Pågående Ticket PSU AX1200i

Permalänk
Medlem

Pågående Ticket PSU AX1200i

Tjena

Ville kolla 2 saker med dig här gällande Ticket 6754148.

Har fått ok på byte på min PSU men skulle gärna vilja veta:

Ska allt kablage med när jag skickar in PSUn, lite omständigt att koppla loss alla interna ström kablar?

Sen undrar jag om tiden det tar att få ut ett nytt agg, också lite drygt då PSUn är lite viktig för att kunna använda datorn :). Försöker samtidigt prata med återförsäljaren för att se om det går snabbare att få den utbytt via dem.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ABEIDO:

Tjena

Ville kolla 2 saker med dig här gällande Ticket 6754148.

Har fått ok på byte på min PSU men skulle gärna vilja veta:

Ska allt kablage med när jag skickar in PSUn, lite omständigt att koppla loss alla interna ström kablar?

Sen undrar jag om tiden det tar att få ut ett nytt agg, också lite drygt då PSUn är lite viktig för att kunna använda datorn :). Försöker samtidigt prata med återförsäljaren för att se om det går snabbare att få den utbytt via dem.

Hejsan,

Jag rekommenderar alltid att vända sig till ÅF först. Du måste skicka in kablarna ja, detta på grund av att ibland kan de vara kablarna det är fel på. Från att vi fått in de felande nätagget så brukar det inte ta så länge, 1 vecka kanske.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Ok, skickar till ÅF först, tack för svar.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ABEIDO:

Ok, skickar till ÅF först, tack för svar.

Hör av dig hur det går!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Väntar på svar från ÅF. Tack för visat intresse

Permalänk
Medlem

Hej igen, Dustin har dragit ut på tiden vad gäller nätagget.

Vet du om de(Dustin) lagar nätagg eller byts dessa ut, för tycker det verkar konstigt att de tar så lång tid på sig (skickade in det den 1 april) och fortfarande ingen fix. Med tanke på att de räcker att koppling in det i vägguttaget och trycka på selftest knappen för att se felet så bör det gå rätt snabbt om man byter det.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ABEIDO:

Hej igen, Dustin har dragit ut på tiden vad gäller nätagget.

Vet du om de(Dustin) lagar nätagg eller byts dessa ut, för tycker det verkar konstigt att de tar så lång tid på sig (skickade in det den 1 april) och fortfarande ingen fix. Med tanke på att de räcker att koppling in det i vägguttaget och trycka på selftest knappen för att se felet så bör det gå rätt snabbt om man byter det.

Hejsan,

Dustin lagar vad jag vet inte nätaggregat själva utan de skickar isåfall vidare de till oss, men då ärendet ligger hos Dustin kan jag tyvärr inte kika statusen på det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan