Nvidia uppdaterar Geforce Experience med nytt gränssnitt och optimeringar

Permalänk

Någon som vet vart man nu ändrar led belysningen i uppdateringen? Kan inte hitta det längre :/

Permalänk

Bra att det görs förändringar. Jag har bara upplevt problem (framförallt relaterat till uppdateringar) med Experience tidigare. Jag kanske ska prova och se hur det är nu. Jag var själv tämligen frälst av AMD's motsvarighet när jag körde rött förra grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Måste man logga in för att använda mjukvaran? Vill inte att Nvidia ska spåra allt man gör.

Permalänk
Medlem

Installationen kraschade efter att den avinstallerat gamla Geforce Experience.

Stabilt Nvida!

Permalänk

Stabilt

Skrivet av BigMomma:

Installationen kraschade efter att den avinstallerat gamla Geforce Experience.

Stabilt Nvida!

Samma här, sen var hela nvidias website typ blank när man försökte gå dit och ladda hem det och installera från scratch. Fick sitta med in chrome dev tools för å få fram länken. Skitbra.

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Tänk positivt, du kanske vinner en foliehatt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Måste man logga in för att använda mjukvaran? Vill inte att Nvidia ska spåra allt man gör.

Ja, det måste du.

Citat:

Q: What data does GeForce Experience send to NVIDIA?
A: The application collects data needed to recommend the correct driver update and optimal settings, including hardware configuration, operating system, language, installed games, game settings, game usage, game performance, and current driver version. If a user is signed into an NVIDIA account, the data is identifiable. All data collected is protected by NVIDIA's privacy policy.

Vad du surfar på för snusk eller skriver till dina vänner på Facebook kommer inte Nvidia behöva veta för att kunna rekommendera drivrutiner åt dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kraschar bara hela tiden för mig. "Something went wrong" efter olika lång tid. Ingen med samma problem?

Edit: Och rent allmänt, som om man försöker lägga till spelbibliotek: "that didn't work. try restarting geforce experience"

Permalänk
Medlem

Kraschade direkt vid installation här också och sedan vägrade den ta någon sorts inloggning men sparkar väl igång sen, är väl ett gäng folk som ska dra in det samtidigt nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Inaktiv

Tänker ändå inte använda GFE personligen. Har aldrig gillat det, förutom den smidiga funktionen att söka efter ny drivrutin. Det kan dom åstadkomma utan all bling bling som för vissa är redigt onödigt och oönskat.

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt bra ut!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, det måste du.
Vad du surfar på för snusk eller skriver till dina vänner på Facebook kommer inte Nvidia behöva veta för att kunna rekommendera drivrutiner åt dig.

Det var ju synd, avinstallerar skräpet, har ingen användning av det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det var ju synd, avinstallerar skräpet, har ingen användning av det ändå.

haha.. varför frågade du då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har kört betan av denna 3.0 så är van med den. Funkar bra än så länge.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Jahapp, där ser man på. Kul. Men bara jag som tycker själva ikonen för nya programmet är grå och trist? Ganska urtråkig faktiskt. Sedan är det väl bara att gilla läget om man ska fortsätta använda sig utav det. Det sistnämnda gäller ju den nya inloggningen med ett tvunget användarkonto också.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Jahapp, där ser man på. Kul. Men bara jag som tycker själva ikonen för nya programmet är grå och trist. Ganska urtråkig faktiskt?

Ja, den ser buggad ut. Inte Windows10-buggad utan som att det är något fel.. konstigt att dom inte valde att ha den grönsvart. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Andra spelare kan även titta på videoströmmen i webbläsaren Chrome och ta kontroll över spelet på distans."

Hur? Låter ju som en perfekt remote desktop för att småpilla lite i tex mmorpgs etc.

Det kan ju inte gärna vara via twitch eller youtube då de båda har en god del delay? chrome remote desktop?
Ser ut som experimental features måste vara igång . gissar sedan att det är chrome remote desktop.. skall installera och testa.

[Edit: man kryssar i experimental så kommer en ny option upp i overlay, men den är en väldigt nedlåst feature verkar det som, kräver att spelet designats för att utnyttja den och att man skickar en invite. Ingen global desktop ]

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, den ser buggad ut. Inte Windows10-buggad utan som att det är något fel.. konstigt att dom inte valde att ha den grönsvart. :/

Ja. Håller med om det. Kanske blir förbättrad med tiden. Hoppas det.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Entusiast

När ska de ta en titt på kontrollpanelen som fortfarande följer designspråket från Windows XP?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Vad är det för bufferfunktion?
Och har du testat Dxtory?

Som just shadowplay, spela in på buffer hela tiden och tryck på en knapp för att spara senaste X minuter.

Inte på ett bra tag, men då hade den inte heller något stöd för NVENC om jag minns rätt.

