Permalänk
Medlem

Snabb dator med flera skärmar

Hej!

Har inte varit så värst aktiv inom hårdvara på senaste år, har endast haft ett antal NUCs och laptops som fungerat felfritt.
Nu däremot så befinner jag mig i ett läge där jag måste inreda mitt arbetsrum på ett sätt så jag har total överblick över rätt mycket data samtidigt, och kommer därför använda mig av 3-4 skärmar (2560x1440 per skärm).
Är på jakt efter en dator som är snabb, dock inget behov av gaming-funktionalitet med mest fps per sekund. Lagring finns via NAS redan, så prio är en snabb SSD (samsung m2?) och 16-32gb ram.
Gärna i en relativt kompakt låda utan en massa lampor som lyser som en trimmad bil i fast and the furious..

Tar tacksamt mot förslag på vad som skulle tänkas passa mina behov

Visa signatur

.

Permalänk

@Quack: Du får nog precisera lite bättre vad du använder datorn till för att få relevanta svar. "En dator som är snabb" kan ju variera lite beroende av uppgiften.
En ungefärlig budget brukar också hjälpa till, för att sortera bort de mest fantasifulla och extrema förslagen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quack:

Hej!

Har inte varit så värst aktiv inom hårdvara på senaste år, har endast haft ett antal NUCs och laptops som fungerat felfritt.
Nu däremot så befinner jag mig i ett läge där jag måste inreda mitt arbetsrum på ett sätt så jag har total överblick över rätt mycket data samtidigt, och kommer därför använda mig av 3-4 skärmar (2560x1440 per skärm).
Är på jakt efter en dator som är snabb, dock inget behov av gaming-funktionalitet med mest fps per sekund. Lagring finns via NAS redan, så prio är en snabb SSD (samsung m2?) och 16-32gb ram.
Gärna i en relativt kompakt låda utan en massa lampor som lyser som en trimmad bil i fast and the furious..

Tar tacksamt mot förslag på vad som skulle tänkas passa mina behov

Relativt ospecifikt men jag tar och gör mitt bästa. Behövs inte grafikkort av högre prestanda så kan det tas bort eller bytas mot billigare och ett billigare nätaggregat läggas till.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10167305/fast-furious

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]