Jag uppgraderade till W10 - nu funkar ingenting...(typ)

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade till W10 - nu funkar ingenting...(typ)

Alltså, jag inser att jag var dum i huvudet som litade på ett litet fönster från Microsoft där det stod: "Alla dina appar är kompatibla med Windows 10, det är bara att köra"(parafras).

Nu sitter jag vid min kära dator och känner att jag har noll kontroll över den, när den startar får jag typ tjugo felmeddelanden om appar som inte kunde starta: Dropbox, Viber, Nvidia, Chrome osv. Jaha tänkte jag: "Då får jag väl lägga in nya versioner eller ngt". Nej Windows låter mig inte installera ngt. Antingen händer ingenting eller så får jag ett felmeddelande.

"Men ta det lugnt killen, vi har lagt in Candy Crush så nu kan du skita i att redigera film och jobba"

Om någon sitter på vetskap om hur man bäst löser lite av dessa problem, skulle jag uppskatta det mkt! Helst vill jag inte behöva göra en färsk installation, om inget funkar får jag försöka återvända till W7.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Som ovan, ditt gamla OS sparas temporärt så du kan gå tillbaka.

Annars låter det som en unik situation du hamnat i. Jag hade inga problem som helst när jag gick från 8.1 till 10. Allt bevarades. Lycka till.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry:

Jag gick tillbaka, det var lätt gjort som tur är. Vet inte om W10 är så lockande längre Fucking Candy Crush, haha! Datorn blev segare också så det var ingen mening att hoppa egentligen.

Tack!

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbyem:

@Devil May Cry:

Jag gick tillbaka, det var lätt gjort som tur är. Vet inte om W10 är så lockande längre Fucking Candy Crush, haha! Datorn blev segare också så det var ingen mening att hoppa egentligen.

Tack!

Objektivt så är Win 10 snabbare, bättre för gaming också iom dx12 som börjar bli aktuellt dock inte riktigt än.
Du hade nog lite otur bara. Gör du en fräsch ominstallation så ska du se att det går vägen. Ibland kan det bli mystiska fel i PC världen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbyem:

@Devil May Cry:

Jag gick tillbaka, det var lätt gjort som tur är. Vet inte om W10 är så lockande längre Fucking Candy Crush, haha! Datorn blev segare också så det var ingen mening att hoppa egentligen.

Tack!

Inte så ovanligt att det blir problem när man uppgraderar från Windows 7 eller 8 till tian, med en ren färsk installation blir det mycket bättre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbyem:

@Devil May Cry:

Jag gick tillbaka, det var lätt gjort som tur är. Vet inte om W10 är så lockande längre Fucking Candy Crush, haha! Datorn blev segare också så det var ingen mening att hoppa egentligen.

Tack!

Precis som vad Devil May Cry skrev, så kommer nog Windows 10 funka mycket bättre efter en ren installation. Jag gjorde en ren installation av Windows 10, efter flera års användning av Windows 7. Datorn blev väldigt mycket snabbare, men jag ville tillbaka till Windows 7 igen. Efter flera månader, bytte jag ner mig igen. Då blev dator väldigt seg. Några dagar senare installerade jag Windows 10 åter igen. Allt flyter på som smält smör i en varm stekpanna.

Lite teknisk data.
GTA V i Windows 7 (medium/high i grafikinställningarna): 2-8 FPS.
GTA V i Windows 10 (medium/high i grafikinställningarna): 30-65 FPS.
Kallstart av datorn i Windows 7 (från när Windows börjar laddas tills datorn är helt färdigladdad): 2-4 minuter.
Kallstart av datorn i Windows 10 (från när Windows börjar laddas tills datorn är helt färdigladdad): 30-45 sekunder.

Som ni ser, så är det en radikal skillnad för min del, och min CPU, moderkort och arbetsminnen är från 2008, medan grafikkortet är från 2014.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Candy crush är väl inte installerat det är väl bara en länk till store?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Candy crush är väl inte installerat det är väl bara en länk till store?

Den var installerad på min bärbara dator, då jag kunde välja att avinstallera den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Gör ren installation istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan