårlig förklaring av detta problem.
Täckte allt. Tack ska du ha. Synd bara att jag har löst allt redan, tror jeag
Det är som sagt bara subbarna jag har problem med. Kan se subbar med mediaspelaren men inte med BSplayer eller någon annan aplikation. Men ska prova det där med primary/secondary på skärmen.

Tack åter igen

Permalänk
Medlem

Jag gör med Nimo codec pack och Xvid, + att jag har divxplayer 5.03 Pro installerat, allt funkar problemfritt, inget grönt kladd alls.
Men jag testa att tanka in windows media player 9, då kan man inte öppna filmer därigenom längre....det kommer upp en stäng ruta å sen cpar datorn...
Så jag avinstallera den å kör me 7.1(el. va som följer me XP )...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Hedersmedlem

annars fungerar FFD-show fint...
http://sourceforge.net/projects/ffdshow

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag skulle rekomendera ACE MEGA CODEC PACK 5.0...
Den tar allt plus att den har stöd för subtitles som heter exakt lika som filmerna...

Den kör jag nu... INGA problem med några filmer....