Permalänk
Medlem

Dollarns slut?

Hej!

Jag har haft ledigt från jobbet ett tag nu och det leder alltid av någon anledning att jag spenderar för mycket tid på youtube.

Jag fann några videos som menar att dollarn kommer kollapsa nu i år innan presidentvalet. Några som tror på detta eller är det bara käbbel?

Då inte jag har sådan stor insikt i geoekonomi kan jag inte uttala mig själv i detta.

http://dollarcollapse.com/

http://bP5niR5Pp5Y&list=LLGQv3vttfbmD31Ll-9Yx5-Q&index=2

Vad tror ni?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Dollarn har förutspåtts att kollapsa ett längre tag nu, det är lite som evangelister som säger att världen kommer gå under lite nu och då. Kan dollarn kollapsa? absolut, lär den göra det? Nej. Det finns allt för många krafter som jobbar emot att det ska hända.

Permalänk
Medlem

Alltså. Hahah. Det är inte mindre än 40 banners i mittenfilmen! HAHAH

Sen så är ju tonen i klippen samma som folk som tror att 9/11-truthers, folk som tror att ödlor styr världen och andra konspirationsteoretiker...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Så fort dollarn verkligen är i farozonen så startas det ett lämpligt nog ett krig någonstans som ser till att behålla dollarns värde, så det lär nog inte hända.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Ta dessa youtubedokumentärer med ett par atombomber med salt. Allt går under förr eller senare men att leta efter "bevis" på tuben är döfött. Finns hur mycket skit o hittepå som helst. Räcker väl med alla tyckare och analytiker inom finansvärlden utan att behöva dra in konspirationstubes från mammas källare i mixen

Edit: för skojs skull, sök på undergångar som redan borde ha skett...2010 exempelvis, majakalenderns slut, nostradamus teorier eller y2k. Ingen kan förutspå framtiden.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kontroll av film nr 2 på Money News kanalen.
Avstängd rating = true
Avstängd kommentarer = true
Detta har jag sett på andra youtubekanaler, undra vad de har gemensamt.

Annars att dollarn kan gå under precis som svenska ekonomin kan gå under är det inte någon som förnekar, men man bör se till vad vetande säger som grupp. Att enbart lyssna på någon för att den har en hög titel som kanske inte ens är inom ämnet är lite som att fråga Hans Rosling om nationalekonomi.

Jag ger dock de bättre vetande inom nationalekonomi ett stort minus på att förmedla sina kunskaper till vanligt folk. Se bara i sverige där ytterst få nationalekonomer uttalar sig om svensk ekonomi och man har inte en susning om de bara är tjommar i gruppen som vill ha uppmärksamhet eller inte.

Många pratade om att jobb försvann till låglöneländer och det stämde, nu har dock robotar börjar ersätta folk i kina och vad innebär detta? Som Foxcon som ersatte 60 000 arbetare.
http://www.bbc.com/news/technology-36376966
Kan hända det med robotar blir lönsamt att ta tillbaka jobben?

Jag tror att duktiga arbetare ej behöver oroa sig, går sverige, eu, usa under så är det bara att flytta. Är man duktig så kan man få jobb i princip överallt bortsett från hos extremt rasistiska grupper.
*edit*
Mitt råd till alla är slota oroa er och fokusera tiden på vettiga studier, om någon kris inträffar, krig, växthuseffekt, aliens eller whatever så klarar ni er då bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kontroll av film nr 2 på Money News kanalen.
Avstängd rating = true
Avstängd kommentarer = true
Detta har jag sett på andra youtubekanaler, undra vad de har gemensamt.

Att de får dig att försöka fastställa samband som inte finns?

Skrivet av anon159643:

Jag tror att duktiga arbetare ej behöver oroa sig, går sverige, eu, usa under så är det bara att flytta. Är man duktig så kan man få jobb i princip överallt bortsett från hos extremt rasistiska grupper.

Om vi leker med den verklighetsfrämmande tanken att alla "duktiga" arbetare kan flytta bara sådär utan vidare, vart ska dom flytta om krisen är global? Och vad är det för arbetstillfällen som extrem rasistiska grupper erbjuder?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att de får dig att försöka fastställa samband som inte finns?
Om vi leker med den verklighetsfrämmande tanken att alla "duktiga" arbetare kan flytta bara sådär utan vidare, vart ska dom flytta om krisen är global?

Vilka som är duktiga arbetare beror på vad det är för kris, en rejäl kris som ofta utspelar sig i post-apokalyptiska filmer så är det inte så stor fördel att vara en datanörd..
Min poäng var dock att folk har i alla tider pratar om kriser inte minst under kalla kriget då folk var rädda för kärnvapenattacker osv. Men de som klarade sig bäst var de som fokuserade på att bli bra, lite samma gäller flyktingar idag. De som har bra bakgrunder klarar sig bra och t.om får ta in anhöriga till t.ex sverige.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Och vad är det för arbetstillfällen som extrem rasistiska grupper erbjuder?

Rasism beter sig olika emot olika personer, nu senast blev till polacker attackerade i England. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23075681.ab
Men beroende på hur man ser ut så har man olika lätt att få jobb på olika ställen, rasismen finns i hela världen men offret är olika.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Ok, då förstår jag vad du menar. Läser man ordagrant så blev det lite konstigt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karazhan:

Dollarn har förutspåtts att kollapsa ett längre tag nu, det är lite som evangelister som säger att världen kommer gå under lite nu och då. Kan dollarn kollapsa? absolut, lär den göra det? Nej. Det finns allt för många krafter som jobbar emot att det ska hända.

Ja, alltså man kan inte säga att den inte kommer göra det heller. Det är bara fel. Fråga de ekonomer som vet något om det hela och de kommer alla säga att hela världsekonomin är ett enda stort korthus. Men ingen vet precis vad som kommer hända eller när. Det enda man vet är att Dollarn är övervärderad, och att USA har gigantiska lån som de inte kan betala tillbaka.

Ett stort fel som många gör är att de avfärdar all former av lite mera kontroversiella YT videos, som de klumpar samman och sedan sätter en stor etikett på, -konstig och bara fel.
Naturligtvis är det så att även om 7 av 10 sådan klipp inte stämmer så gäller det inte för alla klipp eller påståenden.