Bra högtalare till datorn med headset och mic utgång?

Permalänk

Bra högtalare till datorn med headset och mic utgång?

Jag vill ha lite bättre högtalare, utan extra baslåda, typ Bose Companion 20, om man kollar på dessa så har de ju en volympod med uttag, dessa är dock inte för ett headset så man kan inte växla mellan högtalare och headset här.

Så min fråga är, finns det några andra bra högtalare, som har denna funktion? Har letat men inte hittat nått vettigt iaf, men finns så mycket att kolla på och utan att testa så vet man inte vilka som faktiskt är bra åxå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Ljud*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Svårt, kasnke satsa på en mikrofonkabel istället?

Permalänk

Du kan väl byta mellan högtalare och headset med mjukvara? Jag använder nircmd för det, jag har fixat så att jag med ett knapptryck i aktivitetsfältet kam byta mellan headset och högtalare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Skrivet av kissekotten4:

Svårt, kasnke satsa på en mikrofonkabel istället?

Skrivet av utsatt_unge496:

Du kan väl byta mellan högtalare och headset med mjukvara? Jag använder nircmd för det, jag har fixat så att jag med ett knapptryck i aktivitetsfältet kam byta mellan headset och högtalare.

Ja saken är den att jag och min sambo sitter där, och även min son (3år) + att den står i vardagsrummet/köket, så vill ha det så "cleant" och snyggt som möjlig, samtidigt som det är simpelt, det är alltid liiiite mer pill om man ska göra nått på skärmen istället för bara en knapp eller så på skrivbordet. Har en "mediahub" nu men det är lite exterakablar, + att den är ful och plastig, så hade gärna hittat nått som det är lite kvalitet i.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja saken är den att jag och min sambo sitter där, och även min son (3år) + att den står i vardagsrummet/köket, så vill ha det så "cleant" och snyggt som möjlig, samtidigt som det är simpelt, det är alltid liiiite mer pill om man ska göra nått på skärmen istället för bara en knapp eller så på skrivbordet. Har en "mediahub" nu men det är lite exterakablar, + att den är ful och plastig, så hade gärna hittat nått som det är lite kvalitet i.

Behöver du byta mikrofon också? annars tänker jag att du kan ha heaset split så är mikrofonen altid inkopplad p åheadset?

Permalänk
Skrivet av kissekotten4:

Behöver du byta mikrofon också? annars tänker jag att du kan ha heaset split så är mikrofonen altid inkopplad p åheadset?

Nä har bara micken i headset och den skall alltid användas, men den är ju bredvid hörlurskontakten så att säga, visst, den kanske går att skarva vak till datorn, men det gör jag helst inte, men vill fortfarande helst ha en fysisk knapp där jag kan växka mellan hörlur och högtalare!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jo jag har en sån, eller, en liknande från Hama, men dom är så plastiga, vill ha en som känns lite stabilare och snyggare, i alu eller så, när den ska va så synlig i vardagsrummet mm Men nått liknande som har alla ingående kontakter bakom, vore najs.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

@pekkasteele: Lite snyggare och gör vad den ska? http://www.ebay.com/itm/2-Port-3-5mm-PC-Desktop-Audio-Manual-...

"Plantronics audio hub" gör väl samma sak men lite väl överprisad känns det som

Permalänk

För någon som hittar denna tråd och letar samma sak, jag hittade en tillslut, Zowie Vital. Det är inte bara en växlare utan även ljudkort, men kan ju inte vara sämre än standard inbyggt, så jag kör på den.

Kostar över 2000SEK på de flesta ställen men Webbhallen har den för 990kr just nu!

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/246739-...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS