Vilket märke på 1070/1080 kort ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket märke på 1070/1080 kort ska jag köpa?

Hej.
Har alltid kört med ATI/AMD kort , men har nu börjat att titta på Nvidias kort.
Va först inne på ett 1080 , men nu när jag har läst tester så verkar ett 1070 räcka för mig.
Tänkte mest köra Battlefield 1 med 1920X1080 och 144Hz.
Så nu till min fråga , vilket 1070 kort ska man välja och varför?
MSI
ASUS
GIGABYTE
EVGA
Jag är själv lite såld på Sapphire , men dom gör inget 1070 kort.
Jag tycker dom verkar bra i tester oavsett märke , är tacksam för svar.

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag har kört Msi ett tag nu och har just nu ett 970 gaming. Mycket nöjd kanontyst kort.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Pallit. Tysta bra kylare. Prisvärda. Läs tester. Finns på GTX 1080 varianten men likadan kylare på 1070.

Permalänk
Medlem

Evga . punkt den bästa supporten samt garanti man kan få

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

Evga . punkt den bästa supporten samt garanti man kan få

instämmer,sitter själv på ett nyinköpt evga samt haft deras kort tidgare..helnöjd med dom!

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Det verkar inte vara en större skillnad mellan märkena förutom att EVGA har en riktigt bra support.
Nu har jag snurrat in på ett MSI Seahawk med vattenkylning , men då dom inte finns i lager väntar jag ett tag till. Sitter just nu på ett R9 390 Nitro som jag inte tror ska va nått problem med Battlefield1.
Men så fort netonnet får in seahawk korten blir det nog ett sånt.
Ha det bra / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mange75: Varför just NetOnNet? Kortet finns i lager för samma pris hos CDON, annars kan du ju beställa från t.ex Webhallen eller Inet och spara några hundralappar.

Förutsatt att det är Sea Hawk X du syftar på och inte Sea Hawk EK X där det senare kortet finns i lager men kräver en riktig vattenloop och inte någon AIO kylare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@Mange75: Jag har kört två stycken MSI kort (970 och en 1070) som inte har någon coilwhine alls, kyler bra och som ser snygga ut. EVGA hade jag dock valt för de kommer aldrig svika dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Va först inne på ett 1080 , men nu när jag har läst tester så verkar ett 1070 räcka för mig.
Tänkte mest köra Battlefield 1 med 1920X1080 och 144Hz.

Ska du pusha 144 FPS med ett 1070 lär du nog få skruva ner inställningarna en hel del!?

Men för att svara på din fråga så ställer jag mig till de föregående talarna vad gällande EVGA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Ska du pusha 144 FPS med ett 1070 lär du nog få skruva ner inställningarna en hel del!?

Varför då? DICE spel är oftast väldigt väl optimerade och jag har svårt att tänka mig att det näst kraftigaste kortet på marknaden (vid spelets lansering) inte skulle kunna prestera 144hz i 1080p med höga/högsta grafikinställningar.

Gör den inte det så lär det inte bli många spel sålda eftersom det vore närmast ospelbart om man har något sämre än förra generations flaggskepp...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar , nu har jag bestämt mig och det blir ett EVGA 1070 kort.
Läste om en kille som hade ett extremt coilwhine på sitt exemplar av MSI seahawk 1070
Dock behöver det inte betyda att alla seahawk har det , men då många rekommenderar EVGA så blir det ett sånt.
@TiasE : Jag handlar alltid på Netonnet då jag tycker om den butiken , bra service dom gånger jag har behövt det.
Ska bli kul att se om det blir nån större skillnad från mitt R9 390 Nitro som jag kör med idag.
Än en gång så tackar jag för svaren.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Digital fyndjägare

@Mange75: Mycket bra val... EVGA är absolut bäst och mot en liten summa så kan man även få 10 års garanti hos dem, glöm inte att regga dig och din product på deras sajt... Lycka till!

https://secure.evga.com/EU/signup.asp

http://eu.evga.com/support/warranty/extended.asp

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Asus kort har jag kört flera generationer. Otroligt nöjd.

Permalänk
Medlem

Skulle sagt asus, högst fabriksklockning och bra och tyst kylning. Men sen så gick dom och höjde priset så gå med nåt annat.

Permalänk

Super JetStream eller Gaming X?

De två kort jag funderar mest på är Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream och MSI GeForce GTX 1070 Gaming X. Det skiljer några hundralappar i pris mellan dem och kortet från Palit är dessutom lite högre klockat. Å andra sidan har Gaming X fått många fina toppbetyg.

Finns det någon aspekt jag inte tänkt på som man bör beakta? Gaming X känns som det säkra alternativet med tanke på allt beröm kortet fått, men den semipassiva kylaren från Palit verkar väldigt trevlig. Att den upptar tre kortplatser är inget problem i mitt chassi. Själva utseendet på korten har heller ingen betydelse för mig.

Vad hade ni valt av dessa? Eller hade ni valt något annat? Kanske ett från EVGA?

Permalänk
Medlem

Lägger min röst för palit super jetstream jag också. Köpte mig ett 1080 själv precis, men fick bli asus strix A8G, dvs mellanvarianten då denna är den enda i lager. Asus har ju två PWM platser på grafikkortet, vilket jag ser som en fördel, och har tänkt att använda också faktiskt. Utsug bakom cpun, samt inluft i botten

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

De två kort jag funderar mest på är Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream och MSI GeForce GTX 1070 Gaming X. Det skiljer några hundralappar i pris mellan dem och kortet från Palit är dessutom lite högre klockat. Å andra sidan har Gaming X fått många fina toppbetyg.

Finns det någon aspekt jag inte tänkt på som man bör beakta?

Palit erbjuder tydligen endast två års garanti jämfört med de tre år som MSI, ASUS m.fl. (alla andra?) ger. Bortsett från det (och det faktum att korten tar tre platser) så verkar de flesta vara nöjda med sina kort så känner du dig sugen är det väl bara att tuta och köra.

Jag har aldrig ägt någon produkt från Palit men min erfarenhet (generellt) av billigare märken är att det ofta är en massa strul vid eventuella reklamations- och garantiärenden, har dock varken sett några positiva eller negativa kommentarer ang. just Palit.

Jag var inne och läste lite på deras hemsida för att få mer information om deras kylarlösningar och en del av texterna verkar nästan ha översatts via Google translate eller liknande vilket inte direkt ger ett särskilt gott intryck. Det har ingen som helst inverkan på produkternas kvalitet, jag tyckte bara att det var en rolig detalj.

Keep Silent while you are experiencing the multimedia application and general workload. The operating fans only occurs while working on heavier loading such as gaming that the GPU temperature surpasses 50°C.

Dold text
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Palit erbjuder tydligen endast två års garanti jämfört med de tre år som MSI, ASUS m.fl. (alla andra?) ger. Bortsett från det (och det faktum att korten tar tre platser) så verkar de flesta vara nöjda med sina kort så känner du dig sugen är det väl bara att tuta och köra.

Jag har aldrig ägt någon produkt från Palit men min erfarenhet (generellt) av billigare märken är att det ofta är en massa strul vid eventuella reklamations- och garantiärenden, har dock varken sett några positiva eller negativa kommentarer ang. just Palit.

Jag var inne och läste lite på deras hemsida för att få mer information om deras kylarlösningar och en del av texterna verkar nästan ha översatts via Google translate eller liknande vilket inte direkt ger ett särskilt gott intryck. Det har ingen som helst inverkan på produkternas kvalitet, jag tyckte bara att det var en rolig detalj.

Keep Silent while you are experiencing the multimedia application and general workload. The operating fans only occurs while working on heavier loading such as gaming that the GPU temperature surpasses 50°C.

Dold text

Jag har ännu inte bestämt mig, men det du tar upp om garanti och kvalitet är viktigt. Jag tar till mig detta och ska fundera lite till. Tack för dina synpunkter.