Skrivet av MugiMugi:

OBS har haft Replay Buffer i evigheter, Vist inte studio men bör vara bra nog när du behöver det.

Fast OBS Classic saknar mic till separat audio track vilket är främsta anledningen för mig att dumpa Shadowplay från första början.

Får nog bli att vänta tills OBS Studio uppdateras med denna funktion...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Installerade precis men det verkar vara instabilt eller överbelastat. Oavsett om jag väljer Gmail eller befintligt konto går det inte att logga in.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Installerade precis men det verkar vara instabilt eller överbelastat. Oavsett om jag väljer Gmail eller befintligt konto går det inte att logga in.

var samma sång här så att säga. men ta det bara lugnt. det fungerar så småningom. gissar på att det är många som håller på just nu. testa med att starta om programmet (och kanske datorn om det är nyinstallerat).

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, det måste du.
Vad du surfar på för snusk eller skriver till dina vänner på Facebook kommer inte Nvidia behöva veta för att kunna rekommendera drivrutiner åt dig.

Behöver inte Microsoft heller men likväl så har de blivit tagna med handen i syltburken vid flera tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Saken är att jag själv börjar gilla GFE mer o mer pga alla roliga finesser som finns där. Sure det är la lite dumma optimeringar som läggs in som man inte använder men allt annat där är grymt bra och kul. Samt optimeringar som finns, är rätt bra att utgå ifrån för dem som kanske inte är 100% hajj på vad man kan göra för spel ska flyta på bästa sätt i sin burk. Shadowplay är dock underbart!

Finns en annan grafikkorts tillverkare som har liknande program, men swec tar inte upp det knappt alls här och dem själva gör dåligt med reklam för funktionen.

Men jag personligen valde att inte installera programmet, skönt att slippa spam om att uppdatera drivers och ytterligare program som tar dövikt på min ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker den nya versionen har gjort det jobbigare, inloggning som bara ibland fungerar (Nvidias egna gick inte, google gick inte men Facebook gick av någon dum anledning), opraktisk meny för Shadowplay (Varför ska den upp hela skärmen?).

Liksom jag vill bara spara in klipp och den gamla versionen var ju rak på sak där.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

När ska de ta en titt på kontrollpanelen som fortfarande följer designspråket från Windows XP?

Hmmm är det bara jag som inte gillar win 8 / win 10 / populära designspråket med stoooora knappar och stoooor text? Anledningen för min del är att det får plats så mycket mer på en sida om man har mindre text och ikoner, man behöver inte leta efter saker och ting lika mycket...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Sisyfos:

Trevligt, det behövdes verkligen!
Satt senast för en vecka sedan och tänkte "Geforce Experience utseende är bara sååååååååå 2010!"

Detta var extra intressant.
ShadowPlay är riktigt trevligt för att spela in material då det är så osynligt och knappt tar någon prestanda men jag har alltid tyckt att bitraten varit lite för dålig.

Frågan är hur stor prestandaförlusten blir om man spelar in i 4K och skalar ner det, det måste provas!

Är 50,000kbps för lite enligt dig? xP

-------------------------------------

Använt 3.0 ett par månader som BETA testare redan, jag tycker det är sjukt hemskt att navigera menyer som tar upp i helskärmsläge... Det ser snyggt ut, men det är så otroligt opraktiskt!
Sedan så är obligatorisk inloggning ett skämt. Jag ska spela in lokala filer, varför i hela friden krävs då ett login då programmet funkar oavsett bara på nVidia kort i vilket fall som har stöd för NVENC.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är 50,000kbps för lite enligt dig? xP

-------------------------------------

Använt 3.0 ett par månader som BETA testare redan, jag tycker det är sjukt hemskt att navigera menyer som tar upp i helskärmsläge... Det ser snyggt ut, men det är så otroligt opraktiskt!
Sedan så är obligatorisk inloggning ett skämt. Jag ska spela in lokala filer, varför i hela friden krävs då ett login då programmet funkar oavsett bara på nVidia kort i vilket fall som har stöd för NVENC.

Att man behöver logga in är väldigt märkligt.. förstår inte varför det ska behövas. Jag kan förstå att det sparar data ifrån användarna för att kunna göra optimeringarna bättre, men att behöva logga in känns skevt. Är det någon som kan komma på en bra anledning för kravet med inloggning?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Installerade det igår och bläddrade runt bland funktioner, tyckte det ser mycket snyggare ut nu med layouten m.m.
Kändes som en fräsch och behövande uppdatering för Geforce Experience.

Permalänk

Krash, en halvtimme för att få verifieringsmail, "optimize"-spam, strul med recording, alla tidigare inställningar nollställda, mer övervakning av mitt system.

Suck. Desto mer anledning till att ställa speldatorn åt sidan och börja använda Linux-servern för allt som ej har med spel och 3d att göra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro