Köpråd: Liten Dator till film och surf

Permalänk

Köpråd: Liten Dator till film och surf

Tja.

Länge sedan man var här inne

Jag funderar på att avskaffa min dator då jag i princip bara surfar och tittar på film numera.
Jag söker efter egentligen ett färdigt alternativ eller relativt "plug and play som man bygger ihop" alternativ.

Ska klara HD 1080 utan bekymmer. Relativt snabb startupp.
Ska ansluta den till tv och trådlöst tangentbord och mus. HDMI anslutning, Stöd för RJ45 eller trådlöst/Wifi.
Operativsystem fungerar egentligen vad som helst. Ubuntu hade inte varit fel att försöka testa igen.

Jag funderar även på någon NAS enhet som man kan ha en disk eller två i med lite Semesterbilder osv.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Tja.

Länge sedan man var här inne

Jag funderar på att avskaffa min dator då jag i princip bara surfar och tittar på film numera.
Jag söker efter egentligen ett färdigt alternativ eller relativt "plug and play som man bygger ihop" alternativ.

Ska klara HD 1080 utan bekymmer. Relativt snabb startupp.
Ska ansluta den till tv och trådlöst tangentbord och mus. HDMI anslutning, Stöd för RJ45 eller trådlöst/Wifi.
Operativsystem fungerar egentligen vad som helst. Ubuntu hade inte varit fel att försöka testa igen.

Jag funderar även på någon NAS enhet som man kan ha en disk eller två i med lite Semesterbilder osv.

//Martin

Asus Pyttedator
Yttepyttig Inet dator

Sen så finns det förstås NUC och Apple mini. Alla alternativ klarar idag av HD, så det är hugget som stucket. Välj den som har mest LEDs, det är skönt med starka ljus under TVn när man tittar på film.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Plug & play som ska byggas ihop låter lite motstridigt i mitt huvud men lite surf och film, en odroid - c2 kanske

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB